Hælp til ati radeon 9700 mobility

Diverse d.  01. september. 2004, skrevet af Emp2K
Vist: 380 gange.

Emp2K
 
Overclocker
Tilføjet:
01-09-2004 20:17:43
Svar/Indlæg:
84/10
jeg har lige fået min nye bærbar fra fujitsu siemens Amilo A1630...


men har et stort problem, når jeg vil spille doomIII blinker grafikken nærmest hvad skal jeg gøre kan ikke rigtig finde den rigtige driver selv....

skal lige siges at det er første gang jeg benytter mig af ati grafik-kort....

Lobo
 
Overclocker
Tilføjet:
01-09-2004 20:43:02
Svar/Indlæg:
33/3
Du skal nok bruge Catalyst driveren ver. 4.9. Det er en beta version med optimeringer til doom 3

http://www.ati.com/support/inf...

Den kan findes på ovenstående link....ATI garanterer dog ikke for noget :)





Emp2K
 
Overclocker
Tilføjet:
01-09-2004 20:47:32
Svar/Indlæg:
84/10
mange tak..! :e

det vil jeg så prøve



Emp2K
 
Overclocker
Tilføjet:
01-09-2004 21:53:26
Svar/Indlæg:
84/10
prøvede lige og det hjalp ikke... :x

prøvede så med de gamle drivere igen, hmm problemet er ikke kun i doom III men også i 3dmark01, det ligner en form for polygonfejl i alt der med opengl og d3d.... nogen der har haft samme problem og ved hvad man kan gøre ved det...



Lobo
 
Overclocker
Tilføjet:
01-09-2004 22:11:38
Svar/Indlæg:
33/3
ok det var da noget skidt med driverne...har du directX9 installeret....??? den nyeste version er DX9c.

Du kan evt kigge i advanced setting på grafikkortet, under fanebladet Direct3d kan du prøve forskellige indstillinger med antialiasing m.m.
Undersøg evt også indstillingerne for OpenGl

Hvilken driver version har du...?? jeg bruger ver. 4.8 på min Radeon 9500 pro, og den fungerer fint.

En helt anden mulighed er selvfølgelig om din bærbare er gearet til at kunne trække Doom 3.
Har selv prøvet at køre spillet på min IBM T41P, den har et FireGl T2 grafikchipset fra ATI, med 128 MB ram, og en 1.7 Ghz Centrino, og det hakkede meget....




Emp2K
 
Overclocker
Tilføjet:
01-09-2004 22:22:51
Svar/Indlæg:
84/10
jeg har installeret dx9c og har lige prøvet dna driver til gfxkortet alt sammen uden at ændre på de der blinkende polygoner.. :x

men computeren er vist rimelig gearet, det er en a64 3000+ 1024mb ram og så ati 9700 mobile, jeg fatter det virkelig ikk...

spillet kører egentlig flydende det er bare de der blinkende polygoner som er ret irreterende...



Lobo
 
Overclocker
Tilføjet:
01-09-2004 22:39:10
Svar/Indlæg:
33/3
hmmm....prøv evt med nogle andre spil og se om det den samme slags fejl der går igen.....det kunne måske være at grafikkortet evt. er defekt.....eller skærmen for den sags skyld..... :l



jnusa
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2004 08:57:54
Svar/Indlæg:
12/1
Hvis det sker i alt slags 3d rendering, kunne det type på at kortet ikke er clocket rigtig (ved slet ikke om man kan clocke mobility, men det vil jeg da lige prøve).
De blinkende polygoner, er det som støj på skærmen (dvs ikke sammenhængende med hvad der bliver rendered på skærmen), eller er det blot flader, der ikke er textures på (eks en mur er er helt hvid)?



Emp2K
 
Overclocker
Tilføjet:
02-09-2004 14:18:44
Svar/Indlæg:
84/10
kortet er ikke clocket, og det er polygoner som ikke indeholder nogen former for texture, og de kommer i takt med rendering af grafik f.eks. bilen i game 1 i 3dmark01, og kloden i bagrunden af menuen i DIII....



Emp2K
 
Overclocker
Tilføjet:
02-09-2004 16:52:14
Svar/Indlæg:
84/10
har løst problemet, lidt underligt men hva fanden nu virker det.. :e

hvis der var andre der skulle komme ud for mit problem så skal de prøve at tjekke:

deres clockrate ved core, hvis denne som i mit tilfælde er over 400Mhz begynder disse polygoner at optræde... suk

så jeg var nødt til at underclocket mit gfxkort??? weird, men det virker

standard settings på mit gfx var 445,x mhz core og 216mhz memory, nogen der ved hvad normale settings er for et 9700???

mange tak for de mange løsningsmodeller. :e