Støjdæmpning af harddisk

Diverse d.  02. september. 2004, skrevet af Tchami
Vist: 140 gange.

Tchami
 
Superbruger
Tilføjet:
02-09-2004 12:35:31
Svar/Indlæg:
80/12
Hej,

Jeg kunne godt tænke mig en harddisk ramme der kan dæmpe støjen fra harddisken, men skal det være en NoiseControl noVibe eller en Zalman 2HC2? Eller måske en helt anden?


virus
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2004 12:39:28
Svar/Indlæg:
888/34
NoiseControl noVibe med en køler/blæser på 5 volt under så har du en disk der er max 35 c og ikke larmer

den zalman skal du holde dig fra da jeg personligt har prøvet den og har smidt den ud af systemet da disken blev varmer ind normalt, i den ramme og du kan stadig høre den

;)



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2004 13:07:57
Svar/Indlæg:
4120/115
Vil i modsætning til #1 godt anbefale Zalmanen! Det kan ikke komme som den helt store overraskelse at disken self. ikke kan holdes nede på samme temp. niveau som med en aktiv køler, men den køler stadig en god del, sammenlignet med ingen køling overhovedet!

Og synes nu deres vibrationsdæmpere virker helt efter hensigten og diskens resonanser bliver effektivt dæmpet, men du kan jo heller ikke gøre disken mere lydsvag end den nu engang er, ellers skulle du jo pakke den ind i noget skumgummi eller sådan noget... (kan ikke anbefales 😉 )

Ellers må jeg sige at hvis du går efter at få et så lydløst system som muligt så er en Seagate harddisk meget lydsvag! Desværre er de hverken ret gode eller hurtige, men man kan jo heller ikke få det hele på én gang 😉