Jeg ville anbefale et Abit IC7-G. Jeg er på mit andet nu (solgte det første da jeg troede et Asus P4C800E var bedre...), og jeg har både prøvet Asus P4C800E- Deluxe og Abit IC7-Max3. Begge de to sidet også i moddet tilstand.
Abit IC7-G (ikke moddet) er det bundkort der kan clocke min P4 EE højest, har den mest stabile Vcore under load, og generelt har været mest "problem-fri" af de 3 forskellige bundkort. Det kører også uden videre op til 260 Mhz fsb helt stabilt med 2 GB (4x512MB) ram.
Clock for clock yder mit IC7-G bedre end mit IC7 Max3 med samme bios indstillinger, og er faktisk næsten lige så hurtigt ved 5:4 på rammene som mit IC7 Max 3 ved 1:1. I PCMark er det faktisk hurtigere, og i 3dmark2001 er der under 200 point forskel. Ved samme indstillinger er IC7-G noget hurtigere, og jeg kan clocke min EE cpu hele 85 Mhz MERE på IC7-G end på Max3 kortet. Asus P4C800E yder omtrent identisk med IC7-G og er ret nemt at voltmodde for Vcore og Vmem, for uden drop-mod dropper Vcore helt vildt under load. Asus'et kan dog heller ikke helt clocke min EE så langt som Abit IC7-G'et, men bevares, det er marginaler, ca 2-3 Mhz fsb (~40 Mhz mindre). Mit Asus er dog dødt, og jeg kender flere (også herinde fra) hvis P4C800E rev 2 er døde efter ganske kort tid, så det ville jeg absolut ikke anbefale.
Eneste mangel på IC7-G er at man ikke kan give mere end 2.8V til rammene, og det er virkelig en skam. Heldigvis er det så ikke noget problem for mig, når bare jeg går ned på 5:4 divideren.