Hjælp! HD forhindrer boot

Diverse d.  02. september. 2004, skrevet af Occam
Vist: 171 gange.

Occam

Superbruger
Tilføjet:
02-09-2004 17:39:38
Svar/Indlæg:
34/9
Hjælp!

Har lige købt en ny Seagate 120Gb disk for at tage backup af min gamle Seagate 120Gb disk. (under 1 år gammel).

Da jeg havde installeret den, ville min brænder pludselig ikke findes af BIOS, og efter at jeg havde overført et par filer til den nye HD, begyndte der pludseligt at lugte af brændt plastik!
Jeg skyndte mig at slukke, og det viste sig at være brænderen der lugtede fælt og var meget varm. Jeg tog den ud og ville starte pc'en igen, men nu ville den slet ikke tænde.

Jeg har taget alt ud af den undtagen den gamle HD, og det viser sig at når den er sat til vil pc'en slet ikke tænde. Der kommer bare et kort glimt i lysdioderne, og blæserne kører en kvart omgang, og så slukker den igen.

Hvad sker der, og kan jeg på nogen måde redde min gamle disk. Jeg har jo ikke taget backup af det meste endnu, i sagens natur...

HJÆLP!!

Occam

Superbruger
Tilføjet:
02-09-2004 17:47:55
Svar/Indlæg:
34/9
Update: Da jeg prøvede igen at tænde pc'en med kun hd'en i, knitrede disken lidt, og der kom en smule røg fra den....

Hjææææælp!?

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2004 17:55:33
Svar/Indlæg:
1503/128
Noget kortslutter et eller andet sted - derfor "blinker" dioderne bare, og derefter slår PSU'en højst sansyneligt fra.

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2004 18:06:53
Svar/Indlæg:
3346/81
#0 - du er ikke kommet til at tabe en skrue eller noget andet der kortslutter?

Du skal ihvertfald ikke eksperimentere med at tænde igen før end du har undersøgt alt der kan være løst etc.

I slukket tilstand er det af med stikket på motherboardet - sætte en ledning i mellem grøn og en af de sorte i det store mobostik.

Prøv derefter at starte PSUen uden moboet - og ingen ledninger til HDD eller noget andet der kan futte af!

Tomgun

Occam

Superbruger
Tilføjet:
05-09-2004 19:12:57
Svar/Indlæg:
34/9
Tak for hjælpen..
Det var HD'ens skyld, har fået den byttet til en ny.