#12 Så er den installeret.
De gør ikke noget når leverandøren sender dit hardware en uge før han regnede med at have den på lager. 8)
Jeg er ikke den store kender på strømforsynings området, men ved dog at med nutidens hardware er det sjældent nok med 300w, og en god 12volts linie er også vigtigt.
Formålet med min maskine er at have en stille pc som ser godt ud, både inden i og udenfor. Og så skal den jo kunne clockes lidt, uden at det går ud over lydniveauet.
Grunden til jeg skiftede er at jeg oplevede at min thermaltake 420w gjorde min maskine ustabil når jeg spillede (frøs og genstartede engang i mellem), og at min fancontroller havde problemer med at styre mine blæsere optimalt, specielt ved lave omdrejninger.
Mit setup er som følger.
Kabinet---Lian-Li pc73slb
6*80mm papst 12db kabinetblæsere kører parvis.
1*80mm papst 12db blæser er monteret på min passive gfx køler.
1*120mm papst 26db sidder på en sp-94.
prescot 3,2
Abit max3
2*samsung harddiske
dvd-drev
brænder
Lian Li Termosensor
GeForce FX 5900XT med ZALMAN ZM 80D-HP
Den er altid clocket til 3,5 med idle temp på 35 grader.
Da jeg lørdag nat 04:15 var færdig med at istallere strømforsyningen, og alle kabler var gemt, var det med store forventninger jeg startede maskinen. Og lige for at få en ting på plads...DEN ER STILLE.... Med hovedet inde i kabinettet og øret 3cm fra strømforsyningen lyder der kun en meget svag vislen, som slet ikke kan høres når kabinettet er lukket.
Mine blæsere som før kunne finde på at stoppe ved lave omdrejninger, kører nu som en drøm. Og ligemeget hvad jeg spiller så fryser den ikke mere.
Jeg er meget tilfreds, og kan kun anbefale den.
Og selvom jeg har købt nogle meget stille samsung harddiske, så er de dem som "larmer" mest i min maskine nu.
Det skal lige siges at hvad jeg ovenover har skrevet er selvfølgelig meget subjektivt, og der er ingen tal eller beviser som understøtter min entusiasme for denne strømforsyning.
Og i skrivende stund har jeg kun haft en i 12 timer. ;)
Damn....det blev næsten en hel stil.
Venlig hilsen spek