Skuffet over diNovo

Diverse d.  02. september. 2004, skrevet af Orca
Vist: 578 gange.

Orca

Superbruger
Tilføjet:
02-09-2004 21:10:00
Svar/Indlæg:
516/25
Jeg har længe gerne ville skifte min MX500 mus ud, samt mit Logitech Internet Navigator tastatur. Musen var begyndt at opføre sig underligt, hoppede ofte, havde problemer med at læse underligt osv. Tastaturet var der såmænd ikke noget i vejen med, men jeg ville gerne prøve noget nyt, samt have et lidt federe tastatur.

Valget faldt på diNovo sættet fra Logitech, det så jo rigtig fedt ud, og det var vel den sædvanlige Logitech kvalitet.

Det første indtryk var yderst positivt. Både tastaturet, det medhørende Media Pad, samt musen så rigtig godt ud. Tastaturet vejer også væsentligt mere end normale tastaturer, hvilket giver en en kvalitetsfornemmelse. Tastaturet har i bedste bærbar stil nogle meget flade knapper som ikke skal trykkes særligt langt ned før de reagerer, det er rigtig lækkert! Men nu til problemerne.

Musen var det første der irriterede mig, den var langsom! Folk siger at man ikke kan mærke forskel på en trådløs og en med hale, men det kan man da godtnok med det her sæt! Uden at kunne sætte tal på, så kan man virkelig nemt mærke at musen er en anelse forsinket på skærmen, og det irriterer en grænseløst når nu man har arbejdet med halemus i så lang tid. Heldigvis spiller jeg ikke spil, da det ville være 100% umuligt.

Det næste problem vedrører tastaturet. Logitech har valgt at dele det op i to, en "Media Pad" som indeholder nummertasterne til højre, samt et par media knapper. De har dog valgt ikke at lave en "løfte mekanisme" så man kan sætte det lidt på skrå, ligesom tastaturet. Tastaturet er så fladt at det er ubehageligt at skrive på, med mindre man har sat det på skrå ved at folde flapperne ud nedenunder. Detbetyder dog at tastaturet har en højdeforskel ifht. media padden, det ikke bare ser grimt ud, det virker også klodset.

Media padden har de lavet så den automatisk slukker når den ikke bliver brugt, det betyder at der går et sekunds tid fra man trykker på en tast til den fremkommer på skærmen. Det giver et problem hvis man f.eks en gang imellem skriver en tekst med dertilhørende tal, f.eks en adgangskode. Så taster man bogstaverne ind på tastaturet, mens man hurtigt taster tallene på media padden. Resultatet er at alle bogstaverne bliver tastet ind med det samme, og tallene kommer ind i enden, fordi media padden lige har et sekunds forsinkelse på. Det er utroligt irriterende når nu man er vandt til at bruge sit numpad meget.

Endnu et problem er når man bruger media padden og tastaturet samtidigt. Hvis man f.eks skal skrive en dato som: 02-08-04, så bliver resultatet utroligt ofte ligesom dette: 02-008-004, eller 02-08-004. Og nej, det er ikke fordi jeg trykker flere taster samtidigt, eller holder en tast nede. Det sker simpelthen når jeg bruger media padden samtidig med tastaturet i høj fart.

Alt i alt virker det til at diNovo er et virkelig fedt tastatur til normale mennesker som bruger sin computer lidt til daglig. Men hvis man sidder og bruger sin computer seriøst, skriver hurtigt, bruger musen meget, så er det altså virkelig irriterende.

Jeg sidder lidt med en forhåbning om at nogen siger at det er defekt, for jeg kan virkelig ikke klare tanken om at jeg har smidt 1700 kroner ud på et tastatur og mus, hvor jeg mest af alt har lyst til at vende tilbage til mit gamle udstyr!

McAnus

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2004 21:16:23
Svar/Indlæg:
807/31
har du haft sættet i over 14 dage? (jeg tænker her på returretten :00 )

Lusingando.

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2004 21:19:28
Svar/Indlæg:
1015/47
Gør brug af din 14 dages returret!... Køb et Logitech UltraX, og en ny halemus!.. :p

Personligt kunne jeg ALDRIG finde på at smide 1700 kr. ud på et tastatur og en mus.. Også selvom det har blåtand' og jeg skal komme efter dig!..

Men med UltraX går du ikke galt i byen! Det har tasterne som en bærbar, og så koster det jo kun 165 kr!.. Har selv lige skiftet fra Logitechs Internet Navigator.. Og jeg fortryder INTET! ;) Eneste minus ved tastaturet er at der ikke er nogen funktion til at skrue op og ned for volumen.. Men når højtalerne står indenfor rækkevidde så er det en bagatel!.. :00

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2004 21:20:17
Svar/Indlæg:
976/138
Jeg synes personligt at det sæt er det fedeste der er sket i verden, men var dog så irriteret af SetPoint driverne da jeg havde det at jeg bytte det igen.

Ellers synes jeg det er Fee

Orca

Superbruger
Tilføjet:
02-09-2004 21:23:53
Svar/Indlæg:
516/25
#1/2 -> Det er betalt over nettet, men afhentet hos SHG, så der er ingen returret desværre :(

#3 -> Jeg har ikke oplevet nogen problemer med driverne endnu, det virker til at køre ok.

Lusingando.

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2004 21:24:06
Svar/Indlæg:
1015/47

Til den pris syns jeg det er galt. Men det er jo så også min personlige mening. For en menneskelig pris kan du få et sæt det er lige så godt (læs: bedre).. :D

Orca

Superbruger
Tilføjet:
02-09-2004 21:27:02
Svar/Indlæg:
516/25
#5 -> Det er netop prisen der er provokerende. Hvis det virkelig var det ultimative tastatur/mus, så har jeg intet problem med at smide 1700 efter det. Men når man giver 1700 for et sæt der er så fejlbehæftet (ja, det er sq fejl!), så bliver jeg godtnok arrig.

LunD^

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2004 21:27:03
Svar/Indlæg:
448/42
Jeg tror altså stadig ikke på man kan få penge tilbage for en BRUGT vare, medmindre forhandleren tror på den ikke har været i brug.

Forhandleren kan jo ikke sælge varen igen?

Orca

Superbruger
Tilføjet:
02-09-2004 21:33:25
Svar/Indlæg:
516/25
#8 -> Det er det jeg frygtede, det er ikke defekt, det lider bare under alvorlige design/funktions fejl.

Som du siger, det dur ikke til hverken almindelige arbejdsopgaver eller spil!

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2004 22:12:51
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Orca

Jeg har haft fingrene i rigtig mange tastaturer og muse, og er blevet ved mit iTouch og min MouseMan af den simple grund: Det fungerer bare... og medmindre man har specielle præferencer (som f.eks. at et keyboard ikke må være hvidt :00), så er det virkelig et dejligt setup.

Jeg sidder jo timevis ved min computer hver dag, og tastaturet har "overlevet" i 4 år, og nogenlunde det samme med musen. Jeg skifter kun af en grund:

Det kan ikke repareres/ombyttes. Jeg har aldrig været mere tilfreds med noget tastatur og mus, end jeg har været med dette. Så medmindre man har en holdning om, at "gammelt er yt", så er det noget af det ypperste.

Hvis jeg kunne blande det med fornemmelsen af et MX-desktop, en diNovo udseende, og iTouch + MouseMan, så har man, efter min mening, en skudsikker sammensætning. For det er virkelig godt :)

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2004 22:41:56
Svar/Indlæg:
688/32

Hvis jeg var dig ville jeg skrive en rapport ala det du har skrevet her og gå ind i butikken med det igen. (Ja tag derhen ikke ringe :D)

Så tror jeg du har en god chance for at få det byttet til en anden vare hos dem (eller tilgode seddel.) Jeg tror dog det er at stramme den formeget at spørge efter cash.

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2004 22:45:31
Svar/Indlæg:
2959/206
Ehh hvilket underlag bruger du din MX500 på?

/DjeavleN

Orca

Superbruger
Tilføjet:
02-09-2004 23:21:05
Svar/Indlæg:
516/25
#12 -> Sort Icemat, den har virket perfekt på den i godt et halvt år. Jeg har renset den op til flere gange (også mens den virkede). Den opfører sig på samme måde ved normalt underlag.

Orca

Superbruger
Tilføjet:
02-09-2004 23:31:15
Svar/Indlæg:
516/25
#11 -> Jeg orker ikke at gå ind i butikken og brokke mig (SHG). Jeg har købt den som erhvervskunde, derfor håber jeg at få en lidt mere kvalificeret tilbagemelding på den email rapport jeg lige har tilsendt dem.

Jeg forventer ikke at kunne bytte varerne, men ligemeget hvad resultatet er, så synes jeg de bør vide min mening om produktet.

Lynge

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2004 01:18:56
Svar/Indlæg:
485/57
hvis du har bestilt over nettet+betalt over nettet er det = en internet handel, hvilket er = 14 dages returret...
At du afhenter i butikken burde ikke gøre noget. Du bestiller jo en vare u-beset og har her derfor samme rettigheder som ved normal internet handel

Orca

Superbruger
Tilføjet:
03-09-2004 16:36:30
Svar/Indlæg:
516/25
#15 -> Sådan er det desværre ikke, at du afhenter varen i en butik gør at det gælder somom du købte varen beset.

pizzabager

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2004 16:50:35
Svar/Indlæg:
531/120
man har da også returret når man køber en vare i en butik.. hvis altså den ikke har været brugt.. har afleveret mange ting tilbage til butikker som jeg har været utilfreds med.. plejer og gøre mig umage med ikke at ødelægge embalagen, også er der ingen prob med at få pengene igen..

john_doe_dk

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 10:43:59
Svar/Indlæg:
303/32
hvis man har bestilt den over nettet så har man 14 dage retur ret.

jeg var inde i multi media world på falkoner og der stod en ansat med et par høretelefoner som var pakket ud. og han fortalte at de var tvunget til at tage dem tilbage da kunden har købt dem over nettet. og de var pakket ud af pakken som var ødelagt.

så man skal ikke sige at man ikke kan bruge sin retur ret.

men surt at du ikke er tilfreds ¤1. en af mine venner får det i morgen så kan jeg teste det selv personligt, og om jeg har samme mening.

me kan allerede nu sige at mus med hale, er det eneste man kan bruge hvis man spiller. :)

Wuffer

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 11:08:58
Svar/Indlæg:
209/23
Syndes du skal prøve at bytte det. Musen burde ikke være langsommere end din MX500.

Har selv Dinovo og er meget tilfreds. Vil dog give dig ret i at det er irreterende at man ikke har den vippe anordning på media paden. Men at der går et lille sekund fra jeg trykker på media paden første gang irretere ikke mig, Logitech har valgt at gøre dette pga. batteriet.

Mht. musen så kender jeg ikke til dit problem. Har selv haft en Logitech Mx 510 og kan hverken i winxp eller i spil (spiller pt. doom3 og farcry) mærke nogen forskel andet end mx900 musen er lidt tunger pga. batterierne.

Jeg skriver forholdsvis meget på pcen og syndes tasteturet er super lækkert, dog skulle jeg lige vende mig til at det var delt i 2.

Hvis du får held med at bytte det, skulle du næsten prøve Logitechs nyeste trådløse mus. Har prøvet den og den er super lækker. Gør brug af laser istedet for optisk sensor.