ACfluid, kun til lukkede systemer?

Vandkøling d.  03. september. 2004, skrevet af Starcke
Vist: 395 gange.

Starcke

Overclocker
Tilføjet:
03-09-2004 17:48:58
Svar/Indlæg:
7/2
jeg har lige købt en tube ACfluid korrosionsbeskyttelse, men til min forbavselse står der på tuben at det kun er til lukkede kølesystemer, men mit system er åbent..... :x
kan det passe og hvilke problemer vil det skabe i et åbent system??
håber i kan hjælpe for jeg regner med at samle hele mit system i denne weekend... :l

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2004 17:58:47
Svar/Indlæg:
3346/81
Korrosionsbeskyttelse indholder typisk flere kemikalier - nogle er måske sundshedsskadelige - og mange lugter ihvertfald.

Det er den type gener du skal regne med!

Du er nok bedre kørende med en gang Algol algedræber og så se stort på antikorrosion - med mindre du har kobber/alu kombinationer.

Tomgun

Starcke

Overclocker
Tilføjet:
03-09-2004 18:26:33
Svar/Indlæg:
7/2
det er så lige det der er problemet, for jeg har selv lavet kølehovederne og de er lavet som en sandwich med et 3mm kobberplade nederst og derpå en 10mm tyk aluplade hvor banerne er udfræset og til slut plexi på toppen... så jeg bliver nok nød til at have korrosionsbeskyttelse :l
men på studidata står der at ACfluid er lugtfri.
og det gør ikke noget det er sundhedsskadeligt for jeg kan ikke tage mere skade :p
desuden har jeg et aquabay res så der fordamper jo heller ikke noget. så jeg tror jeg bare vil bruge ACfluid.
tak for hjælpen :)

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2004 18:32:06
Svar/Indlæg:
3346/81
#2 - Der er lige en detalje jeg ikke forstår: "Hvor er det så lige dit system er åbent?"

Tomgun

Starcke

Overclocker
Tilføjet:
03-09-2004 19:36:24
Svar/Indlæg:
7/2
#3 - jeg har forstået det på den måde at et lukket system ikke har et reservoir, men derimod et t-stykke til påfyldning.
men jeg er helt ny i vandkøling :r
jeg troede at det ville give problemer med f.eks skum i mit reservoir :l

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2004 22:44:35
Svar/Indlæg:
3346/81
#4 - Ah OK 🙂 Du har selvfølgelig en pointe i det med reservoiret -og betegnelsen "åben" ville være korrekt hvis f.eks dit reservoir ikke havde et låg, eller var en spand, du havde en bongkøler eller tilsvarende.

Tomgun

KANE

Overclocker
Tilføjet:
03-09-2004 23:30:28
Svar/Indlæg:
51/3
har selv en flaske af det ACfluid... også købt hos studiedata... og det er alt andet end lugtfrit... og stærkt nok til at dræbe pattedyr på under 10 kg...

- KANE