problemer med harddisk...

Diverse d.  03. september. 2004, skrevet af System
Vist: 449 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
03-09-2004 23:21:53
Svar/Indlæg:
0/11005
Var ved at lege lidt med min spand den anden dag. da jeg var færdig og skulle starte svinet op igen begyndte den bippe på en måde som jeg aldrig har hørt før...
den bipper 2 gange hurtigt 4 gange i træk med stigende styrke... har prøvet div bios sites men ingen syntes at bruge lignende fejlmeddelse. det underlige er at jeg kan "fjerne" fejlen ved at disconnecte min master disk... hver gang den sættes til starter bippene igen. har prøvet med forskellige data/power-kabler, anden strømforsyning eller fjerne de andre drev men intet hjælper.
kreative løsningsforslag godtages(dog ikke dem der indeholder laks)... føler mig ikke lige i humør til at geninstallere....
på forhånd tak.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2004 23:26:19
Svar/Indlæg:
4120/115
Er disken jumpet rigtig?

Det kan også være disken er stået af... Har oplevet det før at en disk fik bundkortet til at bippe fordi den var død! :l

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2004 23:30:20
Svar/Indlæg:
3346/81
#0 - og den gider godt at boote uden din Master HDD?

Ellers ville jeg umiddelbart foreslå at du resatte BIOS, hvor banalt det end måtte lyde.

Tomgun

steen

Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2004 12:01:28
Svar/Indlæg:
2870/65
Gå ind på Maxtors HP og find et disk-tool som du kan checke disken med.

Skulle det blive nødvendigt, kan samme disk-tool sikkert også lov-level-formatere disken....hvis du nu alligevel finder ud af at "laks" er en god ting.

Kirk

Superbruger
Tilføjet:
04-09-2004 12:12:48
Svar/Indlæg:
54/0
Hvis ikke computeren kan boote hjælper det jo ikke med sådan et værktøj!

Har du prøvet tilslutte din master hd til den sekundære ide kanal?

steen

Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2004 15:42:42
Svar/Indlæg:
2870/65
#6...det kan du have rigtigt meget ret i

Men nu havde jeg ikke tænkt mig at han skulle gøre det på en pc som ikke kan boote op, men på en anden pc.

Det lille disk-tool skal så lægges ud på en diskette som kan teste disken rent fysisk...om den er stået af.

Mange andre disk-fabrikanter har diverse tools til at teste diske med...om de f.eks. er stået af...eller diskens tilstand i al almindelighed. En række af disse tools kan samtidigt low-level formatere et drev. Dette kan i en række tilfælde "vække" en disk til live - som ellers har smidt deres MFT$-tabel eller hvad de nu kan finde på.

Har selv brugt disse disk-tools i flere tilfælde på diske jeg troede var gået til de store diskes himmel med stor success :e

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2004 02:31:23
Svar/Indlæg:
4337/121
Mystisk