Jeg har mig en ZyXel Trådløs Router. Den er koblet op til en Topcom AP som har en ZyXel Extern 9dbi retningsbestemt antenne på. Den skal række ca 80-100 m., men det kniber i den anden ende at få et helt klart signal igennem. I den anden ende er der en bærbar med Intel 11b/g onboard (centrino) og et ZyXel 11b pcmcia kort i.
Skal der også være en antenne i den anden ende, for at man kan udvidde rækkevidden tilstrækkeligt? Eller hvad gør vi galt?
Hvad mener i? Nogen der har erfaring med disse produkter, eller bare på anden vis har forøget rækkevidden af deres trådløse net - så lad mig endelig høre!
Det er en tovejs forbindelse, så det nytter jo ikke så meget hvis kun den ene side har en antenne med et kraftigt gain. Hvis ikke de begge kan sende lige kraftigt, kan der ikke oprettes en forbindelse.
Problemet er, at effektive antenner er store og klodsede at have på en bærbar. Men taler vi om en stationær, så er disse her ret gode....
Køb en extra antenne til din bærbare. eller skift dit pcmia kort til en wireless lan adapter til USB den er ikke ligener en memorystick de har nemlig en fordel signal messigt.