Spyware på under 20 min

Software d.  05. september. 2004, skrevet af Stamps
Vist: 370 gange.

Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 14:18:52
Svar/Indlæg:
4263/107
Hey,

Læste for et stykke tid siden, den nyhed omkring hvor hurtigt man fik spyware...

Vantro som jeg er, troede jeg ikke på det (nåede ind på hotmail, OC.dk, et eller anden windows halløj, download.com) indtil jeg for sjov kom i tanke om fænomenet og lukkede webbrowseren ned.

Installerede Ad-aware fra en cd som jeg har liggene, og scannede straks...

Resultatet ? Jooeeeææ.. Kig her ;)

http://overclocking.dk/billedb...

(og det var kun "smart system scan", tog ca. 30 sek.)

Det skal også nævnes at det er en HELT ny harddisk, jeg netop har modtaget fra RMA... :o

Måske jeg også skulle skynde mig at få hentet en software firewall, og scannet for virus ? :00 :p

Kan det passe at "Alexa" er en af de der spyware programmer som er svære at få 100% fjernet ?

rever
 
Superbruger
Tilføjet:
05-09-2004 14:23:31
Svar/Indlæg:
454/31
Ang. Alexa, den er der næsten altid første gang hvor jeg scanner, men ser den aldrig igen :) Kun de der Tracking cookies...
Men jeg ved sq ikke om ad-aware fjerner det 100%



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 14:37:50
Svar/Indlæg:
4263/107
#1

Scanner også lige med HijackThis, Spybot S&D m. fl. :)



Benz
 
Superbruger
Tilføjet:
05-09-2004 14:48:17
Svar/Indlæg:
434/11
Det eneste der kan holde spyware effektivt fra døren er Firefox eller en anden browser end IE. Jeg må sige, at efter jeg er begyndt at bruge Firefox for ca ½ år siden, så har jeg ikke haft et eneste problem med spyware. Hvilket jo i sig selv er rart, at man ikke skal bruge tid på at fjerne det igen.



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 14:48:20
Svar/Indlæg:
2664/97
Ser engang imellem den der Alexa, men det er sjældent den kommer, og den fjerner man bare, så er den væk, det er der ingen ben i :p

Men en god ting er altid at have antivirus, windows updates, firewall, osv. samt de nyeste updates til alle tingene, liggene på cd'er så man kan installere det før man sætter sit netstik i og giver adgang til den store verden. Så er man så sikret som amn kan blive ;)



Benz
 
Superbruger
Tilføjet:
05-09-2004 15:25:34
Svar/Indlæg:
434/11


Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 17:58:09
Svar/Indlæg:
6624/113
#3 - Jeg bruger IE - og har heller ingen problemer...



Aphix
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 18:12:53
Svar/Indlæg:
1494/10
ja det kan da godt være i ikke får så mange spyware med IE med alle jeres popupstopper, adwatcher og andre anti spyware programmer. FireFox behøver så ikke alle sådan nogle ting for at undgå spyware (ud over de tracking ting som man jo ikke kan undgå li meget hvad - hvis man altså vil køre med Win).

Og det med at i tager net stikket ud når i installere - ROFLMAO - brug FireFox :e



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 18:27:34
Svar/Indlæg:
3346/81
SP2 til XP har hjulpet kraftigt på fænomenet!

Tomgun



Aphix
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 18:44:23
Svar/Indlæg:
1494/10
#9 Som om der er noget nyt i det du siger?? :00

Jeg ved godt man ikke kan bruge IE i linux (lol!) og nej de har ikke brugt FireFox i flere år da det er under et år siden det kom for første gang (jaja det skiftede navn :P)

Og ja FF har indbygget popup blocker men ja hvorfor laver M$ ikk også bare en popup blocker der virker? :00 De har da pengen til det... Mozilla har da ingen penge i forhold til M$ men alligvel er de bedre til at lave tingene.

Jaja... jeg ved godt der er mange der sidder og finder huller i IE og ikke nær så mange der bruger tid på at finde huller i FF men ja... hvorfor får m$ ikk rettet de hulder? ;)

Og nej jeg gider ikk sidder og diskutere det her i flere timer... FF er bare bedre :e (IMO)



#10
HAM
 
Overclocker
Tilføjet:
05-09-2004 18:55:56
Svar/Indlæg:
47/9
#12 -> Alt+F4 ;)



Lamsebamsen
 
Superbruger
Tilføjet:
05-09-2004 20:35:02
Svar/Indlæg:
188/20
#11

Prøv engang at aktivere din IE, installer MSN Toolbar eller SP2 og nyd så ikke at have pop-ups til at forstyrre dig....
Nyd så samtidigt hvor enkelt det er at tillade pop-ups, ikke bare temporært men også fra specifikke sider hver gang du surfer ind på deres hp...

Er det bare mig eller er der ligesom sådan en open source fanatisme herinde og i mange andre forums...?!
Personligt synes jeg at Bill Gates og hans M$ drenge og piger gør et godt stykke arbejde, specielt med tanke på alle de angreb de skal stå model til. Både verbalt, men også i form af vira, spyware og andet irriterende lort fra folk som vil gøre hvad de kan for at få dem ned med nakken.
(Eller måske skaffe sig en toppost som sikkerhedschef i et stort IT firma fordi de er så gode til at udnytte hullerne, så de
kan få STORE penge for at lukke dem igen...!?)