byg selv bærbar

Diverse d.  05. september. 2004, skrevet af Klabautermanden
Vist: 451 gange.

Klabautermanden

Superbruger
Tilføjet:
05-09-2004 15:39:03
Svar/Indlæg:
194/13
hej grundet nyt studie skal jeg til at anskaffe mig en bærbar og jeg tænkte derfor på en "byg selv" bærbar. det jeg helt præcist kigger på er denne her:

http://solution.aopen.com.tw/p...

som kan fås til ca 6000kr her i dk..
jeg har tænkt mig at sætte en celeron M 1.4 i, 256mb pc2700 sodimm ram, et cdrw/dvd drev og en FUJITSU Mobile MHT2040AH 40gb hdd i.

alt i alt bliver det ca 8500 for en bærbar med et radeon 9600 64mb gfx, hvilket vel ikke er så galt.

men nu til spørgsmålet; er der nogle der har erfaring med den slags?

og helt præcist hvor svært er det selv at samle den? jeg kunne godt forestille mig at det kunne gå hen og blive lidt besværligt

mvh kristian a.k.a klabautermanden

Kyp33

Superbruger
Tilføjet:
05-09-2004 15:47:29
Svar/Indlæg:
57/23
har ikke lige selv en af dem men jeg kender en er ikke lige sikker på det er den model hans har hvist et 9700 men han er meget glad for den men han hade hvist ikke nogle problemer med at samle den og det er skide ireteren når han sitter og spiller Doom 3 på sin bærbar mår man selv har en der haker i pack man.

OcBedstefar

Superbruger
Tilføjet:
05-09-2004 16:25:25
Svar/Indlæg:
398/29
#0- jeg er lige med på en lytter, hvor finder du sådanne bærbare henne ?

Klabautermanden

Superbruger
Tilføjet:
05-09-2004 17:25:11
Svar/Indlæg:
194/13
helt iorden. her er et link til en forhandler. jeg har ikke rigtig fundet andre forhandlere i dk.
http://www.proshop-direkte.dk/...

er der nogle med 1.hånds erfaringer?

K1lroy

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 19:30:14
Svar/Indlæg:
767/119
#3 - blev selv lige interesseret i emnet, fandt modellerne i tyskland - http://www.dyna-byte.de , de levere også til DK for 15 euro..

Bla. kan man få GLS'eren 1000 kr billigere end i DK :e

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 00:43:12
Svar/Indlæg:
688/32
Jeg samler og reparerer bærbare til daglig på mit arbejde. Der er utrolig stor forskel på hvor svært de forskellige mærker er at samle, ja faktisk varierer det meget fra model til model.

Men med dette sagt skal du huske en der er nogen (som mig) der skal samle sådanne maskiner og jo hurtigere = nemmere dette kan gøres jo bedre = billigere.

Så det burte ikke være noget problem selv at samle den. Jeg kender desværre ikke aopen maskiner så der kan jeg ikke hjælpe. Men hvis man ved hvordan man skiller ting ad, som er låst med både skruer og i selve plastikken, uden at ødelægge det så er det intet problem.

I de fleste tilfælde kan man nøjes med at skrue nogle plader af og monterer HW derunder. Nogle skal man under tasteturet på og enkelte skal man have også topkabinettet af for at monterer alt.

Hvis du er heldig kan du finde nogle "technical training"'s til den maskine så er der i hvertfald ingen problemer.

Klabautermanden

Superbruger
Tilføjet:
06-09-2004 19:09:21
Svar/Indlæg:
194/13

#4 ja så kan man bare købe det danske country kit hos den danske forhandler. de har det nok ikke i den tyske shop

#5 tak for svaret. jeg tror sku jeg prøver, det kan jo ikke gå værre end galt