Stop op og tænk

Diverse d.  05. september. 2004, skrevet af System
Vist: 989 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
05-09-2004 19:11:35
Svar/Indlæg:
0/11005
jeg undrer mig lidt over folk bruger sååå mange penge på hardware som efter min mening er fuldstændigt unødventigt....
jeg har selv en amd2100+ 1024mb 3200ram og et gf4 TI4200 grafikkort, det yder i de fleste nye spil 100% perfekt ydelse i år 2004spil med en opløsning af 1280X1024 med fuld detaljer på.
så når jeg ser andres maskiner med amd3400+/intel3400...´og med det nyeste grafikkort på 256mb ram...kan jeg ikke helt forstå hvorfor folk bare betaler for det industien fortæller dem de har brug for.....jeg tror at denne type hardware kun er for profesionelle 3d folk der laver grafik til spil og film..
og de måske også er de eneste der har prøvet at få det ud af hardwaren som den er istand til
det eneste stykke "hastigheds"hardware jeg kan se er en nødventighed for at følge med fremtiden intilvidre er ram
alle programer begynder at sluge mere & mere ram, og 512 er nu et obsolut minimum...men hvis man ser tilbage i tiden hvar 128mb ram rigeligt i 2001.....hvorfor at eks win xp skal bruge 256mb ram bare for at køre rimeligt må kun microsoft vide..
men jeg tror at hardware industruen mange gange har haft en finger med i spillet når softwaren bliver udviklet.....

men i sidste ende er det jo dig der bestemmer hvor mange penge du syntes "fremtiden" er værd
Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 19:14:32
Svar/Indlæg:
10398/435
"jeg har selv en amd2100+ 1024mb 3200ram og et gf4 TI4200 grafikkort, det yder i de fleste nye spil 100% perfekt ydelse i år 2004spil med en opløsning af 1280X1024 med fuld detaljer på."

gid jeg havde den udgave af et TI4200!

OcBedstefar

Superbruger
Tilføjet:
05-09-2004 19:17:20
Svar/Indlæg:
398/29
#1 - jeg synes din ironi er slående, men er desværre ret enig med #0, der er gået lidt inflation i det. Men mon ikke #0, gruden til at folk her tripper lidt med hardware er at det er deres hobby og ikke bare et instrument til at opnå noget, som når du bruger din computer til at spille ?? - folk synes det er sjovt med nyt hardware... (overclocking)

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
05-09-2004 19:32:07
Svar/Indlæg:
1536/33
Det er jo folks hobby, så det er jo ikke mærkeligt at der bliver brugt peneg på det.

Men for mig er det altid spændende at se hvordan den nyeste teknologi virker og opnå nye resultater. Er også enig med #2 :)

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 19:33:01
Svar/Indlæg:
10398/435
selvfølgelig er der et spil mellem softwareproducenter og hardwareproducenter... og ja det er også skabt i den grad for at presse penge ud af folk.. sådan er der så meget.
men som #2 siger, det er folks hobby og forandring fryder.

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 19:36:12
Svar/Indlæg:
1503/128
Jeg vil vædde 50.000 kroner på at #0 IKKE kan køre i den omtalte opløsning og fuld skrald på detaljerne - og flydende, med et Ti4200...

Men jeg forstår godt din tråd - folk bruger måske alt for mange penge på skidtet. Men det er jo - som før nævnt - en hobby. Hvorfor bruger nogle folk flere tusinde kroner om måneden på at gejle deres scootere og biler? Hvorfor betale 2000 kroner hver måned for at gå til ridning og få opstaldet en hest? Hvorfor bruge 500-5000 om måneden på at få noget endny vildere hardware?

Fordi vi synes det er sjovt, og fordi det er blevet en moderne hobby :)

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 19:39:00
Svar/Indlæg:
1494/10
tsk tsk... #0 ja du kan sikkert spille alle de nye børne spil der er på markedet men du kan sq ikk trække Doom3/HL2 og ligende spil i den opløsning . :00

Og som de andre skriver... der en en hobby!

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
05-09-2004 19:40:13
Svar/Indlæg:
1536/33
#5 uha det er mange penge at satse :p :00

Men ja, send ham en kopi med Doom 3/ HL2 , så skal hans computer nok få noget god grafik at tygge på :p :)

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 19:43:19
Svar/Indlæg:
1494/10
Nå ja... der er jo nogen der synes det køre helt fint hvis det kør med 2-5fps :e

Men det er der jo så andre (normale mennesker) der ikke synes :P

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 19:46:48
Svar/Indlæg:
1503/128
Alt under 30 fps er un-playable! Det er ihvertfald min mening ... Det skal helst op omkring 60-70 fps før det rigtigt ser godt ud, og når jeg ikke engang kan køre Doom III tilfredsstillende, så tvivler jeg også på at #0 kan :P

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 19:47:27
Svar/Indlæg:
1494/10
ROFL

System requirements: 600 MHz AMD / Intel Processor (or compatible), 16 MB Direct3D Compatible Graphics Card (if it doesn't support compressed textures - TNT, TNT2, KYRO, KYRO II-based cards

Ja nu er det jo heller ikke et særlig pænt spil. De ting der lyder jo som et spil fra 2002 eller sån :P

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 19:47:32
Svar/Indlæg:
3346/81
#5 Jeg er helt enig - men det undrer vel ikke - til #0 har jeg følgende kommentarer:

I firma sammenhæng kan man tale om produktivitet/kompatabilitet/kommunikation - hvor det så kan være hensigtsmæssigt at køre på en platform hvor man uden problemer kan udveksle informationer.

Det kræver desværre lige nu flere ressourcer at køre Linux etc. for mindre firmaer end det før at køre MS - så derfor hardwaretrippes der til minimum at have f.eks. 512 MB ram for at kunne køre XP osv. Man kan ikke gennemtvinge at få licenser til f.eks. 98 længere.

Almindelige brugere - well der er det vel et spørgsmål om at kunne komme på nettet, spille et eller andet spil, skrive en opgave tilskolen og så er det det - stærkt forenklet - I know!

Her på nørdernes højborg er det vel nærmest blasfemi at pege fingre af folks hobby. Der er ingen almindelig sund fornuft ihvorfor folk køber nye golfkøller/bolde etc.

Der er heller ikke andet end hovedrysten fra min viv når jeg splitter et 6 måneder gammelt videokort ad - uheldigvis dør det - og jeg så køber et nyt.
Jeg havde mange diskussioner med mig selv om jeg skulle bruge pengene på noget fornuftigt - hvorefter hun sagde: "Køb nu noget du er tilfreds med, ellers kommer du jo bare til at investere to gange, og så ender det med at være dyrere alligevel"

Og det illustrerer vel meget godt hvad det er der sker?

Tomgun

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 19:48:00
Svar/Indlæg:
4263/107
Jeg kan ikke få mig til andet end at ryste på hovedet af #0's usaglige og ligegyldige argumenter... :00

(gider ikke til at begrunde det igen, det har #1-9 allerede gjort)

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 19:54:40
Svar/Indlæg:
4263/107

Uuuha er du gal nogle req. det stiller !

"1 GHz processer"

"GFX: 32 MB - Direct 3d ..."

:00

Prøv nu at tag et spil Farcry, eller Doom 3 med ALT sat på max...

Jej vil godt væde med at din spand hakker som en sindsyg ! :o

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 19:55:59
Svar/Indlæg:
1494/10
Ja ok... det ser da lidt bedre ud. Men den type af spil kræver generelt ikke meget af grafikkortet. Og som der står under Sys req på siden så kan din comp jo også fint trække det.

Men så snart du kommer over i et FPS spil hvor der er en masse DX9 detaljer så "skal" man ha et godt grafikkort før det er værd at spille.

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 20:01:39
Svar/Indlæg:
3346/81
Downtrip - må jeg ikke have fornøjelsen at byde dig velkommen til vort site, opfordre dig til at oprette en profil, og så håbe på at vi kan hjælpe hinanden i fremtiden.

Tomgun

HardwareTweaker

Superbruger
Tilføjet:
05-09-2004 20:02:15
Svar/Indlæg:
97/12
-> #0

Jeg vil faktisk gi #0 ret. Jeg køber selv hardware for mange penge, og jeg er udemærket godt klar over at det er sindsygt. For det er jo trodsalt bare en computer.

man kan sige at der er det der er "Nice to have" og så det der er "Need to have" og jeg tror ikke at et X800 eller en MD 64 3400+ eller et 6800GT er "Need to have". Det er udelukkende for fornøjelsens skyld. Jeg kan sagtens køre de nyeste spil helt udemærket med min 2600+ og mit PoV 5900XT og det koster ikke alverden sammenlignet med 6800GT og AMD 64.

Hvis jeg havde pengene ville jeg sikkert nok købe mig et X800 eller et 6800GT men det er bare ikke en nødvendighed lige meget hvordan du vender og drejer det - medmindre man er High-tech grafiker elller noget i den stil. Jeg kan godt se #0 synspunkt men underligt nok hører jeg alligevel til dem der køber nyt hardware ret tit.

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 20:06:17
Svar/Indlæg:
1262/95
Jeg vil holde med dem der siger det er en hobby.

Jeg vil godt indrømme jeg ikke har det nyeste nye hardware, men det er formentlig fordi mine interesse områder har drejet sig i en lidt anden retning end hardware.

Nogen bruger tusinde, ja ti tusinde, vis af kroner på at gejle deres bil, der er efterhånden ingen grænser for hvad der kan/skal/bør gejles ved en bil.
I bil-nørdernes verden er det deres interesse og hobby, derfor går alle tilgængelige midler formentlig til gejl af bilen.

Det samme gælder for nogle computer-nørder. Mange bruger så mange penge som muligt på deres PC og perifært udstyr dertil. Det er deres hobby og deres interesse, det synes jeg ikke man bør anfægte.
At nogen synes det er mange penge at bruge på noget der "bare" er en computer, må så være deres egen sag.

Jeg er forøvrigt enig med SuperFly og Bigbird, jeg tvivler MEGET stærkt på at din PC kan køre f.eks. Doom 3, Unreal Tournament 2004, Far Cry og Battlefield 1942 i 1280x1024 med max detaljer og max AA og AF.

Jeg vil selvfølgelig ikke udelukke at du kan køre nogle spil ved den opløsning.

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 20:10:04
Svar/Indlæg:
3346/81
#20 - Nej - jeg har også lagt bånd på mig selv - og sparer sammen til ny processor/bundkort/PCIX grafikort - og hvad deraf følger af andet udstyr der så også skal skiftes - fordi min nuværende spand godt kan håndtere de spil jeg gerne vil spille.

Men problematikken er jo urgammel. For mere end 10 år siden kunne jeg flyve en fornuftig flysimulator som Falcon3 uden at have et dedikeret lydkort. Så løb jeg ind i en ubådssimulator - den krævede at jeg havde et lydkort for at kunne høre hvad der foregik på sonaren - ud og investere i et 8-bit lydkort, osv osv osv.

Men jeg er da enig med dig i at der er forskel på "nice to have" og "need to have" - sådan er det jo også når man køber biler,
ikk'?

Tomgun

Morpheus@HOOD

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 20:11:33
Svar/Indlæg:
637/63
Jeg synes her lugter lidt af n**b.. :00 :p

# 0

Men ja det er en hobby (Tror ikke at det har været nævnt før i den her tråd)
Jeg er ikke helt enig med dig i alt det du skriver. Jeg ser da også mange der køber en Amd barton 2500+ og så clocker den til 3200+, eller et ATI 9800 SE og modder det til et Pro eller XT. Og så er der sparet nogle penge der som kan bruges til noget andet.. :i

MVH Ronni

Archos

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 20:12:47
Svar/Indlæg:
846/74
#0 der er nogen der er mere kræsne end andre, og hvis man vil have det "optimale" ud af f.eks. doom3, kræver det også en meget hurtig computer..

Jeg kan da sige, at jeg IKKE kan køre doom3 i ultra high med 8xfsaa uden oc, uden at der kommer FPS drops.. og det HADER jeg når der gør

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
05-09-2004 20:16:41
Svar/Indlæg:
1536/33
Jeg vil lige tilføje at al computer kraften herinde på Oc.dk bliver selvfølelig brugt på vores folding team, ik? :p For alle folder da her?!, ik :p

Så der er da lidt fornuft i at købe nyt hardware :)

HardwareTweaker

Superbruger
Tilføjet:
05-09-2004 20:17:43
Svar/Indlæg:
97/12
-> #23

Tjoo, men syntes nu biler er anderledes end en computer. Bilen er trodsalt din transport og plus at den kommer lidt mere ud i omverdenen end grafikkortet i computeren. Så på en måde kan jeg godt forstå man gejler sin bil til en hvis grænse selvfølgelig. Det er ikke fordi jeg er bil-nørd for jeg har ikke selv bil. Er kun lige omkring de 16 år så tror ikke helt den går.

Infinity

Superbruger
Tilføjet:
05-09-2004 20:23:49
Svar/Indlæg:
482/6
Jeg tillader mig også at tvivle kraftigt på at #0's Ti4200 grafikkort kan trække alle de nyeste spil i den opløsning med maksimum detaljer.

Men jeg kan sagtens se #0's pointe. Hans system er vel egentligt tilstrækkeligt til stort set alle programmer på markedet idag... Dermed er mange af systemerne på denne side rimeligt "overkill" i forhold til det...

Men som folkene allerede har svaret er dette vores hobby... Uden tvivl har #0 også en eller anden hobby, som han bruger meget tid og penge på...

Det er fair at tage diskutionen op, og det bør vi også selv gøre, men hvis #0's intention med denne tråd har været at gøre folk med store computere til skamme, kan jeg kun føle afsky...

Vi har jo heller ikke mødt annonymt op, hvor "Downtrip" udøver sin hobby og gjort ham til skamme for den!

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 20:25:48
Svar/Indlæg:
3346/81
#27 - Det jeg mener er at man ikke kan tale "fornuft" med folk der har en hobby. Mn nabo er havefreak - hvad han ikke ejer af elektrisk og benzindrevne maskiner til græssets pleje er der ikke nogen der drømmer om.

Min plæne må leve med en benzindrevet rotorklipper og en eldrevet kantklipper. OK - plænerne ligner så heller ikke hinanden. Hvis du så til gengæld kigger på hans PC.............

Hobby og fornuft hører ikke hjemme i samme sætning.

Tomgun

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 20:35:04
Svar/Indlæg:
1494/10
#31 Man kan også se lidt på det sån:

Du kan geile en bil og gøre alt muligt ved den - men du må stadig ikke køre hurtigere end 130km/t (på motorvejen).

Men din comp må du tweake og clocke li så meget du vil - du får ingen bøder hvis du clocker den for meget :e :e

Og hvis din bil ikk engang kan køre 130km/t så er den sq for skod :P men så er der også tid til at "opgradere" :D

Morpheus@HOOD

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 20:37:27
Svar/Indlæg:
637/63

Hehe.. det var god.. :e

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 20:42:00
Svar/Indlæg:
1262/95
#33 hvis du i 99% af din køretid færdes i byområder, så er det jo totalt ligegyldigt om den kan køre 130 eller ikke, den hastighed vil du, normalt, aldrig komme op på i et by område.

Så lige i den situation behøver du ikke "opgradere" din bil.

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 20:45:52
Svar/Indlæg:
3712/44
Hehe, hvad har nødvendighed med noget at gøre når noget er en hobby? Ikke en sk*d :e Og så længe man har pengene i overskud er det jo ikke noget problem. Jeg kan dog godt se at for mange yngre mennesker med en ikke så stor indtægt kan det nemt blive meget frustrerende at prøve på at "følge med". Men så gælder det jo bare om at handle smart og finde den bedste value for money. mange gange kan man sagtens finde 80-90% af ydelsen i de hurtigste systemer for 40-50% af prisen. Overclocking er én af de bedste måder at opnå dette på.

Anyway, jeg ville næsten ønske at alle dem der virkeligt oprigtigt mener at deres spil, inklusive Doom 3 og Far Cry, kører fuldstændigt flydende på en ~2000+/2 Ghz maskine og et GF4 Ti4200 grafikkort fik lov til 1) at prøve at spille på en rigtig high end maskine og 2) med alle detaljer på max. Det er altså 2 helt, helt forskellige verdener.

Sidst jeg havde en kollega (tildels af ovennævnte holdning) på besøg, som var vant til at spille Far Cry på sit 2.8 Ghz/9600xt system skete der følgende da han så lige skulle prøve det på mit system:

Først måtte jeg først hente en hagesmæk (der blev savlet meget over detaljer han ikke før havde set), og dernæst nærmest smide ham ud adskillige timer senere for overhovedet at kunne komme til min egen computer igen..... :e

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 20:55:42
Svar/Indlæg:
2353/24
jeg kan godt se din pointe, og så afligevel ikke.. for det er jo vores (forbrugernes) forventninger som både HW- og SW-producenterne prøver at leve op til. og først når man når at lave det "virtuelle 3D univers", uden at man skal have nogle briller o.lign. på, først da har de "opnået" det krav som vi (igen, os forbrugere) stiller/ønsker... uanset om vi vil indrømme det eller ej, så er det det vi stræber efter.
og for at vi kan få det så virkligt som muligt, kræver det at der kommer mange flere detaljer (læs: nye spil med højere detaljegrad) på skærmen, og så skal man have et godt (læs: hurtigt) grafikkort, og for at computeren kan trække det gode gfx, så skal man have noget godt (læs: hurtigt) HW osv. osv. alt dette er skruen uden ende, da hver gang vi køber noget nyt hw, "kommer" der en ny/anden "flaskehals" i systemmet. hvis du får bygget dig en computer uden nogle "flaskehalse", så går der kun en måned før "skruen uden ende" starter...

nu spil jeg dog ikke så meget, men når jeg endlig spiller, så forventer jeg sq også at jeg kan få det i den kvalitet som ønsker.

[edit]
og man gør aldrig en hobby op i penge.. da den sjældent er rentabelt (medmindre hobbyen er børshandel).
det kan godt være at mange af os herinde på oc.dk bruger mange penge på hw, men jeg vil skyde på at "vi" ca. får 1/4-1/3del igen, ved at sælge det brugte, som afligevel ikke er forældet for alle mennesker .

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 21:04:47
Svar/Indlæg:
3011/103
Som Lars skrev til mig :e

"Jeg solgte mit 9800xt til en kollega som før havde haft et 9600xt. Han kom lige forbi og spillede lidt Far Cry på mit system med 4.3 Ghz EE og x800pro i 1600x1200 på min 20" TFT. Han sad konstant, nøøøj hvor der det fedt ud, og hold da kæft det lagger jo slet ikke, nej sådan ser vandet slet ikke ud hjemme hos mig osv osv... :e "

Netop derfor bruger man penge på computeren, da man får en større oplevelse ud af det man nu engang er i færd med.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 21:05:53
Svar/Indlæg:
10398/435
kan godt være enig med argumentet i #22
et spil som doom3 er alt for "stakat", altså mangler det en del flexibilitet. de kunne godt have optimeret deres codepaths en hel del.
tag source engine. den kører sgu på næsten alle gfx. det kører sågar på voodoo kort! på dette punkt er doom3 dybt godnat! og her kan man så tale om at man "tvinges" til at købe nyt og dyrt hardware.

stadig, det er og bliver en hobby for nogle.

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 21:08:35
Svar/Indlæg:
3712/44
BigBird >

[way OT] Jeg kan godt se din pointe, men jeg ville nu alligevel ikke bytte en 300+ hk øse ud med en benzinøkonomisk én på de der ~60 stykker. Tro mig det første er langt sjovere end det sidste...... ;) :e [/ way OT]

Når det er sagt, så er det --- ud over ikke at friste sig selv over evne i forhold til hastighedsgrænserne og lign. --- i øvrigt også langt billigere at tune pc'en end at tune bilen. I sidstnævnte tilfælde kan man jo nemt smide 50-70k på én gang. Men det skal vi vist ikke snakke om her, for så får #0 & Co. da vist et hjertetilfælde.... :e :r :e

wolver

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 21:19:46
Svar/Indlæg:
652/24
#37 Sidst jeg havde en kollega (tildels af ovennævnte holdning) på besøg, som var vant til at spille Far Cry på sit 2.8 Ghz/9600xt system skete der følgende da han så lige skulle prøve det på mit system:

Først måtte jeg først hente en hagesmæk (der blev savlet meget over detaljer han ikke før havde set), og dernæst nærmest smide ham ud adskillige timer senere for overhovedet at kunne komme til min egen computer igen.....

Den kender jeg alt for godt de holder nærmest fast i skærmen .... eller tastaturet!.... Mens de råber VIL IK!

:e

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 21:31:41
Svar/Indlæg:
3712/44
#43 > Jamne jeg er ret sikker på at vi er helt enige. PC opgraderinger og bil opgraderinger kan ikke sådan lige sammenlignes.

#44 > Hehe, nå du har også prøvet det. Det var især mega grineren da han sad og drejede hovedet fra side til side for at se hvad der skete på den anden side af skærmen, han var ikke lige vant til så stor en skærm heller :e

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 21:38:56
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg tror nok jeg har fattet pointen med det #0 siger + "den maskine ikke kan køre alle spil osv osv" - er allerede sagt... ;)

Man skal passe på at kalde spillene der udkommer idag for slamkode, hvis man ikke har undersøgt sagen ordentligt. Jeg ved meget lidt om kodning og grafik, så jeg skal ikke gøre mig klog på det - og er derfor ikke interesseret i at tage diskussionen op.

Men det det kunne jo f.eks være at de bare anså spillene for at være lige nøjagtigt så fejlfrie at de var klar til udgivelse, for derefter at vente et stykke tid til der var kommet penge i kassen - hvor der så vil udkomme opdateringer - nøjagtigt som set mange gange før... I løbet af den tid har de forskellige hardwareproducenter jo også tjent lidt skillinger på at folk ikke kan køre spillene ordentligt.
Jeg kender at par stykker som hellere køber noget hurtigere end at overclocke ( SÆR logik!! :e ) - og det er sq den målgruppe der er mest interessant i den her sammenhæng. Det er DEM der har pengene og DEM der skal tjenes penge på.

Det er DEM som #0 rammer med sin udtalelse - ikke os dedikerede oc.dk-brugere som ynder at tweake husalteret til sidste blodsdråbe, med så mange kværkede windows-installationer og tabte filer som det kræver.

En klog mand sagde engang ( Ham den hæse satan i Highlander ) :

Better to burn out than fade away!! :e

Black

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 21:39:17
Svar/Indlæg:
2749/122
#0 Du må da godt nok være skræv eller sådan noget... Sådan at mene at os Hardware hobby folk her inde skal lade være med at bruge penge på hardware, det svarer lidt til at sige til en brian/racer ælsker at han ikke må købe geil til hans bil... eller at sige til en poptøs at hun ikke må bruge penge på nyt smart tøj hele tiden....

Det du fyrer af der det er da godt nok for dumt at sige til it interaserede som de fleste af os her inde på oc.dk er... Fy skam dig x(

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 21:57:42
Svar/Indlæg:
3712/44
#48 Jeg har nu heller ikke opfattet dit indlæg negativt egentlig.

Jeg tror faktisk også godt at jeg forstår godt hvad du mener, og er enig med dig i at der er mange spil der godt kunne bruges meget mere tid på at optimere ordentligt. Det burde heller ikke være nødvendigt at skifte OS ret ofte, det burde kunne klares med opdateringer. Jeg er også enig med dig i at det allerbedste hardware ikke er strengt nødvendigt for at kunne spille de nyeste spil. Og ingen tvivl om at der foregår en masse i kulisserne melle software og hardware producenterne. Noget af det kommer givetvis dem selv mere til gavn end os, kunderne.

Nu er det bare sådan at vi er nogle stykker der absolut ikke er helt almindelige herinde. Faktisk er vi nok nærmest stolte af at være über hardware geeks og så kan sådan et indlæg som dit første altså godt gå hen og provokere en del mennesker..... ;) :e

Personligt er jeg blevet vant til at folk synes jeg er lettere sindssyg mht. hvad jeg bruger mine penge til, men jeg har efterhånden mange års erfaring i at ignorere det totalt, og jeg har heldigvis også råd til at være ligeglad. ;)

Infinity

Superbruger
Tilføjet:
05-09-2004 22:12:01
Svar/Indlæg:
482/6
#50: Hvorfor lave et indlæg i et forum hvis ikke det var for at starte en diskussion, eller i det mindste få lidt feedback?

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 22:12:52
Svar/Indlæg:
3346/81
#48/49 -> nu er der jo også sket et relativt skred i omkostningerne for hvad HW egentlig koster.

Igen for ca. 10 år siden kostede en 486 med 16 eller 32 MB ram samt 2 MB på gfx'et vel i omegnen af 100K.

For 8 år siden smed jeg 30K+ efter en P133 med 16MB ram - årets DELL monster maskine.

Investerer man 30K+ idag så er man sørme mere end godt kørende. Pointe - det er blevet relativt billigere at være HW über geek.

Det er den ene side - nu nævnes der også slamkode - well - tidligere var udsigterne til at RAM/HDD/GFX etc. blev opgraderet inden for levetiden af et spil ikke så store. Derfor blev der nok puslet mere med at banke god grafik ud af en låst HW ramme.

En pendant er Playstation 1 - der kan heller ikke opgraderes, så skal det være bedre, så er det koden der skal forbedres, Gran Turismo f.eks.

På den konto vil jeg da godt give #0 ret i at pionerånden er væk, men det sker jo på de fleste felter.

Tomgun

Infinity

Superbruger
Tilføjet:
05-09-2004 22:20:16
Svar/Indlæg:
482/6
#53: Alt forladt! :D

Kristian

Superbruger
Tilføjet:
05-09-2004 22:21:02
Svar/Indlæg:
605/29
Skal lige siges, at nu snakker #0 på et tidspunkt om 3d til games, jeg laver selv models, textures animationer mm. til spil i 3d studio max (koster kassen) som køre fint på min anden pc (2400+, 1 gb pc2700 ram) og et GF4 ti-4200 som dit.
Så at købe det for det er der såmænd ingen grund til.
Det er bare en hobby folk har som de ikke kan holde sig fra :).

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 22:24:25
Svar/Indlæg:
4338/142

For hardcore nørder som os, er hardware et narkotikum - vi bruger meget tid på at spekulere i hvordan vi får råd til næste opgradering.

Når vi køber nye ting, er de forældede ugen efter, men hardware og software producenterne ved at vi hungrer efter mere, så hvorfor skulle de stoppe legen.

Personligt overvejer meget "for og imod" når jeg investerer i hardware, og jeg forsøger kun at købe ting der er langtidsholdbare - min processor er ved at være en oldsag, men den trækker snildt alle nye spil, fordi jeg har investeret i et monster grafikkort.

Jeg gider f.eks ikke skifte til 64-bit, før der kommer Styresystemer der kan udnytte teknologien - men sådan er vi så forskellige.

Vi køber hardware af lyst OG nød :)

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
05-09-2004 22:36:06
Svar/Indlæg:
5363/442
hov hov - har selv et ti4200 - det kan køre de fleste spil i en rimelig opløsning så ikke noget med at rakke det ned, det er sku et udemærket kort. Forstå mig ret ville gerne sq gene have et 6800GT hvis man havde råd ;)

Benz

Superbruger
Tilføjet:
05-09-2004 22:41:11
Svar/Indlæg:
434/11
Der er godt nok mange der herinde, der virkelig bliver pisset af, af #0 indlæg. Det er nok med god grund.....

Faktisk synes jeg han har ret langt hen af vejen. Nogle gange har jeg lidt på fornemmelsen, at folk f.eks køber et highend grafikkort for bare at få en højere score i 3dmark. Så er det jo lige pludselig ikke et behov man har mere. Alt i alt har vi i Danmark ikke et behov for noget som helst. Behovet bliver skabt via reklamer. Behov som vi slet ikke vidste vi havde.

virus

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 22:52:30
Svar/Indlæg:
888/34
jeg køber kun nyt it-udstyr for at overgå mine kollegaer og LARS man han har sku for mange penge hehe.
hvem keder ikke den historie om man er til net og det altid er den langsomme maskine der lagger det hele

i år har jeg kun brugt 10 k så det går nok

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 22:54:06
Svar/Indlæg:
6624/113
#58 - Dvs behovet for stimulering - f.eks igennem PC-games / frimærker / river-rafting / guitar-spil eller en anden form for hobby - det eksisterer slet ikke?

Jeg undskylder mange gange at jeg er et af de mennesker som har lyst til sjove ting, og som accepterer at sjove ting koster en slat penge. Men jeg har masser af dem, og ønsker ikke at være en olding med røven fuld af dem. De skal bruges - og det skal være mens jeg har glæde af dem! ;)

Min MountainBike har f.eks kostet mig 13.000 kroner ca - men jeg kunne altså bare have beholdt min gamle 22 kilos herrecykel med 3 gear - og så ville den kunne tilfredsstille mine behov lige så godt?

Min PC ( Den i min profil ) står mig i måske 8500,- med det hele - men jeg kunne faktisk have klaret mig med min første 386'er?

Min bil - den har jeg heller ikke brug for. Jeg gider nemlig godt sidde og glo i toge og busser i halvanden time 2 gange om dagen - og indkøb bør vel ikke være større end man kan have det med på førnævnte herrecykel...? ( Not )

Der er bare en ting du glemmer ( Du vidste det ikke, men her kommer det alligevel ): Jeg ser aldrig TV - og når jeg gør, så zapper jeg når der kommer rekvalmer. Jeg har en "reklamer - nej tak!"- sticker på min postkasse... Jeg er da modtagelig, og der er stadig en masse påvirkninger, men du overlader altså ikke meget tillid til os som mennesker med kronerne i lommerne. Det du siger, er faktisk at du ikke giver så meget som en bøjet 5-øre for vores dømmekraft...

Eller hvad?

( Hilsen en mand med mange spørgsmål. :e :e )

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2004 23:37:08
Svar/Indlæg:
3346/81
#61 - selvfølgelig kan man ikke skrive fra en 3.4 GHz ligesom man heller ikke kunne skrive fra en 386 i DOS - som jeg nævnte før så kommer programmørerne kun på arbejde, når man fixerer den hardware platform de skal arbejde på - som f.eks. Playstation 1.
Så langt vil jeg gerne give dig ret.

Og Sony kastede jo ikke PS2 på markedet før end at PS1 markedet var malket helt fladt. Det skyldes da kun at Sony havde opnået en monopol lignende situation, når nu Gamecuben ikke fik samme succes som Gameboyen (Nintendo) Og sådan kunne man så blive ved.

Det er jo ikke altid vi forbrugere ender op med de bedste produkter - vel - se bare på at VHS vandt over Betamax - MAC tabte til ja hvem er det nu lige, er det Intel, Microsoft, AMD - eller .........

Tomgun

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
05-09-2004 23:37:18
Svar/Indlæg:
1536/33
Det er jo derfor man kalder det for et luksusproblem ;)

Benz

Superbruger
Tilføjet:
05-09-2004 23:39:39
Svar/Indlæg:
434/11
#60 Jo, jeg vil godt sætte en bøjet 5 øre for din dømmekraft. ;)

Men.....

Som jeg prøvede at forklare det, så er der virkelig andre mennesker i denne verden, hvis livskvalitet ikke afhænger af materielle goder. F.eks er det blevet påvist op til flere gange, at folk i 3. verdens lande har en meget højere livskvalitet end vi har i den vestlige verden.

Det er dermed et overflodssamfund vi lever i. Det levere du selv ganske gode eksempler på - også selvom du selv sætter det lidt på spidsen.

Når jeg snakker reklamer, så tager du det meget bogstaveligt. Alle reklamer findes ikke i fjernsynet. Reklamer befinder sig også der hvor du er. Internettet er nok verdens største reklamesøjle, hvor mange firmaer har set potentialet. Spyware er et rigtig godt eksempel på dette. Du lader dig (sikkert) også påvirke af, at f.eks Nvidia og Ati kommer med et nyt grafikkort. De fortæller dig mange gange at du virkelig ikke kan undvære deres produkt - hvis du bare vil være lidt med i vores samfund.

Ingen mennesker upåvirkelige overfor den slags - incl jeg selv. ;)

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 00:03:13
Svar/Indlæg:
6624/113
Det er skam ikke sat på spidsen - det er reelle eksempler fra mit eget liv. ;)

Jeg siger heller ikke jeg upåvirkelig, men at sige jeg f.eks køber ting som jeg kommer hjem med, og finder ud af jeg reelt ikke kan bruge til en skid ( Det er sådan jeg ser det - ret mig hvis jeg er gal på den. ;) ) - det er i min verden meget forkert.

Jeg lader mig måske påvirke af rekvalmer i en vis grad - som du selv siger, kan de ikke undgås...

Tag bare eksemplet med min cykel - den er resultatet af over 1 uges kiggeri og prischeck / opvejning af mit behov kontra den type motion jeg dyrker. Jeg har det på samme måde med processorer. Jeg gider ikke eje noget jeg ikke har en pendant til, for hvordan skal man skille skidt fra kanel hvis man kun har den ene af de to? Her snakker vi Athlon64 som jeg kun har haft kortvarigt på grund af prisen, og derfor gad sniffe lidt til. Den er nu solgt, og blir ikke taget seriøst før Intel eller en anden kommer med et reelt modstykke, og ikke mindst et modstykke hvis ydelse kan anskueliggøres, ved hjælp af det rette styresystem og de rette drivere. :D

Det er bare min mening - og så kan rekvalmerne indeholde hvad de vil. ;)

H_L

Superbruger
Tilføjet:
06-09-2004 00:27:13
Svar/Indlæg:
288/39
Hvad bruger du dine penge på?

LunD^

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 06:57:17
Svar/Indlæg:
448/42
Som der bliver sagt, så er det en hobby for de fleste. Så det handler ikke KUN om at kunne køre alle spil, men også have noget af det nyeste, og få noget nyt at rode med i ny og næ..

Og jeg vil dælme gerne se dit TI4200 trække Doom3 med de details du snakker om der, tror næppe det kan være spilbart. :o

GORK

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 07:26:48
Svar/Indlæg:
676/43
#0 Du vil nok kunne køre ca 15 fps i America's Army, laveste opløsning og detaljer.... held og lykke med det siger jeg bare :D

CyboKid

Superbruger
Tilføjet:
06-09-2004 10:37:38
Svar/Indlæg:
55/18
"Jeg gider f.eks ikke skifte til 64-bit, før der kommer Styresystemer der kan udnytte teknologien - men sådan er vi så forskellige."

Der findes da OS'er der udnytter 64bit... 8)

Der er da ikke det vilde problem i at se hvad han mener med sit indlæg, og har det selv på samme måde.
Idag er proucenterne af software presset hårdt af deadlines, og de skal for alt i verden overgå hinanden med grafik og lignende.
Det er så vi andre dødelige det går udover, eftersom det er os der skal bruge det.

Man kunne godt lave spil så de krævede mindre, men det ville kræve en del mere kodning fra deres side, og spillet ville sikkert ende med at koste en del mere end det gør nu.

Har ikke selv den vilde computer, men den er rigeligt til at trække mit gode gammeldags pac-man :r

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 11:07:12
Svar/Indlæg:
1581/5
#0 har fat i en god pointe

Op til doom3 har der været et sindsygt opreklameret krav, og mange ville opgradere til 1024 ram og nyt gfx kort.
Men heldigvis viser det sig at man sagtens kan spille det på en amd xp2400 og et ti4200 kort, blot ikke med høje detaljer og høje opløsninger.

Jeg har ofte rådet folk til at købe noget billigere end de havde planer om, for mig handler overclocking om bang for the buck, og ikke som mange andre's overclocking, om at opnå et eller andet ligegyldigt mål, som 20.000 3dmarks, 3.8ghz eller 6000mb/sec ram båndbredde.

Folk har det også med at glemme at bruge pc'en til det sjove, hvor sjovt er det måske lige at se 3dmark køre for 817'ne gang ;)

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 11:44:15
Svar/Indlæg:
4337/121
#0 Mange mennesker har det med hardware som en "Brian" har det med sin bil.

Behøver jeg at skrive mere?

Kim som er meget tilfreds med sit TI4200 og som får griner på over "Brianer" og folks case mods :e :e :e ;)

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 11:51:58
Svar/Indlæg:
722/35
Orkede ikke lige at læse alle indlæg nu, men det kommer nok. :00

Uha uha, jeg kan godt sige dig at det er en hvepserede du har stukket din hånd ind i - tro mig! ;) :p :e

Lad os starte med at fastslå, at det ligger enhver frit for at bestemme hvor meget han/hun vil bruge på sin hobby - det vil spare mig for en del kritik. :e

Der ligger selvfølgelig flere aspekter i det her. Personligt spiller jeg ikke, så jeg kunne ikke drømme om at investere i et større grafikkort end mit nuværende gf3ti500.
Men hvis man spiller meget, så er der selvfølgelig en hvis fornuft i at investere i et kraftigt kort, ellers bliver man hurtigt træt af det. Sådan er det med alt hvad man ofte anvender i dagligdagen, her skal man ikke købe for billigt, det ærgrer man sig bare over senere.
Men jeg ryster lidt på hovedet over dem der kun har det nyeste af det nyeste for at opnå en høj score i diverse benchmark-programmer (og dem findes der altså mange af herinde). Hvis man opnår høje scorer ved at investere i en 3700+ Krabbehammer og 1gb hyper-dobbelt-turbo pc4000 og 6800gti coupé og bliver 10.000 kr fattigere, så mener jeg ikke der er meget hobby over det.
Men hvis man modder sit bundkort så det kan give højere spændinger på chipset o.s.v., hvis man minutiøst sidder og eksperimenterer med forskellige kombinationer af fsb/multiplier/cpu-ram ratio, hvis man arbejder med at opnå den bedste køling og airflow i kabinettet og hvis man v-modder sit gfx og flasher det ......... og opnår høje bencmark scorer med dette system, se SÅ er der i mine øjne tale om en hobby.

Udviklingen går stærkt for tiden, ingen tvivl om det. Næsten for stærkt, vi har på det seneste set mange eksempler på produkter der er sendt på markedet for hurtigt. Producenterne er naturligt nok helt vilde efter at overgå hinanden. Men hvis man ikke tror det samtidig er fordi de ved at mange hopper i med samlede ben og straks farer ud og investerer i det nye, så er man altså ..undskyld - godt dum. Producenterne skovler penge ind, på trods af at de sender mange halvfærdige produkter på gaden som måske lige skulle have været testet lidt ekstra først, fordi de ved der er mange der straks vil købe det for at "have det nyeste af det nyeste"
Det bedste eksempel på det der med at sælge noget ved at skabe et behov, er vel stadig mobiltelefonen. Det samme mønster har også holdt sit indtog i pc-verden, hvor der bencmarkes i divrse spil ved 200-300-400 fps. Og så sidder man der og spiller og glæder sig over sine 300fps i DoomIII eller hvad det nu kan være, og har gladeligt glemt, at skærmen kører ved eksempelvis 85hz, altså 85 opdateringer i sekundet.

Der ligger bestemt også noget "prestige" (eller måske mere korrekt "selvhævdende") i at kunne sige: "Ha ha mit gfx kan bare køre Domm ved flere fps end dit kan", se bare på alle de bemærkninger i tråden om dette. Det vil jo også være ærgeligt hvis det der latterlige gf4ti4200 kan køre de samme spil som det 6800gt man lige har givet 3000kr. for - ikke sandt!

Men det er heldigvis et frit land vi lever i, så Downtrip lad nu folk bruge de penge de vil på det de vil. Smag og behag er heldigvis forskellig. Der skal være plads til os alle herinde, både dem som gladeligt giver tusindvis af kroner for en enkelt komponent, og dem som ikke kunne drømme om det.
Hovedsagen er, at vi hver især har den maskine vi gerne vil have, hvad vi bruger den til er der jo alligevel ingen der kan vide.

Min egen helt personlige mening? Tjah, tjek min signatur. ;)

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 11:52:18
Svar/Indlæg:
4337/121
Tilføjelse til #71

Det jeg skrev skulle ikke opfattes negativt på nogen måder da det jo er et "frit" land vi lever i og folk kan bruge deres penge på hvad de lyster.

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 11:56:01
Svar/Indlæg:
4337/121
#72 Jeg er godt klar over det :e men jeg kunne ikke lade være ;)

john_doe_dk

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 12:16:51
Svar/Indlæg:
303/32
kibidk citat: Der ligger bestemt også noget "prestige" (eller måske mere korrekt "selvhævdende") i at kunne sige: "Ha ha mit gfx kan bare køre Domm ved flere fps end dit kan", se bare på alle de bemærkninger i tråden om dette. Det vil jo også være ærgeligt hvis det der latterlige gf4ti4200 kan køre de samme spil som det 6800gt man lige har givet 3000kr. for - ikke sandt!

hvis man bruger dit udsagn som et eksempel. og ikke tror at et ati 4200 kan yde bedre end 6800 så har du fat i en virkelig god mening som jeg støtter dig i.

men samtlige test jeg har set og en af mine venner har et 4400 viser at 42/4400 ikke kan yde doom3 i høj kvali. med en fornuftig frame/s. og slet ikke med de spec som ¤0 siger. derfor mange siger ham imod.

men resten som han skriver om kan jeg godt følge ham i.

resten er vist blevet skrevet af andre. vi elsker vores pc til vhad vi nu end bruger dem til.
dog aner jeg ikke hvad man skal bruge en bencmark til ud over at se om man måske har en fejl i sit stystem. *GGGG*

hygge

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 13:36:40
Svar/Indlæg:
1081/37
#12 du har nogle pænt hurtige øjne hva.... :p

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 13:55:12
Svar/Indlæg:
4337/121
#76 ja han må være et super menneske eller gen splejset med en flue :e

Må være pænt surt at gå i biffen med sådan nogle øjne ;)

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 14:41:52
Svar/Indlæg:
4337/121
#78 Det er da 3 gang du skriver det nu 8)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 14:47:07
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

Jeg har sådan set kun en ting at sige til alt det her:

Det er mest rettet til de "små", og de "store" vil nok være enig med mig...

"Den eneste forskel på en dreng og en mand, er prisen på hans legetøj/hobby" ;)

Tro mig, jeg ved hvor irriterende det er, men det er immervæk jeres eget valg. Computer er en dyr hobby på lige fod med ridning, cross osv.

Så kunne man jo evt. vælge sig en anden hobby, hvis ikke man kan følge med. I presses jo ikke til noget.

Og #0, no offence, men måske dette er den forkerte side at "brokke" sig på. Jeg er fuldt ud enig med dig, men i og med, at jeg har taget det her til mig som en hobby, har jeg også vedkendt mig omkostningerne ;)

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 14:57:38
Svar/Indlæg:
4263/107

Aaaaah... Lad os nu flame dig for pokker :p

Kan du ikke fornemme at du er ude hvor du ikke kan bunde, og med en stor sten bundet om foden :e

(no offence :00 ;))

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 15:07:54
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #83

Undskyld mig, men det der fattede jeg ikke en bjælde af... :r :l

Ud fra hvad du skriver, og hvad folk fortæller dig, virker det ikke helt som om at du lytter til hvad de skriver.

Det er dig uforståeligt, hvordan "folk" kan bruge penge på unødvendig hardware. I dine øjne. Det er en ærlig sag, og jeg skal være dig evig enig.

Men nu er sagen den, at folk sjældent bruger penge på high-end hardware, som de ikke mener er nødvendig.

Tag mig f.eks. Jeg er da ret så overbevist om, at alt hvad jeg har købt til min maskine opfylder mine behov, og dermed er nødvendigt. Så for mig virker det ikke ulogisk at jeg har købt netop det som jeg har.

Man stiller et eller andet sted krav til sin maskine. Det er fair nok, og ligeledes stiller du åbenbart heller ikke så høje krav til din maskine. Det er også en ærlig sag.

Men når du skriver sådan noget som det du skriver dér, så virker det på mig en anelse fordummende og en smule fornærmende, at vi bare er nogle lallende idioter der bare smider penge til højre og venstre.

Jeg er i fuld overbevisning om, at det absolut ikke er det du mener. Men tag og revurdér dine udsagn, og stil dem op imod dine intentioner. Så er jeg ret så overbevist om at du vil se hvor malplaceret dine udtalelser er ;)

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 15:11:15
Svar/Indlæg:
2694/107
Han prøver at sige at hardware-branchen og software-branchen arbejder sammen. så hardware-branchen kan tjene flere penge, fordi software-branchen udvikler mere krævende spil/programmer/OS.
Sådan jeg har forstået det.

/Ash

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 15:16:25
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #85

Uhh... en konspiration :00

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 15:18:34
Svar/Indlæg:
2694/107
Nemlig. ;)

/Ash

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 15:22:31
Svar/Indlæg:
3712/44
NoNig > For pokker knægt, hvor har du været. Jeg har savnet én at være så enig med.... ;) :e Og det er jeg, helt 112%.... :e

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 15:24:09
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #88

Jeg har også savnet dig :f

Men der stod 'fly(g)tning' på kalenderen i et stykke tid ;)

LilleIndianer

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 15:25:47
Svar/Indlæg:
1404/19
Som sagt rimelig gange i den her tråd, så er det en dyr hobby, en meget dyr.. Nogle bruger flere penge end andre? Og du opgraderer meget sjælendt..
Nu har jeg godt nok lige opgraderet mit grafikkort, da det gamle 9500np næsten ikke kunne mere.. :) :e

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 18:35:28
Svar/Indlæg:
3346/81
#85/86/88

He he - det er nok ikke helt forkert med konspirationsteorien - det virker som et post-betonkommunistisk-antimultinationalt hard/softwarebranche-traume! Det kræver altså en psykolog og ikke en debat med hardware-nørder at reparere den!

Jeg opgraderer i den takt det er økonomisk muligt, teknisk muligt, samt sjovt og interessant. Hvorfor - fordi det er det der interesserer mig. Drevet af hw/sw producenter? Næh, ikke mere end jeg har påpeget 27 gange tidligere i denne tråd - produktiviteten stiger ikke i Word, osv. men fordi jeg vælger at vil se hvor grænsen går, rent tekniskt, for min og hw/sw "evner".

Tomgun

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 19:10:21
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #91

Som jeg sagde: Der er kun en selv til at vælge fra...

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 19:19:55
Svar/Indlæg:
1581/5
#91 men du kan ikke benægte at det er hypped op at man skal ha sindsyg maskine for f.eks. at trække doom3, ligesom enorme krav til psu's hvis man vil køre med 6800 kort.

Alle disse teorier, hvem end der sår frøene, påvirker folk og får dem til at købe nyt og dyrt hardware, som de måske ikke har behov for.

hvor tit har du ikke set udtalelsen "min nye pc skal bare kunne trække doom3 og hl2"?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 19:43:07
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #93

Igen: Folk er ikke tvunget til at spille "Doom 3" og "Half-Life 2", det er deres eget valg :00

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 19:55:35
Svar/Indlæg:
3346/81
#92 - Et hvert valg er et fravalg!

#93 - Jamen så har folk valgt til - og dermed også defineret hvad det er de vil løse, og så må man jo betale!

#94 - Ja!

Tomgun