9#... Det er jo forskelligt fra producent til producent hvordan de lukker pipes... Jeg er nu ret sikker på, at nvidia også har fuld funktions dygte GPU'er i deres non-ultra-kort. De er har bare været så smarte ikke at levere dem, så kunderne kan udpege dem og modde dem!! (Mon ikke ;) )
Ej... Men helt ærligt!! Det er sgu'da lettere at skaffe et 6800Ultra end end et X800XT. og deres GT'ere clocker jo tit til ultra-hastigheder. og GT'erne er endnu lettere at få fat i! Så bl.a. at SHG havde et POV 6800GT på lager. GT'erne er jo ligeså fuldt funktionsdygtige som 6800Ultra.
Jeg tror ikke at ATi er mere populær end nvidia hos OEM. Men kan da se udfra deres produktion, at de stadig sidder på ca. 30% af markedet, hvor 40% tilfalder Intel.. 20% tilfalder ATi de sidste 10% deles så af ATi, XGI, Matrox, S3, SiS, via, 3Dlaps osv. 😉 ATi er ikke så stor endnu, andet end i topstriden, nvidia's produktion er trodsalt 33% større end ATi's!!
Men jeg forstår da ikke hvorfor ATi laver deres XT'er om til pro'er. Når nu markedet hungre sådan efter dem! Men jeg siger ikke at ATi's pruduktion ser dårlig ud, blot at den virker dårligere end nvidias.
Ati burde jo kunne levere, og jeg mener at det virker underligt at vi ikke har set dem endnu. Det er trodsalt ved at være 5måneder siden de blev præcenteret! (midt i maj)
nVidia's synes jeg virker sund!! vi ser kort til salg i handlen, flere herinde på overclocking har ét, både GT'er og Ultra. Og det er slet ikke svært at få fat i et 6800... De ligger faktisk på lager alle steder, og jeg tror faktisk jeg kan gå ned i den lokale EDB-handler og købe et med det samme!