-> #3
Den skal "bare" bruges til at skrive på og se lidt dvd-film når jeg er på langtur. Den må ikke fylde alverden og larme for meget.
Min nuværende opfylder disse krav, men den vejer et ondt år, fylder som bare satan og larmer som ind i Helvede.
De to nyere kan det samme, dog er Centrinoen overkill, så den er nok lagt på hylden.
Men jeg har en kammi der kører i Mac (både stationær og bærbar - iBook), og et par andre stykker som er mac-fans, ("Once you've gone mac, there's no turning back") og efter at have set en iBook i aktion, er den intet mindre end tiltalende.
Jeg har i det senere halve års tid haft øje på en iPod, så derfor virker et "samlet" køb som en oplagt idé. Jeg mangler ikke pengene, så det er ikke et problem, men kan det betale sig?
Et eller andet sted, ja. For jeg kan ikke få mig selv til at tage den her støjende satan med til en forelæsning, hvor folk alligevel ikke kan høre hvad de støvede mumier oppe ved tavlen siger.
Der er ingen stikkontakter, så derfor skal den kunne køre længe på batteriet. Det kan den her heller ikke opfylde.
Der er stort set ingen plads på de små borde, så det ryger også fløjten med den her.
Men den performer altså ok alligevel. Men den blev jo heller ikke lavet til spil, men til skriveri og dvd-afspilning.
Det har den gjort godt i snart 1½ år, men nu er der kommet nogle andre kriterier på bordet, hvor den her gamle svend ikke kan følge med.
Jeg er fuldt ud overbevist om, at en opgradering vil gøre godt, men det ændre ikke på: Larm, størrelse, batteritid og vægt.
Så spørgsmålet er, kan det betale sig at opgradere den, eller ville det (i længden) ikke bare være bedre at sælge den, glæde en anden dum gymnasieelev og selv købe en iBook...?!
PS.: Nice to see you too ;)