Volt og PCI

Overclocking d.  06. september. 2004, skrevet af System
Vist: 164 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
06-09-2004 17:11:27
Svar/Indlæg:
0/11005
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man kan vide om ens Cpu og grafikkort ska ha mere volt når man overclocker dem?

Jeg har lavet mit eget vandkøling og derfor kunne jeg godt tænke mig at OC mit system nu.

Indtil videre har jeg OC min CPU til 2,7. Lige nu står min FSB på 150, hvilket vil sige at min PCI ligger på 37,5. Jeg tør ikke gå længere op da jeg har hørt at man kan skade resten af sin hardware hvis man hæver sin PCI over 40. Er det korrekt?

Indtil videre kører fint med denne overclocking.

Nu vil jeg også gerne OC mit grafikkort, men der er jeg mere i tvivl. Hvor meget kan jeg hæve min CORE og min MEMORY? Lige nu står de på henholdsvis 324 og 310,5. Jeg bruger RadClocker til at OC med og først prøvede jeg at hæve dem til heholdsvis 391,5 og 378 men det gav problemer i form af grafikfejl.

Kan grunden til dette være mangel på volt?

Er der nogen der ved hvordan man skal måle temp på ens grafikkort? Der er ingen sensor på mit og jeg har forsøgt mig med et termometer, men der får man jo desværre ikke den helt korrekte temp på kernen.

Min specs er:
asus p4s8x bundkort
p4 2,4 northwood
radeon 9700 pro
512 samsung ram

Jeg ved at det er mange spørsgmål men jeg håber at der bare er nogen af dem jeg kan få besvaret.

DotMatrix

Superbruger
Tilføjet:
09-09-2004 23:51:32
Svar/Indlæg:
345/63
Mange af de ting du spørger om står garrenteret i bundkort manualen, og hvis ikke, så prøv at google det :D

men jo, delvist. agp voltage er jo den spænding bundkortet gir til grafikkortet gennem agp porten, men jeg er ik sikker på at det er det du vil. du vil vel kun hæve volt'ne til gpu'en, eller ram. men oz om dette skal der nok være nogen udførlige guides at finde.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2004 23:56:33
Svar/Indlæg:
1972/260
Hvad sker der egentlig hvis man sætter AGP/PCI frekvens op!? giver det bedre ydelse? Hvis det altså kan lade sig gøre uden at brænde noget af?

sry 4 OT!

Ironfox

Superbruger
Tilføjet:
10-09-2004 06:31:21
Svar/Indlæg:
382/37
Ja højre frekvens mere ydelse men også mindre stabilitet også når det er på AGP