Overclocker
Tilføjet:
06-09-2004 17:11:27
Svar/Indlæg:
0/11005
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man kan vide om ens Cpu og grafikkort ska ha mere volt når man overclocker dem?
Jeg har lavet mit eget vandkøling og derfor kunne jeg godt tænke mig at OC mit system nu.
Indtil videre har jeg OC min CPU til 2,7. Lige nu står min FSB på 150, hvilket vil sige at min PCI ligger på 37,5. Jeg tør ikke gå længere op da jeg har hørt at man kan skade resten af sin hardware hvis man hæver sin PCI over 40. Er det korrekt?
Indtil videre kører fint med denne overclocking.
Nu vil jeg også gerne OC mit grafikkort, men der er jeg mere i tvivl. Hvor meget kan jeg hæve min CORE og min MEMORY? Lige nu står de på henholdsvis 324 og 310,5. Jeg bruger RadClocker til at OC med og først prøvede jeg at hæve dem til heholdsvis 391,5 og 378 men det gav problemer i form af grafikfejl.
Kan grunden til dette være mangel på volt?
Er der nogen der ved hvordan man skal måle temp på ens grafikkort? Der er ingen sensor på mit og jeg har forsøgt mig med et termometer, men der får man jo desværre ikke den helt korrekte temp på kernen.
Min specs er:
asus p4s8x bundkort
p4 2,4 northwood
radeon 9700 pro
512 samsung ram
Jeg ved at det er mange spørsgmål men jeg håber at der bare er nogen af dem jeg kan få besvaret.