Sagsanlæg mod Starforce 3

Software d.  06. september. 2004, skrevet af Lamsebamsen
Vist: 1052 gange.

Lamsebamsen
 
Superbruger
Tilføjet:
06-09-2004 22:07:57
Svar/Indlæg:
188/20
Ja så har I endelig chancen for at bevise at Starforce 3 er en virus, og at den opfører sig bundulovligt i forhold til dansk og international lov...

Jeg har fundet en advokat som er indstillet på at kigge på det og eventuelt føre et sagsmål, skulle han finde at der er belæg for det i følge gængs international lovgivning og almindelig præcedens i den slags sager...

Desværre ved jeg ikke nok om den slags til selv at kunne give ham alle de oplysninger der er på området, og så var det jo at jeg kom til at tænke på jer!

Send mig alt du ved om hvordan Starforce 3 opfører sig på en computer, og hvilken skade den gør. Send mig links til internetsider, sider hvor der står noget om de paragraffer og love DU mener Starforce 3 overtræder osv osv....

Få fingrene ud af Haribo posen, og kom så igang med at opsnuse facts jeg kan sende til min advokat!

Dan-Erik
 
Superbruger
Tilføjet:
06-09-2004 22:15:50
Svar/Indlæg:
180/35
Ved ikke om hvor jeg skal placere mig moralsk i forhold til det her.

Selvfølgelig skal spil producenter have lov til at beskytte deres spil, men jeg synes at Starforce 3 er et noget drastisk skridt at tage. Desuden er det et helvede at starte SF 3 spil, da den bruger 5-10 minutter på at scanne ens computer.



john_doe_dk
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 22:22:43
Svar/Indlæg:
303/32
nogle som vil give lidt info om de problemer som åbenbart er med starforce 3. ????



Dan-Erik
 
Superbruger
Tilføjet:
06-09-2004 22:22:53
Svar/Indlæg:
180/35
Læste forresten en artikel om pirat kopiering i politiken forleden. Hvis du vil finde andre folk, der er imod Starforce 3, skal du nok prøve at kigge på www.piratgruppen.org (indeholder ingen warez el. lign).



Silent
 
Skribent
Tilføjet:
06-09-2004 22:25:20
Svar/Indlæg:
3222/205
-> #1 Mit Toca Race Driver 2 er med starforce 3, men det starter da op med det samme 8)



Lamsebamsen
 
Superbruger
Tilføjet:
06-09-2004 22:29:26
Svar/Indlæg:
188/20
#1 og #4

Har I kigget under enhedshåndtering / vis skjulte filer?
Der ligger Starforce 3 også, med filer som den IKKE har fortalt at den har installeret!
Jeg har en anden tråd kørende hvor der ligger et removal tool man kan anvende til at slette Starforce 3 fra sit system...
MAN SKAL IKKE GØRE DET MANUELT!
Det kan få dit system til at crashe!

Selv havde jeg vildt mange problemer med at min windows explorer (ikke IE) skabte sig og genstartede hele tiden...
Efter jeg slettede Starforce 3 fra mit system er det ikke sket en eneste gang!



Dan-Erik
 
Superbruger
Tilføjet:
06-09-2004 22:32:01
Svar/Indlæg:
180/35
#2 Starforce 3 er et anti pirat program, som er blevet populært de seneste par måneder. Når man sætter en cd med Starforce 3 i computeren installere den et program på din computer, som kigger efter et unikt fysisk mærke, som cd'en bliver lavet med. Den installere desuden en cd driver, så computeren er i stand til at læse cd'en. Programmet vil desuden scanne for ISO programmer (Daemon tools, Alcohol 120% osv) hver eneste gang du skal spille spillet.

De negative ting om Starforce:
1) Det er ulovligt at installere et program på computeren, uden samtykke fra brugeren
2) Hvis en starforce beskyttet cd får den mindste ridse er den ubruelig
3) Cd driveren gør din computer ude af stand til at læse mange ikke starforce beskyttede cd'er
4) Det er umuligt at tage en backup af sine cd'er (er en dårlig blanding med #2)



Dan-Erik
 
Superbruger
Tilføjet:
06-09-2004 22:46:31
Svar/Indlæg:
180/35
#0 Kan du ikke få lavet en hjemmeside til formålet?



Lamsebamsen
 
Superbruger
Tilføjet:
06-09-2004 22:50:39
Svar/Indlæg:
188/20
#7

Nej, ikke før jeg har flere fakta end jeg har.
Men til gengæld har jeg så 1GB gmail som kan fyldes med diverse dokumenter og så videre...

lamsebamsen@gmail.com



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 23:01:15
Svar/Indlæg:
4954/69
Hva er det lige det Starforce gør.. undrede mig over hvad mit Toca 2 laver når jeg åbner det... tager jo næsten 20 sek!!

Hvem melder den/det videre til da??



Dan-Erik
 
Superbruger
Tilføjet:
06-09-2004 23:03:48
Svar/Indlæg:
180/35
#9 se #2



Dan-Erik
 
Superbruger
Tilføjet:
06-09-2004 23:04:01
Svar/Indlæg:
180/35
#9 se #6



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 23:06:19
Svar/Indlæg:
4954/69
-> Dan-Erik

Har jeg jo læst.. stadig ikke svar på hvad programmet bruger de oplysninger til!..



adrinator
 
Superbruger
Tilføjet:
06-09-2004 23:09:57
Svar/Indlæg:
118/26
Personligt synes jeg at StarForce er noget rigtigt skummelt noget. Tror ikke der er noget ulovligt ved det som sådan, hvis altså det program du installerer gør opmærksom på, at det installers og hvilket problemer der kan være herved.

Jeg kan ikke pege på et sted hvor foreskriver, at det er ulovligt, at snige programmer ind på en PC, men jeg er ret sikker på, at det ikke er tilladt.

En ide kunne være, at ligge pres på politikerne om, at få indført krav om, at der skal stå på en CD hvis den er beskyttet med diverse programmer som StarForce og hvilket negative konsekvenser det har for dig som forbruger.

De skal ikke have lov til at snige den slags ind. 'Nørder' og andre folk med teknisk viden ved godt hvad der foregår, men Hr. og Fru. Hansen har jo ikke en jordisk chahnce for at fatte hvorfor deres CD brænder pludselig ikke virker og de derfor ikke kan brænde deres ferie billeder ned til venner og familie.



Dan-Erik
 
Superbruger
Tilføjet:
06-09-2004 23:11:08
Svar/Indlæg:
180/35
#12 Hvis den finder et Iso læsnings program, eller ikke finder mærket på cd'en, siger den at du ikke kan spille spillet.



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 23:15:05
Svar/Indlæg:
2664/97
12# det er en anti pirat ting, der gør at det er meget umuligt at kopire, cracke ect. et spil. Men der er desværre også MANGE negative ting ved det.



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 23:35:34
Svar/Indlæg:
10398/435
jeg kan da nævne en ting der kan anses for ulovlig..
i deres EULA skriver de ikke at der installeres drivere på ens computer..

desuden kan man også spekulere om deres måde at omgå WHQL er lovlig, da man ved brug af XP skal godkende installation af drivere.. eftersom dette aldrig sker, kan det kaldes for virus. (bliver folk ikke fængles for at lave vira?)



adrinator
 
Superbruger
Tilføjet:
06-09-2004 23:51:08
Svar/Indlæg:
118/26
Retro:

Det faktum, at de blot laver en ny version, betyder ikke, at du ikke kan anlægge sag med påstand om erstatning for datatab.

Den sag vil blive bedømt udfra det der var gældende da du mistede data, ikke udfra, at de nu har rettet fejlen.



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2004 23:56:19
Svar/Indlæg:
4954/69
-> #14+15

Ok.

-> #17

Mit Toca 2 har sgu ikke noget Starforce 3 mærke på.. og selvom det havde ville man så vide at det betød at der blev installeret program på maskinen??

Efter jeg installerede Toca 2 (Starforce 3?), kan jeg ikke se mit brænder drev mere..



clawhammer
 
Overclocker
Tilføjet:
07-09-2004 00:52:41
Svar/Indlæg:
6/1
vil du sige at os eks. Toca 2 Race Driver Gamers skal smide våres game af helvede til???? det kan du glemme alt om fra min side, frunden til at jeg siger dette, er at det er codemasters du skal klage til, jeg har haft spillet siden første salgs dag i DK og en af de første til at købe gamet i aalborg og jeg har IKKE haft nogle problemer med spillet, hverken ikke kan finde mit cd drev, crashing mm. så tror du ikke at det er din maskine (iDleR) der er noget galt med prøv evt. at formatete hehe. jeg har ikke formateret min spand siden tja hmm 1 år selv om jeg har skiftet mobo, ram agp kort harddiske -min system hdd case mm jeg ved simpelthend ikke hvad jeg ikke har gjort uden at lortet går ned og bliver nød til at formatere. så kig på din maskine (iDleR)...
desuden er det ikke selve starforce du skal klage over hvis du har problemer men codemasters og siden du er i den afdeling så giv dem lige et spark over skinebenet af mig for at bruge EAX 4 i CMR4 danm jeg skulle ud og købe et nyt lyd kort pga dette GRRR



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2004 00:56:55
Svar/Indlæg:
6531/410
jeg har også toca RD 2
det virker da fint selv om jeg har Alcohol 120%
installeret og mine andre købte spil jeg har lavet image filer som
jeg mounter i Alcohol 120% virker også fint.

jeg har dog et andet problem mange hjemmesider
mangler en masse billeder det er kommet efter install af toca RD 2 :(





Lamsebamsen
 
Superbruger
Tilføjet:
07-09-2004 01:36:48
Svar/Indlæg:
188/20
#21 og flot nok også #23

Du har fuldstændigt misforstået pointen!
Det er det faktum at den installerer drivers og andet lort uden at informere dig om dette, og at det så samtidigt på mange maskiner skaber en masse andre problemer hen ad vejen...
- at det så ikke har gjort det på din maskine, det skal du da bare være glad for og ikke håne andre for at Starforce har lavet lort på deres! Du ved jo ikke om det næste spil du køber pludseligt ikke kan køre på din dåse bare fordi du har et spil med Starforce 3, vel?
Spilfabrikanterne skal så sandelig også fatte at vi som forbrugere sagtens kan forstå at de vil beskytte deres vare, men de skal fandeme ikke ødelægge vores system samtidigt!
Jeg har læst om problemerne med Starforce 3 på mange forskellige forums, danske, amerikanske, tyske, svenske, norske, engelske etc...
Noget jeg har bidt mærke i, er at mange som ellers før var hæderlige pc folk som købte deres spil ærligt og ikke benyttede nocd patches og lignende (som jo er ulovligt), nu er begyndt at benytte dem til de spil som er blevet crackede fordi de ikke vil have alle de problemer med i købet som Starforce 3 giver oven i hatten!
Så ironisk nok har antipirat industrien gjort ellers ærlige mennesker i hele verden til pirater, hvilket jeg synes tegner et billede af et forskruet syn på at beskytte sine produkter på bekostning af at glæde sine forbrugere...

#6 og #16

FLOT FLOT, mere af den slags :e
- så bliver Steen glad (advokaten)



Zirax83
 
Superbruger
Tilføjet:
07-09-2004 07:37:55
Svar/Indlæg:
73/8
allerførst #1: Godt initiativ.
Kender dog ikke noget til starforce, men vil gerne komme med lidt sagligt indput. I DK er det sådan at hvis det kan bevises, at koden (starforce 3) har skadet jeres anden software, så er det ulovligt. Det er at sidestille med virus. Så simpelt er det. Men det skal jo som sagt kunne bevises. Men jer som der har oplevet det: Kig i logfilerne til windows og se om der ikke står noget, som han kan bruge. Det er self ikke sikkert at der står noget men det er værd at tjekke.



Cyber-Frog
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2004 08:34:57
Svar/Indlæg:
830/15
Hvis i går imod starforce 3 for at installere skjulte filer/drivere i ikke bliver informeret om så skal i også gå imod microsoft, dem der laver daemon tools osv. i den dur - 99% af alt software der er produceret smider ting ind i ikke er vidende om, mht. de computere der fucker op efter at i har installeret et SF3 spil så kender jeg inden (inkl) mig selv der har problemer med noget.....om det ene eller det andet er tilfælde ved jeg ikke.

Ydermere er der den pointe at programmer som SF3 kun bliver kodet fordi der er folk som kopiere firmaernes software - og hvis i kikker efter på jeres maskiner, hvor mange herinde har så ikke noget ulovligt på deres maskine.....enten i form af software eller andet.

Min pointe er at i måske skulle feje for egen dør inden i angriber andre....



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2004 08:36:57
Svar/Indlæg:
10398/435
#25, så en backdoor/trojan er ikke ulovlig? eller snakker du kun om virus her?

så er det i gang med at finde ud af om SF3 gør skade.. hvis det er, så ville jeg mene at det skader OS'et. som #19, samt andre tilfælde hvor usb/ide drivere er blevet "tilsidestillet"... men dette skal vel kunne eftervises da en historie om tilfældet ikke er nok.



clawhammer
 
Overclocker
Tilføjet:
07-09-2004 10:21:12
Svar/Indlæg:
6/1
hør her. som skrevet før har JEG ikke haft nogle problemer med hardware/software før eller efter brug af starforce 3 så jeg ved ikke helt hvad meningen er, codemasters er ikke til at slå ned da de er så store og magtfulde at der skal nogle penge i kassen for at vinde sagen, jeg har osse mange online venner fra bla. usa, australien, canada, tyskland, sverige, spanien, holland, italine, brazilien og mange andre steder fra og de har INGEN problemer med skiven så tjek dit software og hardware inden i tuder for meget for at gå imod codemasters er ikke så nemt igen.



LilleIndianer
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2004 10:32:52
Svar/Indlæg:
1404/19
--> #24

NOCD patches / cracks er ikke ulovlige HVIS man ejer original kopien af spillet.. ;)



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2004 11:21:30
Svar/Indlæg:
3943/44
#29 som jeg har forstået med Starforce3 så ligger den sig ind når man installere spillet, og den eneste måde at undgå dette på er at downloade spillet cracket på nettet! hvilket er ulovligt!



Andy.
 
Superbruger
Tilføjet:
07-09-2004 16:31:10
Svar/Indlæg:
1536/33
Må jeg spørge om hvorfor du er interesseret i at sagsøge Starforce? Eller er din begrundelse #23?



Hvidgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2004 17:59:30
Svar/Indlæg:
1548/24
#31 hvis du selv havde haft nogle af de omtalte problemer ville du også godt kunne forstå at de er gået for vidt og bør stoppes.

De er i deres fulde ret til at lave antikopierings programmer, men de skal holde sig til deres egen software og ikke andet. Tænker fx på at mange har deamon tools installeret for at undgå alt det bøvl med at skifte cder.



Lamsebamsen
 
Superbruger
Tilføjet:
09-09-2004 20:25:43
Svar/Indlæg:
188/20
Så er jeg tilbage igen, har lige været væk i et par dage...

Desværre ser jeg at der ikke rigtigt er nogen der har gravet noget guf frem i denne sag...
- og advokaten har ellers lige rykket mig!
Hmmm...
Så må jeg vel selv igang med at surfe til klokken 5 om morgenen.
Hvis nu nogen af jer vil hjælpe, så har jeg stadigvæk en gmail som sukker efter noget post!

lamsebamsen@gmail.com