Jeg glemmer slet ikke lydkortet, det sidder på mit bundkort, jeg kan da ikke glemme det nogen steder hvis jeg skal have min computer med :p
Jeg har altid synes at on-board lydkort var dårlige og havde mangelfulde specs og dårlig lyd - men indenfor det sidste års tid (bl.a pga. soundstorm) så har den situation ændret sig meget. Det er ikke umuligt at få fingre i et ret godt lydkort til de bundkort der er derude. Selv de realtek chips der flyder overalt er faktisk ganske fornuftige. Der er ikke støj på udgangen og de skratter ikke, eller laver mærkelige ting og sager. Deres performance kan man så være lidt træt af, hvis der endelig skulle være noget. Jeg har ikke set så mange tests af lydkort endnu, men på hardocp testede de AV8 on-board lyden, og den trak åbenbart 20% ydelse ud af systemet, hvor mit tidligere on-board lydkort kun trak 10%.
Jeg foretrækker dog at holde mig langt fra creative lydkort til mig selv, jeg har ikke haft et live kort, men de folk jeg har hørt skrive om deres dårlige oplevelser på nettet har godtnok ofte været meget sure på creative. Det er måske forkert at tage parti uden selv at have personlige erfaringer, men hvis jeg er tilfreds med det lydkort jeg har på bundkortet, så køber jeg ikke noget nyt. Og sådan gik det til jeg beholdte mit on-board lydkort på mit 8rda3+ og AV8.
Mvh. Uffe