"Død" skærm

Diverse d.  07. september. 2004, skrevet af System
Vist: 201 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
07-09-2004 11:51:05
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg flyttede min computer den anden dag, og lige siden har computeren været ude af stand til at aktivere skærmen. Normalt står min skærm på pausemode, og når jeg så tænder for computeren plejer skærmen at blive aktiveret - dette sker ikke mere. Den er helt sort.
Jeg har prøvet at tilslutte skærmen til en bærbar (med samme kabel), og da virkede den fint. Så det er sandsynligvis ikke skærmen eller kablet, den er gal med...!
Derudover har jeg prøvet at udskifte grafikkortet med et, som jeg ved virker, men stadig ingen forbedringer....!
Ved opstart plejer computeren at give et lille bip. Dette bip er nu betydeligt længere og lidt højere. Det lyder lidt som en fejlmeddelelse.

Nogle bud på hvad der er galt...?

Kim
TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2004 11:56:11
Svar/Indlæg:
1996/65
Det lyder som problemer med AGP porten ... men jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed ... Det kan også være at der er kommet en løs forbindelse et eller andet sted, foreksempel hvis ATX strøm kablet ikke sidder ordentligt på ...

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2004 11:59:41
Svar/Indlæg:
3943/44
Prøv at cleare CMOS, har samme problem når jeg har haft min com skildt af! eller la den stå uden strøm i et par timer!

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2004 14:22:48
Svar/Indlæg:
2786/120
Det er din agp port der laver lort i den.. ;) .. Havde samme problem med mit 6800GT for lidt tid siden (så bliver man bange kan jeg godt sige jer! ;) ), men dagen efter virkede den igen...
Lad den stå uden strøm lidt, og clear CMOS... :) ;)

Hawski

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2004 14:24:46
Svar/Indlæg:
751/42

Kan du ikke beskrive bippene for os? Det er vigtigt vi finder ud af hvilken fejlkode du får igennem din speaker.

Det er ligesom morsekode med de bip-signaler, der findes korte og lange bip. Kombinationen af dem udgør en fejlkode som man kan bruge til at fejlfinde sit system med.

Mvh. Uffe