Dualram @ 5/4divider @ AMD mobo

Diverse d.  07. september. 2004, skrevet af DTU_XaVier
Vist: 242 gange.

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2004 14:32:49
Svar/Indlæg:
2786/120
Jeg har nu fået dejlige 1gb ram i min comp, og det kører skønt... men hvis jeg skal kører synkront med CPU med 192 fsb bliver jeg nødt til at køre singlechannel og med timings 3-4-4-10... Ellers bliver den ustabil... Jeg ville nu spørge, om jeg stadig ville kunne udnytte fsb'ens bandwidth, hvis jeg kørte mine ram dual med en 5/4 divider, så jeg kunne få nogle lavere timings?? Da dual jo "fordobler" dine rams hastighed, burde de jo kunne udnytte den og få højere hastighed?? :)

MVH
Toke

Hawski

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2004 14:39:44
Svar/Indlæg:
751/42
Efter min erfaring kan det ikke betale sig at sætte snuden op efter at dual-channel til Socket-A er særligt fantastisk. Jeg forsøgte mig engang med at lave nogle test på min gamle nforce 2 spand i dual-channel mode.

Jeg satte FSB til 400 og RAM til 266, men når jeg benchmarkede så var ydelsen stadigvæk ringere end hvis jeg kørte 266MHz på FSB og 266MHz på RAM. Teoretisk burde jeg stadigvæk kunne presse ca. 3GB/sec RAM båndbredde igennem FSB'en med dual channel DDR266, men det var åbenbart for meget at forlange.

Jeg synes du skal gå efter synkron operation og lade dual-channel være dual-channel.

Evt. skulle du tage og køre nogle RAM båndbredde tests med SiSoft Sandra og nogle spil tests for at finde ud af hvad bedst kan betale sig. Det vil være fint hvis du kunne enten afkræfte eller bekræfte hvad jeg har opdaget på mit tidligere Nforce 2 setup.

Mvh. Uffe

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2004 14:53:11
Svar/Indlæg:
2786/120
Kan du komme med nogle tal #1?? Ved mit mobo skal ramblokkene nemlig sidde på en bestemt måde for at køre dual, og det gør de ikke nu... og det er en større "operation" at få dem sat sådan, med GFX der skal ud osv.. :)

Mvh.
Toke