Jeg har en Dell 8300 hvor der er et ATI 9800XT kort i med 256 Mb ram. Standart blæseren på dette kort larmer en del, så jeg besluttede mig for at købe et nyt og mere lydsvagt kølesystem. Det blev ARCTIC COOLING - ATI Silencer Rev. 3, som skulle være specielt til 9800xt kortet. Som jeg kan forstå på installationen, så sker udluftningen fra køleren igennem den første PCI slot efter AGP porten. (smart - ingen varm luft inde i computeren). MEN.....problemet er at den metalskinne (eller hvad man nu skal kalde den) - der hvor udgangsstikkene sidder på - Den dækker for både AGP og PCI udgangen. Med andre ord, så ville Arctic Cooling blæseren lukke luften lige ind i metalskinnen. Andre systemer fra Arctic Cooling har haft en adapter med - Eksempel:
Hvor man kan skrue skinnen af og erstatte den med adapteren - dermed er der et ekstra hul til udluftningen...!!
Men det var der ikke med på min version. Og jeg må desværre erkende at hos Arctic Cooling er de ikke de hurtigste til at svarer eller sågar at forstå situationen :l
Måske er der en af jer der kan komme med en god ide, før jeg finder nedstrygeren frem :e Alternativt er at bruge den uden skinnen, men jeg har læst et eller andet sted at der er en risiko, da det er jordforbindelsen for eventuel statisk elektricitet.