Sider hvor du kan bygge din egen comp..?

Diverse d.  09. september. 2004, skrevet af ~*Gamer-TacTics*~
Vist: 438 gange.

~*Gamer-TacTics*~

Overclocker
Tilføjet:
09-09-2004 09:10:34
Svar/Indlæg:
7/1
Nogen som kender nogle sider hvor man kan bygge sin egen computer? hvis der er så skriv linket her i denne debat..!

~*Gamer-TacTics*~

Overclocker
Tilføjet:
09-09-2004 13:56:51
Svar/Indlæg:
7/1
Ja, altså hvor man kan vælge hvad man vil have i, og så kan man selv få de ting sendt hjem og samle den selv, eller de samler den for dig..

MKJ

Superbruger
Tilføjet:
09-09-2004 14:49:28
Svar/Indlæg:
34/20

~*Gamer-TacTics*~

Overclocker
Tilføjet:
09-09-2004 14:54:39
Svar/Indlæg:
7/1
Flere som har nogle?

foo

Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2004 20:11:53
Svar/Indlæg:
1685/240
De fleste danske såvel som udenlandkse forhandlere tilbyder muligheden for at sammensætte computere.

Ellers er det ikke særlig svært at klare det selv.

1) Bestem dig for hvad den skal bruges til.
2) Vælg din "religion". Er du til AMD eller Intel, ATi eller nVIDIA etc.
3) Hold dig til mærkevare, det er som regel smartest. Det kunne være MSI, Abit, AOpen, Samsung, Kingston, Maxtor, Seagate + flere.
4) Hold styr på hvad du har og ikke har. Eks, du vælger en Athlon64 prosessor, så er det vigtigt at finde et bundkort med tilsvarende sokkel (939) - siger forhåbentlig sig selv. Undersøg hvad bundkortet virker med, hvilke ramtyper og hastigheder, er der OnBoard lyd /ethernet, etc.
5) Undersøg flere løsninger, hav altid 3 - 4 forskellige pakker du kan kigge på, hvor du kan studere plusser og minusser.

Og så tilsidst er der jo altid muligheden for at spørge herinde 8) , men selvom du gør som jeg skrev her, eller bruger en "saml-selv-pc - formular" fra en forhandler, så skal du have styr på det meste. Gør du det på min måde, er der dog ikke noget sorteret fra, men du får så også lige hvad du vil have.

Hvis du ikke ønsker at pille ved det selv, så kan jeg foreslå Dell, de kan gøre det hele for dig og der er du sikker på at det virker.

\\foo`