Kære Buzz
I panik over jeg ikke kan få min NQ 6600 til at virke gik jeg på nettet og søgte på "NQ 6600". Til stor glæde fandt jeg HardwareTest.dk og så du havde lavet en genial beskrivelse af NQ 6600. Specielt din beskrivelse af, at os "Pc-mongoler" (dit ordvalg var noget mere sobert) ville løbe ind i problemer m.h.t. at få NQ 6600 til at virke, kan jeg kun nikke genkendende til. Jeg er løber ind i flere problemer, i håb om, du skulle have overskud til at give lidt "support" har jeg valgt at skrive til dig. Jeg havde jo troet at det bare var et spørgsmål om at forbinde en VCR til en PC med DVD brænder og så trykke "play" på VCR'en (når det gamle VHS bånd med ferien fra Hartzen..joke) var sat i, for herefter at trykke på "record" knappen i programmet "IntervideoWINDVD"
I FQ på bagsiden af manualen, står der nogle "løsninger". Jeg forbandt NQ'en til PC'en med to stik til lyd og så et SVHS kabel. Jeg fik kun "sort hvid" billede. Nå, men FQ skrev at jeg så skulle bruge et "SVHS ColorFix kabel". Endvidere stod der: "Kan fås i enhver Radio/TV butik). Min bare r..! Jeg var i 5 forskellige og ingen af dem anede en dyt om, hvad et "SVHS ColorFix kabel" (eller forskellen på et sort/hvis og et color) var. Nå hos Fona fik jeg da en pakke med diverse adaptere ect. Og et kabel som bestemt lignede det jeg skulle bruge. Et SVHS stik og 2 "din" stik (eller hvad de nu hedder). Stadig kun sort hvid. ØV!
Ak ja næste problem var så da jeg trak SVHS kablet ud og satte et tredje "din" stik i (det der kan give billede i stedet for et SVHS stik). Nu var der farve på (når man altså havde ændret lidt i opsætningen i programmet). Meeeen lyden fulgte ikke billederne. Retur til FQ. Great dette problem var også beskrevet. Man skulle da bare sætte "bitraten" ned. Øh what? Hvad er en bitrat ect. Oh hvordan gør man så det.
Jeg har nu brugt vel sammenlagt 15 timer uden held. I forbindelse med forsøg på at brænde direkte fra VCR, går min pc i stå (eller hvad der nu sker). Processen bliver aldrig tilendebragt. I din super beskrivelse nævner du, at da du selv skulle installerer din NQ, fandt du ud af at du manglede Divx driver bundle. Her er jeg igen "Jack Sheit"???
Jeg gik ind på det link du havde lagt ind, og fandt her en gratis Divx. Satser på jeg har downloaded denne Divx korrekt. Når jeg åbner ikonet på mit skrivebord, ligner det en ganske almindelig afspiller, men der må jo være sket noget mere? Men er nu nået der til, at jeg ikke orker forsøge igen, da jeg ikke har nogen som helst ide om, hvad det er jeg laver (eller burde lave).
HJÆLP