Gode og Dårlige forhandlere - Til alles hjælp

Diverse d.  09. september. 2004, skrevet af DjeavleN
Vist: 6929 gange.

DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2004 19:07:58
Svar/Indlæg:
2959/206
Hey, nu ved jeg ikk om der er blevet lavet så'n en tråd her før...
Men vil da lige lave en så...

Det her vil handle om gode og dårlige forhandler...
Jeg vil godt starte med at smide et par stykker på:

Gode Forhandlere:
www.shg.dk (SHG.dk - Har altid kunnet stole på dem, aldrig haft problemer)

Dårlige Forhandlere:
www.compumail.dk (Århus PC-Lager - De er ikk til at stole på, har ikk noget styr på noget, nogle lamers...)

Så kopier og paste.. Gerne en forklaring om hvorfor de er gode/dårlige :)

/DjeavleN

bechmann
 
Superbruger
Tilføjet:
09-09-2004 19:49:52
Svar/Indlæg:
631/84
gode forhandlere

www.midtdata.dk

dårlige forhandlere

www.compumail.dk



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2004 21:30:58
Svar/Indlæg:
2959/206
Gode Forhandlere:
www.shg.dk (SHG.dk - Har altid kunnet stole på dem, aldrig haft problemer)
www.midtdata.dk

Dårlige Forhandlere:
www.compumail.dk (Århus PC-Lager - De er ikk til at stole på, har ikk noget styr på noget, nogle lamers...)



bechmann
 
Superbruger
Tilføjet:
09-09-2004 22:56:36
Svar/Indlæg:
631/84
jeg rigede til compumail fordi mit grafikkort jeg købte der gik i stykker 14 dage eften jeg fik den og sage det også spurte jeg og jeg ikke kunne få en anden istedet for og det sage han ja til og et par dage efter får jeg en chek på det halve af hvad grafikkortet kostede og jeg rigede igen og han sage at hvis jeg ikke skulde brokke mig fordi de kunne ikke finde en fejl på den så rigede min far der ned til den idiot og sage hvis der ikke kom en chek på beløbet så skulde de i ratten med det.... to dage efter var der en ny chek med beløbet


men hvis i vil have godt sted at handle så køb hos www.midtdata .dk



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2004 23:11:27
Svar/Indlæg:
2959/206
#3 - Ja compumail.dk / Århus PC-Lager (2 navn = de ved at de svindler?) Er noget lort... De svindler.. De skulle smides i spjældet.. Kan kun anbefale folk ikk at købe der! 😕
De snød mig med min CPU..... Jeg opgav uheldigvis ☹
Blev træt af deres Laming osv!

Gode Forhandlere:
www.shg.dk (SHG.dk - Har altid kunnet stole på dem, aldrig haft problemer)
www.midtdata.dk

Dårlige Forhandlere:
www.compumail.dk (Århus PC-Lager - De er ikk til at stole på, har ikk noget styr på noget, nogle lamers...) DE ER SHITLISTET!

/DjeavleN



joergensen
 
Superbruger
Tilføjet:
09-09-2004 23:13:45
Svar/Indlæg:
121/20
Gode erfaringer med:

www.shg.dk
www.m-e.dk
www.databutikken.com
www.caseking.de (måtte dog vente lidt på mit kabinet pga. et skod transportfirma!)


Har ikke haft nogle dårlige erfaringer endnu :)



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2004 23:24:22
Svar/Indlæg:
2959/206
Gode Forhandlere:
www.shg.dk (SHG.dk - Har altid kunnet stole på dem, aldrig haft problemer)
www.midtdata.dk
www.m-e.dk
www.databutikken.com
www.caseking.de (måtte dog vente lidt på mit kabinet pga. et skod transportfirma!)

Dårlige Forhandlere:
www.compumail.dk (Århus PC-Lager - De er ikk til at stole på, har ikk noget styr på noget, nogle lamers...) DE ER SHITLISTET!

/DjeavleN



~*Gamer-TacTics*~
 
Overclocker
Tilføjet:
10-09-2004 06:50:51
Svar/Indlæg:
7/1
Jeg har ellers haft gode Efaringer med compumail.dk
Købte et kabinet der.. Og fik det næste dag..!



@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
10-09-2004 10:54:44
Svar/Indlæg:
4033/364
hmm jeg har handlet et par gange hos århus PC-lager , ingen problemer der..



joergensen
 
Superbruger
Tilføjet:
10-09-2004 12:23:19
Svar/Indlæg:
121/20
Der er vel ingen butikker alle har gode erfaringer med - det handler vel om at få de dårlige eksempler frem, sådan at man selv kan vælge om man vil tage chancen og kunne vurdere hvor stor den er...

En butik som flere allerede så tidligt i denne tråd har nævnt problemer med har nok et problem!



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2004 12:29:57
Svar/Indlæg:
2959/206
Meningen er at hjælpe folk der måske ikk handler så tit osv...
Jeg vil hellere forslå folk at handle i SHG.dk hvis man alligevel fra/i Århus....
Tingene er næsten altid billigere i SHG.dk, de har en god support...
De hjælper hvis du spørger dem, DE HAR STYR PÅ DERES TING (hvilket compumail.dk ikk har...)... De har en fin butik... Orden i tingene...

Da jeg var oppe i compumail.dk / Århus PC-Lager, rodede det, de havde ikk styr på ting... De behandlede Hardwaren dårligt... Kan ikk anbefale dem... 😐 Deres butik ligner lort btw... (Undskyld sproget...) Men det er en faldefærdig gammel bygning 😕


Men husk, det er mine arfaringer... Og hva jeg mener :)

/DjeavleN



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2004 13:01:42
Svar/Indlæg:
2959/206
Forresten.. Kan nogle svare mig på Hvorfor de har 2-3 navne!?

Compumail.dk
Århus PC-Lager
og DCC noget?


Dæknavne fordi de ikk vil sagsøges så mange gange? :P

/DjeavleN



@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
10-09-2004 13:45:19
Svar/Indlæg:
4033/364
compumail = salg via internettet
Århus PC-lager = deres butik
DCC = engros



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2004 13:53:06
Svar/Indlæg:
2959/206
Okay...
De kunne ikk bare lægge det ind under et navn? ;)

Eller det er så dem der køber over nettet ikk bliver skræmt over at det er Århus PC-Lager... Dem der køber i butikken ikk bliver skræmt over at det er compumail.dk... Og så dem der køber fra DCC skal slet ikk vide at de har noget med Århus PC-Lager / Compumail.dk? :)

Ej skal nok være sød... De har bare fucker med mig... Så lidt svært.. ;)

/DjeavleN



Tom
 
Superbruger
Tilføjet:
10-09-2004 14:10:43
Svar/Indlæg:
428/81
Foretrækker:
http://www.m-e.dk/
http://www.midtdata.dk/

Negative oplevelser med en masse andre - incl shg.dk (sorry, men det er min mening)



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2004 14:27:52
Svar/Indlæg:
2959/206
#14 - Roger :)

#15 - Hva har du oplevet negativt ved SHG.dk?

Jeg / Vi vil gerne vide det... For at "hjælpe" hinanden med at få vores hardware/software det bedste sted.. Uden at blive snydt :)


/DjeavleN



Tom
 
Superbruger
Tilføjet:
10-09-2004 18:19:50
Svar/Indlæg:
428/81
Fik en dårlig service af SHG engang et bundkort var brændt af og skulle ind til rep - halvanden måneds ventetid, lange på mails og sådan...



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2004 20:05:41
Svar/Indlæg:
2959/206
Ahh okay.. Så en hvis bundkort var gået i stykker... Han tog op i butikken... Så snakkede de frem og tilbage... Og han fik til sidst et nyt bundkort.... Det eneste SHG.dk sagde var "at det var en dårlig handel for dem".... Men han fik et splinternyt bundkort... :)

/DjeavleN



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2004 20:06:45
Svar/Indlæg:
2959/206
Forresten... Der manglede en køler til et kabinet jeg købte (JNC kabinet, noget med at der stod at der var køler med... Men JNC havde bare ikk lagt dem med... 😕) Der sagde jeg det, og intet problem.. Jeg fik en gratis en.. :) En Thermaltake endda :P :D


/DjeavleN



#19
MKJ
 
Superbruger
Tilføjet:
10-09-2004 20:08:05
Svar/Indlæg:
34/20
Nu er det godt nok ikke lige online handel dette jeg skriver nu (men jeg er jo så heldig at bo i Viborg, hvor både Midtdata, ItButikken og PRC-Data ligger :e )

Men PRC-Data yder altså en kanon service..

Jeg havde købt en vare, og gik ind med den præcis 14 dage efter, og de tog den tilbage uden problemer.. simpelthen fordi de kender regler.. 2 Thumps up til PRC(handel i Butik)...
Men en af mine kammerater i Solrød købte også et par gange hos PRC-data.. og han havde da heller ingen problemer.. igen, 2 Thumps up..



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2004 20:53:52
Svar/Indlæg:
2959/206
#20 - Hmm..
Jeg købte kabinet, bundkort, cpu ved PRC-Data da jeg samlede første gang..

Det hele virkede... Ikk nogle problemer der...
Men der manglede en ting til mit kabinet.. En skinne, til cd'drevene... Så mit 4'de drev kunne jeg ikk montere ordentligt...
Jeg sendte E-mail til PRC-Data og Ringede... Men de ville ikk hjælpe... Fik det flotte svar... "Send en E-Mail til ThermalTake da det er deres problem..."
Jeg sendte en e-mail til ThermalTake... Men har aldrig fået svar.. Ringede så til PRC-Data igen..
Hvor jeg stadig fik at vide at jeg skulle snakke med ThermalTake...

Jeg har aldrig fået den skinne...
Og det burde da være dem der sælger varen der må tage følgene for den.. Hvis der mangler noget må de da bare få lettet røven og finde ud af noget til mig...!
De der skinner findes ikk i løs-salg... Så det er virkelig lort...

Så jeg giver PRC-Data 2 (**) ud af 5 (*****) Stjerner... For den der episode syntes jeg var latterlig....

(Hentede det i butikken da jeg gik på efterskole i Viborg... :))

/DjeavleN

Ps. Det var derfor jeg ikk har skrevet den på listen... De vil nok ramme ind i en mellem...



#21
MKJ
 
Superbruger
Tilføjet:
10-09-2004 22:20:54
Svar/Indlæg:
34/20
#21
Synes faktisk at PRC har ret der... skinnen skulle jo være med kabinettet og da de kommer i pakker, så er det jo ThermalTake, du skal have fat i..

jeg mener at da det hører med til deres produkt, er det jo også dem der har "glemt" at smide det i...



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2004 22:30:07
Svar/Indlæg:
2959/206
#22 - Ja.. Men det er stadig dem der sælger varen...
Så burde de i det mindste hjælpe...
Ellers så må de jo lade være med at sælge varer!

/DjeavleN



spuncut
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2004 23:32:25
Svar/Indlæg:
908/44
Gode :
Midtdata
BJ-Trading

Mindre gode :
PC-netto




DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2004 23:47:38
Svar/Indlæg:
2959/206
Gode Forhandlere:
www.shg.dk (SHG.dk - Har altid kunnet stole på dem, aldrig haft problemer)
www.midtdata.dk
www.m-e.dk
www.databutikken.com
www.caseking.de (måtte dog vente lidt på mit kabinet pga. et skod transportfirma!)
BJ-Trading

Dårlige Forhandlere:
www.compumail.dk (Århus PC-Lager - De er ikk til at stole på, har ikk noget styr på noget, nogle lamers...) DE ER SHITLISTET!
PC-netto



gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
11-09-2004 09:30:15
Svar/Indlæg:
5678/460


GgozZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2004 14:20:39
Svar/Indlæg:
377/17
Har altid haft gode oplevelser med www.SHG.dk men da mit ic7Max3 døde, tog det over en måned for Rma sagen, og de sagde jeg ville modtage mails, og jeg fik ingen, tjekkede også at jeg havde skrevet den rigtige mail.. så ringede jeg til dem efter 24 dage, og de sagde at der ville gå en uge også fik jeg det, og at de havde sendt mange mails, men de havde ingen sendt! 2 uger da det ikke var kommet ringede jeg igen, og manden sagde jeg lige skulle vente, også sagde han " hov, du har det imorgen" også havde jeg det 2 dage efter..
Men ellers har de været gode :)
www.Databutikken.com kan varmt anbefales :)
www.Zitech.com God service og leverer tingene til tiden :)



Jowls
 
Superbruger
Tilføjet:
11-09-2004 19:10:15
Svar/Indlæg:
1016/19
#24 PC-Netto? De plejer da at være ok... ?:(



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2004 19:46:16
Svar/Indlæg:
2959/206
Re: Gode og Dårlige forhandlere - Til al 25. Svar

Gode Forhandlere:
www.shg.dk (SHG.dk - Har altid kunnet stole på dem, aldrig haft problemer)
www.midtdata.dk
www.m-e.dk
www.databutikken.com
www.caseking.de (måtte dog vente lidt på mit kabinet pga. et skod transportfirma!)
www.BJ-Trading.dk
www.retail1.dk

Dårlige Forhandlere:
www.compumail.dk (Århus PC-Lager - De er ikk til at stole på, har ikk noget styr på noget, nogle lamers...) DE ER SHITLISTET!
www.PC-netto.dk
www.bygpc.dk



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2004 19:50:27
Svar/Indlæg:
2959/206
Ups.. Bygpc.dk skal lige op i gode :)

Gode Forhandlere:
www.shg.dk (SHG.dk - Har altid kunnet stole på dem, aldrig haft problemer)
www.midtdata.dk
www.m-e.dk
www.databutikken.com
www.caseking.de (måtte dog vente lidt på mit kabinet pga. et skod transportfirma!)
www.BJ-Trading.dk
www.retail1.dk
www.bygpc.dk

Dårlige Forhandlere:
www.compumail.dk (Århus PC-Lager - De er ikk til at stole på, har ikk noget styr på noget, nogle lamers...) DE ER SHITLISTET!
www.PC-netto.dk


btw. grunde til at de er dårlige gode ville være godt.. :)

/DjeavleN



Guffe
 
Overclocker
Tilføjet:
12-09-2004 21:53:01
Svar/Indlæg:
19/7
Gode:

PRC-data
Midtdata
BJ-trading
Studiedata

Dårlige

Heldigvis ingen endnu...

Alle sammen for hurtig forsendelse. Har ikke haft brug for at ringe eller noget til nogen af dem (bortset fra midtdata for at ændre en email addresse gik smertefrit) så kan ikke rigtig udtale mig derom



Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2004 23:18:36
Svar/Indlæg:
1906/25
chippen.dk Danmark værste og dårligste forhandler!



@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
13-09-2004 16:53:14
Svar/Indlæg:
4033/364
hmm, et eller andet sted virker det som om den her tråd kun går ud på at svine compumail , århus pc-lager DCS til...

og måske har de været lamers, og måske har de ikke.. og jo jeg bliver også pissed når der er en forhandler der ikke vil bytte et produkt når det ikke virker.. men DE HAR RET TIL AT OMBYTTE ELLER!! UDRETTE FEJLEN.. og nogle gange så behøver det ikke været netop det produkt den er gal med, men kombinationen.

og et eller andet steds, hvis du er newbie , men gerne vil have det billigst muligt, så få fat i en der ved noget om det.. har stået i kø i næsten 1 time hos SHG fordi at der var en lamer der absolut skulle høre om en hel masse om hvad der var godt og hvilke specs etc. det udstyr han måske ville købe.. => læs nogle anmeldelser , spørg på forums, fx her, men hvis du vil have service så forvent du skal betale lidt mere for varen..

og #1 skriver GRUNDE til hvorfor de er dårlige/gode , men synes ikke der er en rimelig grund til hvorfor compumail etc. er dårlige?

(jeg ved godt deres homie er FYLDT med fejl på specs etc. )



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2004 17:19:30
Svar/Indlæg:
2959/206
#34 - Jeg har holdt mig fra chippen.dk pga jeres dårlig omtale af dem :)
Men en af mine venner handlede der.. og det gik vist fint :)

#35 - Hmm, ja jeg er sure på dem... En del til 1700kr.. Så bliver man sur!
Ja, der kan være en voldig kø i SHG.dk nogle gange... Men det kan der jo være alle steder... Og ja, nogle gange sker det at der kommer en som ikk fatter noget om hardware... Men som gerne vil have hjælp :) Der er SHG.dk gode til at hjælpe... og tager (suk?) også tiden til det :)


/DjeavleN



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 02:37:12
Svar/Indlæg:
2959/206
Som jeg sagde i det andet topic.. Så bare sig til hvis du skal have hjælp med noget...

/DjeavleN



#35
zaar
 
Superbruger
Tilføjet:
19-09-2004 13:54:14
Svar/Indlæg:
212/56
Bestilte en dvd brænder ved Compumail onsdag
og fik den torsdag

jz



tube87
 
Superbruger
Tilføjet:
20-09-2004 10:08:32
Svar/Indlæg:
56/14
Dårlige forhandlere:

datatelpartner.dk

bestilte nogle ram , og de trak 900 kr. for meget, og jeg har ikke fået dem igen endnu.



joergensen
 
Superbruger
Tilføjet:
20-09-2004 10:44:34
Svar/Indlæg:
121/20
hvis det var over internettet og du betalte med dankort/visakort skal du bare henvende dig hos din bank og bede om at få pengene :) - så klare din bank resten og giver dig et udlæg indtil de har indkrævet pengene fra butikken (hvis dette ikke lykkeds så betaler bankens forsikringsordning).



tube87
 
Superbruger
Tilføjet:
20-09-2004 11:44:54
Svar/Indlæg:
56/14
#42

Helt sikkert... det vidste jeg ikke...



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2004 12:04:25
Svar/Indlæg:
2959/206
Hvad fande skal jeg gøre ved den sag ( udover på det kraftigeste at fraråde at handle med dem )? Forbrugerrådet? Avokat? Opgiv hundhovederne og afskrive mine penge og minne rettigheder for resten afsystemet ?

Well, jeg bliver ved med at handle med dem, har aldrig haft problemer...
Men tag op i butikken, og find ham med "brillerene" kan ikke lige huske hans navn... Han sidder og betjener... Han er rimelig flink.. Men jeg tror det hjælper mere end at ringe... 😕
De er gode nok til at hjælpe... Når man er der ;)

/DjeavleN



joergensen
 
Superbruger
Tilføjet:
24-09-2004 12:33:17
Svar/Indlæg:
121/20
Jeg ville ringe og få en snak med en 'der bestemmer' i shg og forklare hele forløbet... det er en butik med en omsætning på over 200 mio. kr. så det kan ikke betale sig for dem at få dårlig omtale for 200 kr!

Hold os orinteret og send dem evt. et link til denne side sådan at de kan se at det har konsekvenser når deres kvalitetssikring fejler.

Hvis ovenstående ikke hjælper så kontakt forbrugerrådet og få deres vurdering.

Jeg tror nu ikke det bliver nødvendigt... bare stå hårdt på din ret - de burde egentlig kompensere dig for det der forløb, det er jo helt urimeligt at deres inkompetence skal komme dig til skade...



lammet
 
Superbruger
Tilføjet:
29-09-2004 15:44:00
Svar/Indlæg:
51/7
Har haft MEGET gode service/oplevelser med:

HK-Automation, vedr. defekt MB, fik et nyt med det sammne
Officeit, vedr. fejlkøb af ram.
Fønikscomputer, vedr. defekt MB, fik et nyt med det samme, ja tro det eller lad være!!! ;o)

Ellers har jeg haft gode købs oplevelser med overnævnte, samt:
VCore
G-Shop
Caseking.de
Noiseblocker.de
Bob
Itbutikken

Hvad der har været ens for næsten dem aller, er at der har været hurtig levering, varene er pakket forsvarligt ned, og prisen holdte!

Min største overraskelse var da jeg skulle bytte MB hos Føniks, var ladet op til det helt store, og så fik jeg bare et nyt, DOH!!!, havde jeg ikke lige regnet med , efter alt det folk har skrevet om dem!!!





DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2004 16:30:31
Svar/Indlæg:
2959/206
#51 - Har faktisk ikke hørt noget dårligt om Fønix endnu :)
Min m8 der bor 20meter fra mig købte vist sin computer dernede :)

Btw, ligger den ikke i århus? :)

/DjealveN



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2004 17:17:38
Svar/Indlæg:
2959/206
#51 - Har du et link til Fønix Computer?
Har prøvet at søge efter det.. Men finder ikke noget 😕

/DjeavleN



lammet
 
Superbruger
Tilføjet:
29-09-2004 20:34:02
Svar/Indlæg:
51/7
#53

http://www.foeniks-computer.dk...

staves lidt underligt, gammeldags Ø.



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2004 20:43:20
Svar/Indlæg:
2959/206
#54 - Det er klart nok det med gammeldags Ø... Da internettet "ENDNU" ikke kan tage æøå :)

Men takker :)



#46
APK
 
Overclocker
Tilføjet:
30-09-2004 12:34:29
Svar/Indlæg:
22/6
Positive:

PRC - købte løsdele til min forrige PC der ingen problemer overhovedet.

Midt-data: Delkøb af hardware til min seneste computer, super service.

Negativ:

It-butikken: Afhentede det resterende hardware til min seneste PC der fredag eftermiddag (troede jeg skulle hjem og samle PC i weekenden) Fik et Billigt AMD-bundkort med, selvom jeg havde købt en Intelprocessor samme sted!!! Da jeg ringede og gjorde dem opmærksomme på fejlen var svaret: Du må selv komme op med det forkerte og få det rigtige med. Det generede mig voldsomt, at jeg skulle bruge tid og brændstof på en fejl en 8-årig ikke kunne have begået! Ordlyden i deres svar på min beklagelse over deres fejl var så arrogant og mistroisk, at jeg nu ved at skrive dette bliver helt harm igen x(



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2004 15:26:03
Svar/Indlæg:
2959/206
#56 - Det kan jo være en ganske "normal" fejl... Hvis det har gået lidt for hurtigt eller så'n noget... Mange folk i butikken måske? 😕

Men du fik da det andet bundkort... Ikke?



MZWiZard
 
Overclocker
Tilføjet:
02-10-2004 02:54:02
Svar/Indlæg:
4/0
Gode:

PRC-Data - Måske ikke altid de billigste, men deres service er/var i top.

Midtdata - Har handlet for over 100.000 der og til at starte med, var de besværlige ved RMA sager, men er kommet godt efter det.

Dårlige:

IT-Butikken/Datafilen - Lidt samme koncept som århus pc lager/DCC/whatever, med utrolig dårlig service (dem jeg kender der har købt udstyr der kan bekræfte det) uvidenhed og arrogance, specielt fra lederen, Peter Sunesen.

Og endelig Århus pisselager... Mage til møgsamlinger af pcere skal man lede længe efter (har set tre stk.). Og servicenivauet... Er der noget?



Mirco
 
Overclocker
Tilføjet:
02-10-2004 12:05:51
Svar/Indlæg:
18/5
I har sq hjulpet mig - køber snart ny computer :) thanks folks



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2004 17:21:41
Svar/Indlæg:
2959/206
#59 - Hey Mirco :)
Så ved du hvor det måske er smart at købe henne... Hehe :)
Det var jo også meningen med tråden... At folk kan sige hvor det er godt og dårligt at købe... Så andre kan se om de vil købe der... Ud fra hva andre folk siger :)

Men som du kan se... Så er der en del der "shitlister" "Århus Pc-lager..."... Så dem ville jeg forslå dig at holde dig fra ;)

(Husk, de hedder også Compumail, dcc, århus pc-lager... osv.... mange dæknavne :P)



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2004 18:07:48
Svar/Indlæg:
2959/206
OMFG!?

Kig lige her:

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

DCS Demon
CompuMail ApS
1-2 d. 103 kr. 465 kr. 568 kr.
Århus PC-lager ApS
1-2 d. () 103 kr. 475 kr. 578 kr

Samme butik.. 10kr dyrer!?!?!??!
http://www.compumail.dk/vare-o...

http://www.pc-lager.dk/vare-ov...

Snak om en lam butik?

/DjeavleN



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2004 05:17:25
Svar/Indlæg:
2959/206
hmm fandt en til...

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Er det ikke den samme butik?
Det er samme bygning, samme sted i århus... samme indgang, samme mand man siger hva man vil have til... 😕

/DjeavleN



#53
NPI
 
Superbruger
Tilføjet:
03-10-2004 10:32:34
Svar/Indlæg:
406/1
Tja det virker lidt specielt, men det kan jo være en fejl.... der opstår temmeligt ofte fejl på edbpriser (omend de generelt skyldes inkompetance hos forhandleren og ikke edbpriser selv)



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2004 14:12:38
Svar/Indlæg:
2959/206
#63 - Hvis du følger linksene så kommer du til Århus PC-Lager og Compumail.dk 's hjemmesider.. Hvor priserne står 😕

Kan godt være det er en fejl... Eller så... Glem det... Har droppet den butik :)



Cykelskur
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2004 20:58:39
Svar/Indlæg:
151/10
Du lovpriser shg.dk rimelig meget DjeavleN og sparker rimelig meget til compumail.dk!?!

Nu handler jeg mest i shg.dk da jeg synes det er den mest professionelle af de to, men har også brugt compumail.dk og der har ikke været nogen problemer overhovedet har ovenikøbet fået byttet et DVD drev der ikke var noget i vejen med, til et nyt....

shg.dk har til gengæld lavet noget **** engang imellem med forsendelse af varer, for de skriver MED STORE BOGSTAVER på forsiden af deres hp at alle varer bestilt inden kl. 19.00 sendes samme dag, og hvis det så ikke passer kan man godt blive rimelig pissed...

Synes bare det ligner en glorificering af shg.dk og en lynch på compumail.dk, og hvis man er førstegangs handler over internettet skal man gå efter en butik med E-mærket.

Denne tråd er rimelig unødvendig efter min mening, men det er nok bare mig...



Giant
 
Overclocker
Tilføjet:
04-10-2004 21:56:41
Svar/Indlæg:
29/20
Nu har jeg efterhånden læst de mange pro og contras der findes i denne trå både for og imod enkelte forhandlere.

#65 jeg er tilbøjelig til at give dig ret i at denne tråd måske er overflødig. Dette skal ikke forstås derhan at jeg mener en sådan tråd er uinteressant - tværtimod, men der findes netop på EDBPriser muligheden for at bedømme de enkelte forhandlere.

Hvis vi tager de to eksempler frem Shg og Århus PC Lager (ÅPL) og finder bedømmelserne på EBDPriser, så ser vi jo umiddelbart her den samme tendens som gå igen gennem denne tråd - blot har alle mulighed for at blande sig.

På EDBPriser score Shg 9,4 ud af 10 mulige point (baseret på 618 bedømmelser) mens ÅPL score 8,9 (baseret på 11 bedømmelser). Kigger vi nærmere på de enkelte kategorier og specielt på kategorien "Support", som har været et stort issue i tråden, så score Shg 8,2 mens ÅPL score 8,3, og kigger vi på kategorien "Samlede vurdering af købsoplevelsen" så hedder scoren 9,2 til Shg og 8,1 til ÅPL.

Ud fra de tal tror jeg umiddelbart at jeg ville kigge nærmere på Shg end på Århus PC Lager - men ellers spørge mig frem f.eks. her på HT.

Dette blot for at fortælle at der er andre der allerede har lavet en lignende liste - dog uden direkt eat opstille liste over "Good Guys" and "Bad Guys".





DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2004 21:57:40
Svar/Indlæg:
2959/206
#65 - Mange af de butikker vi har snakket om har vist også E-Mærket... Men derfor kan man jo stadig godt have gode og dårlige oplevelser med dem...

Jeg har kun dårlige med compumail.dk / århus pc-later / dcc.. whatever de vil kalde sig...

Mens jeg kun har haft gode med SHG.dk...
Har også haft gode nok med PRC-data.dk :)



joergensen
 
Superbruger
Tilføjet:
13-10-2004 14:15:36
Svar/Indlæg:
121/20
Så er midtdata komme på 'den sorte liste' :p
- det er bare rigtig skidt og når en sag kommer så langt ud kan det ikke anbefales at handle der...

http://www.forbrug.dk/klage/kl...


Af andre computerbutikker som har tabt en sag og ikke rettet sig efter afgørelsen kan nævnes:
- chippen.dk
- compu partner
- webbiks

dem skal man nok holde sig langt fra ;)



Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2004 10:57:16
Svar/Indlæg:
1293/104
Kan umiddelbart ikke finde Midt-datas navn ?:(



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2004 15:45:51
Svar/Indlæg:
2959/206
#69 - Den VAR der :l

Den er sku da blevet fjernet igen? :o


/DjeavleN



Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2004 16:20:40
Svar/Indlæg:
1293/104
Tja........ :00



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2004 17:50:34
Svar/Indlæg:
2959/206
Er de nået til en overenskomst? (eller hva det hedder)
Så den er blevet slettet igen? :l



#63
SAX
 
Superbruger
Tilføjet:
11-12-2004 12:28:22
Svar/Indlæg:
35/24
Vil fraråde alle mod at købe fra compumail.dk. Jeg bestillte en computer hos dem og her sidder jeg to uger senere og har stadig ikke fået den så jeg besluttede at bestille den en gang mere men har heller ikke fået den den her gang



#64
jrl
 
Superbruger
Tilføjet:
11-12-2004 14:31:01
Svar/Indlæg:
212/61
Shg er for mit vedkommende IKKE et sted jeg vil handle igen
De gider simpelthen ikke hjælpe en kunde der står med et specifikt ønske. og det på trods af at man gennem tiderne har købt for mere end 25000,- hos dem
Nænej et flabet og ubehøvlet svar kan man få!!

Der imod er jeg godt tilfreds med green data, midtdata,

Bj-trading , nja jeg har da fået det jeg købte meen synes nu det er lidt frækt at oplyse én pris og når man så dukker op for at købe/hente den så skal man lige betale et ekspeditions gebyr
Heldigvis havde jeg da penge nok med til at betale dette også
selvom jeg finder det utilfredsstillende



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2004 01:05:59
Svar/Indlæg:
2959/206
#74 - Wow, havde helt glemt den her tråd... :)
2mdr siden der sidst blev skrevet i den :)

Hmm, jeg har nu alligevel, som jeg altid siger.. Fået helt fin service af SHG... :)

#73 - Prøvet at ringe til dem?



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2004 23:32:55
Svar/Indlæg:
2959/206
#77 - Det sker uheldigvis for alle, som vi kan se... Selv de bedste som bliver lovpriset heri osv, har et sort får.. :(

Jeg kan sige at mit bundkort jo også gik død her for en mdr's tid siden pga jeg fejlflashede BIOS...

Derefter afmonterede jeg det og lagde det i boxen med alt indhold (cd, kabler osv..)..
Så tog jeg op til dem med det.. og dagen efter fik jeg en mail om at mit bundkort var blevet ombyttet (trods det var min egen fejl!) og nu blev sendt tilbage til mig.. dagen efter fik jeg det :)

(SUK DET VAR HÅRDT UDEN MIN COMP! :P)



Corlin
 
Superbruger
Tilføjet:
20-12-2004 10:59:51
Svar/Indlæg:
237/8
Jeg kan kun udtale mig om shg.dk som er de eneste jeg har prøvet en RMA sag med.

sag. 1 : Et komplet Altec Lansing 641 højtalersæt returneres som defekt. Den første dag /modtagelsen, modtager jeg en mail om at de har modtaget rma sagen. Den anden dag modtager jeg en mail om at det er testet defekt. Senere samme dag har de afsendt et nyt sæt. Og tredie dag modtager jeg et sprit nyt anlæg.

sag 2 : to nye Crucial pc3200 2x256 blokke sendes retur som rma efter at have testet dem på flere systemer.
Samme behandling som evenstående. Dog gik der 4 dage før jeg modtog et nyt sæt som virkede. Dette blev så sendt retur under 14 dages retur retten. 5 dage senere modtog jeg en check på det fulde beløb.

Bedre end det bliver det ikke. Jeg har indtil videre lagt langt de fleste ordre hos dem. Også selv om de ikke altid er de billigeste.

Corlin



Mr_Ventura
 
Overclocker
Tilføjet:
23-12-2004 07:56:29
Svar/Indlæg:
1/0
Gode Forhandlere:
www.prc-data.dk (Kanon virker bare, har endda en gang fået en større harddisk til end bestilt til den samme pris ;) )
www.studiedata.dk (leverance iorden- perfekt)
www.Holm-data.dk (ja kan ikke andet sige end ingen problemer overhovedet)

Dårlige Forhandlere:
www.midt-data.dk (Hvor skal jeg starte.... Har ikke andet end haft problemer med dette firma. 4 gange var jeg i Viborg for at få skiftet enten bundkort eller processor fordi jeg ikke fik ordentlige dele desuden så jeg hvordan de behandler processorer de tager om dem med fingrene for at ligge dem i en pose..... rigtig godt med noget statisk strøm!!! = fjolser)

www.PC-focus.dk ( Tja..... bestiller hos ham/dem hvor man kan se at delene er på lager, hvilket de stadig er efter en uge, men har stadig ikke modtaget noget, efter kontakt fik jeg at vide at de ikke havde flere(der gik yderlige tre dage inden den info kom på siden).... Jeg afbetiller delene der er i rest og får en kreditnota... modtager resten af varerne efter ca 1½ uge mere. men det værste er nok at de ventede 3 måneder med at hæve pengene!!! -ja ja jeg ved godt at man skal selvfølgelig have pengene på kontoen,så det er jo ikke noget problem, men synes sku stadig det er for ringe at vente så længe med det!!!)



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 23:42:34
Svar/Indlæg:
2959/206
#84 - Jeg må så lige give Compumail.dk / Aarhus Pc-Lager lidt kredits for det her...

De har en medarbejder der har læst denne post.
(Han blev gjort opmærksom på den ?:()

Efter det har han kontaktet mig og spurgt hvad der er sket osv..
Det endte så med at han ville give mig 100kr rabat på en ting fra Compumail.dk/Aarhus Pc-Lager.

Det syntes jeg er helt okay :)
Så fik jeg købt min Chill-Inno 510W som kører helt fint ;)



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2005 01:07:33
Svar/Indlæg:
2959/206
det skal så lige siges at jeg ikke bare fik dem...
Det var rent faktisk prisforskellen mellem cpu'erene :)



Cykelskur
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2005 21:00:40
Svar/Indlæg:
151/10
Har altså rigtig gode erfaringer med compumail...

Sendte et NEC ND2500A til reparation om mandagen, modtager en mail tirsdag at det er konstateret defekt og vil blive ombyttet, modtager om onsdagen et NEC ND3520A uden at have brugt en krone ekstra, udover forsendelsen tilbage...

Så har slet ingen problemer med at bruge dette firma...



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 17:14:54
Svar/Indlæg:
2959/206
#90 - Det var bare ikke hva de fortalte mig :(
Som sagt både ringede og mailede.. og det var ikke deres problem.. det var mit...

Har fået en ny skinne nu.. Kan seriøst bare ikke huske hvorfra :l
Har fået den af en fra lan eller sån noget...



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2005 11:47:50
Svar/Indlæg:
2959/206
#92 - Det skal jeg huske til en anden gang :)
Anyway, det en lille plastik ting der ikke koster mere end 5kr :P



Jowls
 
Superbruger
Tilføjet:
07-02-2005 19:42:46
Svar/Indlæg:
1016/19
Smider lige en stjerne for SHG.

Købte en Maxtor DM10 300 giga disk for et par uger siden. Den var død ved ankomsten, så jeg gik ind på SHG's hjemmeside og oprettede en RMA-sag.

Næste dag sendte jeg disken retur og dagen efter modtog jeg en ny disk med posten. De må have sendt den før de modtog den, som jeg sendte tilbage...

Intet vrøvl, ingen diskussion - bare hurtig service. Det ka' vi li'. :)



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2005 02:36:53
Svar/Indlæg:
2959/206
#94 - 96 ?:(



#76
Ford
 
Overclocker
Tilføjet:
09-02-2005 11:14:28
Svar/Indlæg:
75/18
Det kan være overskriften i denne tråd efterhånden skal omdøbes og istedet for hedde noget i retning af "Gode og dårlige forhandlere - Til alles forvirring".

Med et par undtagelser ser det ud til at være svært at konkludere noget entydigt om den service man får fra de forsk. forhandlere.

Det hænger vel også sammen med, at de ansatte hos forhandlerne er mere eller mindre service minded og derfor yder forskellig service. Det virker dog til, at der for nogle enkelte firmaers vedkommende er tale om en decideret henholdende politik omkring RMA sager som gør, at man skal styre udenom dem...





#77
BL
 
Overclocker
Tilføjet:
02-03-2005 23:09:55
Svar/Indlæg:
4/0
mener også vi har glemt at nævne denne yderst velfungerende(trods geografi) lille shop fra Rønne http://webshop.hsdata.dk/nytde... bornholmerne kan være glade for at ku handle lokalt 8)



Frankness
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2005 07:35:20
Svar/Indlæg:
214/13
Gode som jeg har gode erfainger med.

Midtdata
BJ-trading

så kommer der et Enkel der ligger i midten. Og det er nok til manges over raskelse. SHG. De lå endtil for en månede siden blandt de 2 øverste. men efter en uheldig episode fra ders side af med en cpu de havede solgt mig.. som de mente jeg var selv for skyldt med den ikke virkede ligger de nu i midten..

OG til sidst er der så 2 firmaere
www.compumail.dk (Århus PC-Lager - Ikke til at stole på)
Og så pc-huset. ved ikke med jer andre men handlede engang ved pc-huset og de virkede flinke nok.. da de ikke havede det bundkort på lager afligevel. tilbyd de mig et lidt bedre til samme pris.. Fair nok siger ja tak.. hvor de så sender mig bundkortet. Uden driver/cabler. Skriver så en mail til dem om der var en mulighed om jeg kunne få den driver CD.. hvor de skriver tilbage jeg bare kunne hente dem på nettet og at det ikke var ders problem.. Hvis de har solgt mig et bundkort de har haft brugt som model eller noget andet. Så burde de skrive/sige det til en før de bare sælger det til en..



Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2005 23:48:59
Svar/Indlæg:
1293/104
Top-data: Komplet useriøs og totalt ligeglad. For 3 måneder siden brugte jeg 6 uger på at få tilbagebetalt 254,50 for en forkert vare han havde sendt mig. Først efter adskillige mails og trussel med advokat, gav han efter. Har nu et bundkort til rma. Sendte det for snart 4 uger siden, har sendt adskillige mails uden at høre noget. Rigtig mange har haft problemer med ham. Hold jer fra ham ! Han er lige så useriøs som chippen !



Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2005 23:51:00
Svar/Indlæg:
1293/104
Glemte lige: Handler stort set kun hos Midt-Data. Har kun fået kanon god service hos dem. Også med rma. Har lige fået et spritnyt bundkort tilbage fra rma. Det tog kun 4 dage !! Kan dog godt være lidt sløve til at svare på mails, men pyt, det går :e



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2005 20:17:27
Svar/Indlæg:
2959/206
Hmmm, for mig ser de egentligt ret dyre ud :o
og så har de bare et eller andet for " 32MB ATI Radeon 7500 "?
En ellers (måske) okay bærbar.. men med et elend*** grafikkort (efter min mening :P)

men prøv evt :
www.laptop.dk
www.laptop4you.dk



rkhanen
 
Overclocker
Tilføjet:
12-03-2005 21:54:51
Svar/Indlæg:
34/14
Super tråd. Lavede man lidt statistik på den ville visse forhandlere sikkert fremtræde væsentligt dårligere end andre.

Er der slet ingen der kende Proconsult i Odense, eller har erfaringer med dem ?:(



Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2005 23:23:59
Svar/Indlæg:
1293/104
Så er der så gået 14 dage mere med topdata. Se #104. Har rykket via mail flere gange og fik så endelig følgende svar: Citat: "Arbejder på noget". Hvad gør man ?:(



#84
DxB^
 
Superbruger
Tilføjet:
09-04-2005 15:04:01
Svar/Indlæg:
183/26
Kan kun sige gode ting om SHG.. Havde et grafikkort der efter et halvt år døde. (POV GF6800GTS) Lavede en RMA, sendte det og 2 dage, ja 2dage efter fik jeg et nyt :) Thumbs up! Mener også de, eller muligvis midt-data, (en af de 2) engang sendte mig en forkert cpu køler.. det er var i socket a / slot a dagene. Det beklagede de også meget og smed en spindel cdr, tror det var 50, med i pakken. Ganske lækkert :)



#85
wide
 
Superbruger
Tilføjet:
10-04-2005 00:03:15
Svar/Indlæg:
449/80
Sys SHG's mail system er rimeli fucked up her på det sidste.... havde bestilt en processor, harddisk og ram (som var på lager), samme dag kom der en "bestillings liste" eller hva det nu er ikke en odreberæftelse... så skete der ikke noget i 4 dage... så sendte jeg en mail til dem, hvorefter de svarede, at der var sket en fejl eller noget i den stil... dagen efter sendte de tingene...
Bestilte oxo et gfx kort, og en tv-tuner i fredags, men der skete det samme... så skrev jeg ind til dem igen, hvorefter der kom en odrebekræftelse om, at de ikke havde noget, at pakke den, og de ville sende den dagen efter... Lidt underligt...
Har oxo haft et par RMA sager hos dem, men det ville jeg sige var ret positivt, processoren og harddisken blev ombyttet inden for 2 dage... De er flinke, og har forstand på de ting de sælger, og ville mere end gerne hjælpe en hvis man har problemer (med computer :p )



PsYcHo
 
Overclocker
Tilføjet:
12-04-2005 21:35:20
Svar/Indlæg:
290/25
Jeg har ikke haft problemer hos :

PRC-Data ( bestilte TT Daimer V5000A kabi )

SHG ( handlet der i alt 7 gange siden 2 nov 2004 )

Compu-mail ( Har en RMA sag i gang lige nu.. men det var DFI's skyld ombytning af SLI-D og DR i en DR pakke )

- jeg kan da også lige fortælle om hvordan det går med min RMA sag, når den kommer mod enden. De får pakken i morgen, og så er det vel egentlig bare, at bruge øjenene at se at der mangler den raid chip på mit bræt, og så bytte det. Men det skulle da ikke undre mig at de finder på, at de ikke kan gøre noget ved sagen, og sender en regning, efter alt det fjams jeg har hørt i denne tråd om dem :x



Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 20:26:47
Svar/Indlæg:
1293/104
#104 og #110. Fik så endelig et nyt bundkort fra Topdata. Det var så også det eneste jeg fik. Alt tilbehør som jeg sendte med, mangler !! Kvittering er der heller ikke. Gider simpelthen ikke brokke mig. Topdata er ganske enkelt for useriøs !



Sacuni
 
Overclocker
Tilføjet:
02-05-2005 23:55:10
Svar/Indlæg:
24/10
Gode forhandlere:

Shg
Midtdata
IT-butikken

Dårlige:

bob.dk




Batmand
 
Overclocker
Tilføjet:
31-05-2005 16:48:02
Svar/Indlæg:
1/1
Jeg har en at tilføje til shit listen og det er proshop-direkte. Har købt mit grafikkort ved dem (MSI GF 6800). Gik i stykker efter 3 dage og blev sendt til RMA. De sagde at det ville tage ca 7-10 dage men der gik 6 uger og det blev ombyttet til et nyt. Desværre gik kortet i stykker igen her i maj og sidste nyt er at jeg måske modtager kortet i morgen. De havde kortet den 7. maj og det skulle bare ombyttes til et nyt. Jeg handler aldrig ved proshop-direkte.dk mere.


Gode Forhandlere:
www.shg.dk (SHG.dk - Har altid kunnet stole på dem, aldrig haft problemer)
www.midtdata.dk
www.m-e.dk
www.databutikken.com
www.caseking.de (måtte dog vente lidt på mit kabinet pga. et skod transportfirma!)
www.BJ-Trading.dk
www.retail1.dk
www.bygpc.dk

Dårlige Forhandlere:
www.compumail.dk (Århus PC-Lager - De er ikk til at stole på, har ikk noget styr på noget, nogle lamers...) DE ER SHITLISTET!
www.PC-netto.dk
www.proshop-direkte.dk



herod
 
Overclocker
Tilføjet:
16-06-2005 22:48:29
Svar/Indlæg:
4/0
Jeg har da et par dårlige erfaringer med shg.dk!! Jeg fik dog engang god support, men de seneste par handler er mildest talt gået dårligt.
1. De var 1½ måned om at tilbagebetale kreditnota. Fik checken dagen efter jeg nævnte forbrugerombudsmanden i mail og pr. telefon.

2. Købte et bundkort, hvor der manglede bagpanel, drivere, og manual. Kassen det lå i var totalt massakreret.

noget andet...
Hvor stor er GETMORE. Syntes det ser for vildt ud med 2500+ feedbacks på edbpriser, hvor shg.dk har 575.




#91
Amin
 
Superbruger
Tilføjet:
17-06-2005 00:37:02
Svar/Indlæg:
205/51
Shg.dk er måske generelt i gennemsnittet fint nok, men mennesker laver fejl, og det gør de sgu også skal jeg lige hilse og sige :P


Jeg har oplevet, hvor de simpelthen glemmer nogle af komponenterne som jeg skulle have fået med eller monteret, hvilket de så ikke har været....ingen af butikkerne er perfekte, men generelt så er midtdata.dk og shg.dk nok de to bedste steder, at samle forskellige hardwares til en comp.



Zifro
 
Overclocker
Tilføjet:
27-06-2005 12:44:21
Svar/Indlæg:
2/0
Har også en dårlig oplevelse med PC-Fokus

Købte en router hos dem, den virkede fint kørte et par måneder men pludselig skulle den rebootes konstant, og LAN forbindelsen forsvandt. (havde også prøvet at trykke på den reset knappen, som den ikke reagerede på)

Tænkte det kunne være nok og oprettede en RMA sag ved dem. Inden jeg sendte den afsted, "kom jeg til" at hotwire den hvorefter den var helt væk.

Så skulle jeg bare sende den, og selv betale for det. (i forhold til før hvor prc selv sendte porto. et plus til dem)
Jeg kan se de har modtaget den, og får 3 autosvar mails om de har modtaget den. og efter en uge ligger der en mail med at de har set på den og den virkede perfekt, og det var mig der havde et problem.

Uden advarsel ligger der pludselig en pakke sendt per efterkrav på posthuset. og prisen er højere end en ny router.

Prøver at få en dialog igang, men de tager ikke telefonen.

Sender også mails til dem via deres hp, men tror de sletter alle mails fra folk som ikke slikker deres r**, for jeg fik intet svar. heller ikke efter de fik deres pakke retur fra postdanmark. Det var som om de håbede på kunden var dum nok til at købe en gammel hotwire'd router, og hvis ikke gjorde det nok ligemeget!

Farvel til jer PC-Fokus




#93
mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2005 07:06:14
Svar/Indlæg:
3746/627
DÅRLIGE:
PRC-DATA

Det er PRC-DATA denne tråd omhandler:

http://www.hardware-test.dk/oc...



Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2006 00:58:28
Svar/Indlæg:
6899/119
SHG FTW!





#95
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2006 01:34:47
Svar/Indlæg:
3640/1231
***************************************

En utrolig skræmmende og forfærdelig tråd at starte og læse :(

Jeg syntes det er utroligt at man kan køre sådan en tråd derhen hvor den er nu.
Jeg kan godt forstå intentionen med den, men det ER ikke muligt at få et overblik over gode eller dårlige forhandlere i Danmark.

Selvom der sidder 110 mand og roser butik A, så kan de næste fem der lytter med her, risikere at få en dårlig behandling.
Og det samme gælder den anden vej rundt.

Bilka er en gigantisk butik (i kender den vel) og har tusinder af glade kunder hver dag, men har med garanti også rigtig mange utilfredse.
Det KAN bare ikke gøres op så let som i ønsker det.

Jeg er enig i at butikker som snyder og bedrager skal hænges ud, helst på samme måde som vi lige har set for nyligt, men det her er ikke måden at gøre det på.

Undrer det ikke nogen at denne tråd har flere kommentarer fra brugere der ikke er logget ind, end nogen anden tråd?
Hvem af dem er forhandlere der sviner konkurrenterne og roser sig selv ?:(

Jeg gider ikke lukke eller slette tråden, men tænk jer en om ekstra gang inden i tager de ord her i tråden for gode varer ;)

****************************************



Amaklan
 
Superbruger
Tilføjet:
14-04-2006 11:13:40
Svar/Indlæg:
61/6
#130
Jeg gir dig fuldstændig ret. men en ting forstår jeg ikke ved tråden, alle de firmaer der er nævnt har jeg haft problem med, Små problemer, eller mindre store problemer, enten fordi de har ansat den klovn, eller fordi deres leverandør ikke ku få fingrene ud, men derfor stopper jeg ikke med at handle ved vedkommende, andre gange har de ringet 5 minutter efter jeg har bestilt (klokken 23- 23:30 omaftenen) eller senet mail om jeg virkelig vil vente 3 uger på en vare. Der er selvfølgelig 1 sted jeg aldrig vil handle mere, faktisk 2 steder (samme ejer) og er i grunden lige glad med om vedkommen går konkurs, eller bider i græsset, der hjælper det værgen at ringe, skrive eller råbe høje ud af vinduet, der er ikke nogen der er mans nok til at svare.




DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2006 12:13:37
Svar/Indlæg:
6531/410
jeg har handlet ved storstes alle de mest kendte
ingen af dem er fejl fri men stortset er alle ganske ok.

der er nogle skremmende ekssembler i denne tråd
men også ekssembler på kunder der ikke fatter en meter.



PressEsc
 
Superbruger
Tilføjet:
25-09-2006 14:38:29
Svar/Indlæg:
64/13
Dataworld.... De er da vidst blevet glemt her

Jeg købte et defekt grafikkort til 799,- plus 50 til fragt
Så mailede jeg dem og sagde jeg ville have pengene retur, det kunne jeg godt jeg skulle bare sende det tilbage, endnu 50 i fragt, nu var det så i 899,-

der gik så 14dage før jeg fik 680,- kr retur fra dem, det syntes jeg var for ringe da jeg mener jeg mindst skulle ha varens pris retur.