Seagate Baracuda = 25dB.
Samsung Spinpoint = 27dB.
Hitachi/IBM Deskstar = 28dB.
Maxtor DiamondMax = 31dB.
WesternDigital Caviar = 31 - 35dB. (alt efter model)
(Gennemsnitlige data, enkelte modeller har lidt afvigende data!)
Personligt ville jeg til enhvertid vælge WD, hvis støjniveauet ikke var aktuelt...
I en af mine pc'er har jeg dog brugt en Seagate aligevel, selvom jeg igennem tiden har haft særdeles dårlige erfaringer med dem, men jeg bruger computeren til musik, så det var jo lidt oplagt aligevel 😉... Udover at der gik ild (ja ild) i det første eksemplar jeg fik, så køre den faktisk udemærket, ikke specielt hurtig, men støjniveauet kan virkelig mærkes, når man er vant til WD 😉
Samsung diske har jeg kun monteret er par stykker af, men jeg synes de virker meget gode, og når vi nu snakker støj, så synes jeg faktisk de har en meget behagelig lyd, hvis man kan sige det... Men jeg synes ikke den er så irreterende som mange andre.
Hitachi/IBM: Jeg har ikke prøvet nogle af deres diske efter Hitachi har overtaget, men ihvertfald i perioden lige før havde de nogle uheldig DeathStar diske... Men ellers så har jeg stadig 5 af deres DeskStar5 serie (den bedste serie IBM nogensinde har lavet 😉 ) kørende, og det synes jeg sku er meget godt klaret eftersom de har en del år på bagen 😉
Maxtor har jeg heller ikke brugt længe, men dem jeg har brugt har været udemærket, moderat levetid! Desværre har de det med at dø uden "advarsel", på andre diske plejer der at opstå lidt bad-sektors osv. før de dør helt...