Superbruger
Tilføjet:
10-09-2004 21:41:54
Svar/Indlæg:
31/40
Halløjsa drenge og piger. Er lige vedt midlertidigt tilbage (for en kort stund), for at få lidt hjælp.
I må bærer over med mig, men jeg er en lille smulle rusten og har sombrug for en lille smule hjælp til indkøb af lidt hardware, til et mindre projekt jeg er i gang med.
Er ved at bygge min bil om med stereo osv. og har så planlagt at smide en comp. i bilen til at styre navigation, musik, dvd, divx og div. Der findes sider om dette og jeg er da også kommet rimeligt langt ved hjælp af dem. De fleste benytter sig af de små Epia board (sidder selv ved et M10000 Nehmiah lige nu), men disse board er desværre ikke den skarpeste kniv i skuffen :( og er desværre lidt for langsomme efter min smag. Så derfor er jeg begyndt at kigge på mere "normale" system, som er baseret på MicroAtx i stedet for Epia's miniITX.
det største problem jeg har er sådan set min begrænsning inden for strømforbrug, da man hurtigt kan tømme et bil batteri. Og så fordi at den største PSU jeg kan kan skaffe til formålet er på 150watt.
derfor vil jeg benytte mig af en 2.5" harddisk og slim-line dvd-drev. Og nu er jeg så begyndt at lede efter bundkort og cpu til systemet. Jeg har altid været meget stor tilhænger af Intel systemer (har dog 2 AMD systemer i husstanden som jeg er meget glad for) Så jeg har kigget lidt på et P4 board fra ASUS baseret på Intel i865G chipset, som jo er et ganske udemærket chipset. Har så også fundet et andet board fra ASUS med et ATI IXP150/9100IGP chipset, siger ikke mig noget, men kan være i kan hjælpe mig. Mit problem hvad Intel angår i denne situation, er at deres mobile processore koster en halv arm, og jeg er stærk i tvivl om northwood processoren ikke er for strøm krævende ???
Jeg har selvfølgelig også kigget på AMD, og deres mobile CPU'er kan erhverves til en ganske ok pris. en 2400+ der max bruger 35watt koster ikke mere end 700,-
Men jeg er lidt langt ude hvad bundkort angår her, er ikke særlig vild med via's amd chipset, og bundkortet skal jo som sagt være i MicroATX formfaktor. Kan være der er nogen der kan hjælpe mig her ???
tror det var det hele (en ordenlig smøre), håber folk stadigvæk er lige så hjælpsomme som før i tiden.
Best regards tranberg
:e :e :00