#15 > Jamen det er da fedt at få det diskuteret ikke? Hvis nu f.eks. du ikke havde sagt som du gjorde så havde jeg nok ikke lige testet SuperPI 32M på denne måde.
Og det "sjove" er netop at jeg med denne opsætning rent faktisk kunne køre både pcmark2002, pcmark04 og 3dmark03, 3dmark2001se, aquamark03 osv, helt uden problemer. Scoren i pcmark faldt en anelse (ganske som du har erfaret), cpu scoren i pcmark2002 faldt en lille smule, men mem scoren steg. 3dmark03 var bedre, aquamark var bedre, og 3dmark2001se var stort set den samme. Nogle deltests faldt en smule, andre steg en smule. Så altså helt samme erfaringer som du har gjort dig.
Jeg kunne så godt tænke mig at vide om du, når du oplever dette, kan køre dine ram fejlfrit i memtest86. Det er nemlig ikke sikkert at der kun er den ene mulighed (ikke helt stabile ram). IMO kan det også være pga. forskelle i kølemetode. Jeg har nemlig oplevet at der, bl.a. ved skifte fra Vapocjill PE til Mach II, var meget forskel på hvilke applikationer der var stabile ved hvilke frekvenser. Med Vapo PE kunne jeg f.eks. køre 3dmark2001 stabilt ved noget højere frekvenser end PCMark2002. Med Mach II kunne jeg stort set køre begge applikationer med samme hastighed. Med luftkøler var der også rimeligt stor forskel på hvor hurtigt applikationerne kunne køres, så denne forskel er altså også værd at tage med.
Næh, det er slet ikke så lige til ;) I virkeligheden ender vi nok tilbage ved at den eneste man virkelig snyder når man "overdriver" i sin profil er sig selv.
Men derfor så jeg stadigvæk gerne en Pcmark04 og en Aquamark Top10 liste. Jeg så også gerne at alle tests skulle være maksimum "X" antal måneder gamle (f.eks. max 6 måneder), så man får en opdateret liste og evt. lidt udskiftning. Jeg synes f.eks. det er dejligt at se så mange "nye" ansigter p 3dmark03 listen, også selv om mange af de lømler har skubbet mig langt ud af listen... Så må jeg jo bare kaste håndklædet i ringen, eller komme igen.... :e