Jeg har netop tilsluttet mit tv til computeren for at se DVD. Hvorfor kan den kun afspille i sort/hvid på tv'et. Jeg har tilsluttet det med s-video, stereo- stik i pc'en og scart i tv'et. Håber der er nogle der kan hjælpe...
Det er slet ikke sådanne nogle ting, du skal bare vælge en kanal der hedder Y/C på dit tv har selv haft det samme problem! Mit tv er et Phillips, på fjernbetjening ligner knappen et firkantet TV med en pil der peger i begge retninger!
...og hvis intet af det ovenskrevne virker, så køb en colour-fix. koster ca 70 spir. den sætter du på dit grafikkort og derefter sætter du ledningen til tv´et via colour-fixet....så er der farve på drengen 🙂
- kan i øvrigt fåes i de fleste computerforretninger - men hvis du spørger i fona eller melin, er min erfaring at de ikke ved en skid om noget ☹ ...men du kan jo være heldig
standard problem... du har sikkert en s-vhs tv-udgang og dit tv understøtter ikke s-vhs. Du skal bruge en s-vhs => composit converter. Kan købes i Merlin/Fona/Bilka for ca. 100,- eller i en PC-detail butik for ca. 20,-
hvis det er et nvidia-grafikkort, så tager du og finder der hvor man vælger hvilket stik-type man bruger.. den står til automatisk.. så ændrer du den til composite / sammensat tv-out...
De gange jeg har haft problemmer med sort hvid har jeg haft brugt et "nvidia" S-VHS i et Ati grafikkort...
Billede af de 2 stik:
Hvis dit TV-out kabel er købt i Fona vil det ret sikkert se ud som det til venstre, men hvis du har et Ati grafikkort vil kortets "HUN" stik se ud som det til højre og billedet vil blive sort/hvidt. Prøv at checke om dit HAN/HUN stik er ens... det er mit bud