Mange problemer i SP2 ?

Software d.  11. september. 2004, skrevet af Rylle
Vist: 543 gange.

Rylle

Overclocker
Tilføjet:
11-09-2004 15:49:39
Svar/Indlæg:
4/1
Jeg har installeret SP2, og kørt med det i et par dage, men der er nogle problemer der irriterer mig grænseløst x(

1. Langsommere opstart

2. I nogle programmer (fx. MSN messenger spil) kommer der en pop-up med at det ikke er sikkert at gå videre, men selvom jeg siger at det er okay osv, så kommer den ikke videre.

3. Når jeg afspiller mine CD'er/mp3'er i winamp, hvis jeg så åbner et andet program (fx. firefox) så hakker lyden helt vildt (stemmerne blir lavere, og tempoet i musikken falder)

Er der nogen der har oplevet de samme ting, og i så fald, har en løsning på problemet/problemerne?

ViperZ

Superbruger
Tilføjet:
11-09-2004 15:51:35
Svar/Indlæg:
850/23
Jeg vil bare sige at jeg ikke har haft nogen problemer overhovedet med SP2. Bare så der for en gang skyld er en positiv melding om SP2.

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2004 15:56:29
Svar/Indlæg:
2353/24
prøv at fjerne sp2 fra computeren og installer den igen, hvis det ikke er nok, så formater den + læg så sp2 ind igen <B>før</B> alle de andre programmer (slipstream den evt. ned på din winows cd).

jeg har den holdning at alle størrere opdateringer (servicepacks) skal lægges ind på en frisk windows installation, da muligheden for at opstår konflikter med eksisterne programmer er minimal.

Benz

Superbruger
Tilføjet:
11-09-2004 15:58:35
Svar/Indlæg:
434/11
Jeg har ikke oplevet ovennævnte problemer. Men når det er sagt, så har SP2 en kæmpe fejl, som de har indbygget pga den øget sikkerhed.

Før i tiden var det muligt at at have uendelige tcp/ip forbindelser til nettet. Dette kan ikke lade sig gøre efter SP2. Max antal er sat til 10 !!!

Det gør selvf. at P2P programmer ikke kan downloade optimalt, og hvis man har et P2P program åbent, så kan man overhovedet ikke surfe, da den har brugt alle forbindelser. Men andre ting er jo selvf. også berørt af det. Det er umuligt at køre en gameserver, eller FTP med mange brugere.

Grunden til at de skulle have lavet begrænsningen er simpelthen at orme ikke kan sprede sig i samme fart som normalt.

Men efter lidt søgen på nettet, er det muligt at lave TCP/IP.SYS filen om, så man får en der kan tage det antal forbindelser man vil. Dette var det første jeg gjorde da jeg installerede SP2.

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2004 16:04:09
Svar/Indlæg:
2540/228
3# kan du ikke lige fortælle hvordan man gør det?

SimTex

Superbruger
Tilføjet:
11-09-2004 16:28:30
Svar/Indlæg:
527/21
Her kan du læse om det:
http://www.neowin.net/forum/in...

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2004 17:02:45
Svar/Indlæg:
4337/121
#0 du behøver ikke formatere for at få styr på tingene.
du går bare ind i windows sikkerheds center og slår deres firewall osv fra og så skulle du være kørende igen.

det med den lansomme opstart kan du ikke ændre på da det er skyldes at der skal loades mere data pga opdateringerne der er i SP2.

Her er der også 0 problemer med SP2

Benz

Superbruger
Tilføjet:
11-09-2004 19:05:53
Svar/Indlæg:
434/11
#0 Du kan evt prøve med Bootvis for at for en hurtigere opstart. Det gør en del for opstartstiden hos mig.

Rylle

Overclocker
Tilføjet:
11-09-2004 20:03:21
Svar/Indlæg:
4/1
Tak for jeres svar... det er heller ikke store problemer, men de irriterer mig lidt...

#2 Er det nok, hvis jeg laver en slipstream og så bare sætter cd'en i og trykker "reparer" så jeg ikke behøver formatere først ?

#3 (og andre der har gjort det) Hvor meget har I hævet jeres tcp/ip forbindelser til? Den skrev en sikkerhedsadvarsel over 100, men skal jeg bare se bort fra det?

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2004 20:14:51
Svar/Indlæg:
2335/16
#9 min satte den selv til 50 ved ikke om det er normalt men den var kun på 10 før den blev tweaket, så mon ik det er nok,ska da ærligt indrømme jeg ik har en hat forstand på det ;)

Benz

Superbruger
Tilføjet:
11-09-2004 21:39:51
Svar/Indlæg:
434/11
#9 Nu ved jeg ikke hvor mange forbindelser du normalt har gang i. Men såvidt jeg kunne læse, er det 10 pr port den står til normalt. Hvis du bruger P2P programmer, så er det meget normalt med 1000-5000 forbindelser på den samme port. Jeg har selv sat min til 20000. Så er jeg på den sikre side. Det er jo ikke noget sikkerhedsmæssigt problem, medmindre man kører uden firewall, og ikke har computeren fyldt med orme og trojans osv.

Wb-FreeKill

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2004 21:41:26
Svar/Indlæg:
731/190
har haft SP2 et par dage nu, og har ikke oplavet det mindste!...

Emp2K

Overclocker
Tilføjet:
11-09-2004 23:19:40
Svar/Indlæg:
84/10
benz har du læst hele tråden om hvor mange tcp forbindelser man kan have....

tjek det her...

<B>Actually WindowsXP itself was limited to 10 connections. This was to keep someone from using WinXP as a server rather than buy Windows Server. You can overcome this by modifying the registry, but in most cases is not necessary as no one wants to use WinXP as a true server so doesn't need anymore connections than this.</B>

<B>skrevet af Silent Knight</B>
http://www.neowin.net/forum/in...

Stof til eftertanke... desuden kan man da sagtens surfe på internettet selvom man har et p2p-program kørende og reget som selv laver 20 connections på en port virker også helt fint... ikke så meget brok over SP2, dette er noget af dette bedste fra MS i laaaang tid...! :D

Benz

Superbruger
Tilføjet:
12-09-2004 00:39:14
Svar/Indlæg:
434/11
#13 Et P2P laver altså rigtig mange connections. Især hvis det er programmer som Bittorrent. Jeg ved ikke lige hvorfor ham der poster skulle være mere sandfærdig end alle andre ? Men fakta er altså, at Windows xp ikke altid kun har tilladt 10 connections pr port. Desuden er det også forkert når han skriver, at det kan ændres i regedit.

Jeg ved heller ikke om du har noget at kunne bakke dine udtalelser op med mht til P2P - men du kan faktisk selv tjekke om dine limits for antal porte er brugt. Det gør du i Kontrolpanel - administrative tools - Computer management - Event viewer.

Jeg kunne ikke selv forstå hvorfor pokker jeg overhovedet ikke kunne komme ind på nogen sider når mit P2P program kørte. Men når jeg slukkede det virkede det fint.