Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2004 20:01:00
Svar/Indlæg:
4120/115
Jeg har været igang med at teste nogle forskellige browsere, og jeg er faktisk blevet lidt positivt overrasket over den nyeste version af Opera 😉
Teknisk set så har Opera i mine øjne altid været et totalt flop, da stort set alt hvad man prøvede i Opera det så underligt ud... Men i den nyeste ver. jeg lige har installeret, er den rent faktisk istand til at køre en hel del DHTML og avanceret JS osv. Det er self. ikke ligeså avanceret som IE, endnu... Men den har faktisk nedtrumlet Mozilla totalt på det område, og ikke nok med at den har nedtrumlet den, så er den også kørt totalt fra den, da mozilla ikke har set meget teknisk udvikling i rimelig lang tid efterhånden. Det er lisomom de går mere op i at implementere alt muligt mail klienter og den slags, istedetfor at gøre selve browseren bedre.
De ting jeg bla. lagde mærke til var at, hvor mozilla overhovedet ikke kunne finde ud f.eks. meget simpelt JS/DHTML som f.eks. at skifte farve på en komponent, det klarede Opera helt fint, og også andre ting som f.eks. CSS "position:absolute" klarede Opera også i mange flere tilfælde rigtigt, end Mozilla gjorde! Mozilla har det meget let med at blive forvirret over "absolute", og på en eller anden måde behandle det som en "relative" istedetfor?
Tilgengæld bryder jeg mig ikke om Operas, efter min mening meget rodede brugerflade, og slet ikke reklamerne!!! (har dog ikke prøvet om det er muligt at skjule nogle af knapperne osv.?) Men det er jo også bare min personlige mening 😉
Men jeg synes det er rart at der snart begynder at ske noget, for IE har ikke rørt på sig i flere år, fordi det har haft sådan et enormt stor forspring rent teknologisk, men det lader jo til at Opera er ved at arbejder sig op imod samme niveau 😉
Det kan godt være at IE f.eks. kun har en certificeret CSS1 implementeret, + en del løse CSS2 komponenter, men det der er implementeret virker til gengæld også 100%.
Men en stor hånd herfra, for at ha taget et så stort skridt, fra at være totalt uduelig, til at være rimelig kompetent.