Intel er igang med endnu en omstrukturering af virksomheden.

Litteratur d.  12. september. 2004, skrevet af KTD
Vist: 726 gange.

KTD

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2004 11:51:00
Svar/Indlæg:
673/535
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2004 12:08:06
Svar/Indlæg:
2732/41
Så kan de lære det :p

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2004 13:14:57
Svar/Indlæg:
4263/107
Jeg griner... :e

Intel - hvordan synes i selv det går ?! :00 :p ;)

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2004 13:35:50
Svar/Indlæg:
1713/31

Ned af bakke, men de har jo stadig den største markedsandel... AMD har ikke overtaget markedet endnu - de er kun igang med det så ikke juble for tidligt :)

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2004 13:45:01
Svar/Indlæg:
4263/107

Jeg jubler ikke - jeg synes bare det er hyle morsomt at Intel har kvajet sig så vanvittigt meget i år ! :p

Emp2K

Overclocker
Tilføjet:
12-09-2004 13:53:58
Svar/Indlæg:
84/10
har sympati med intel.... :e

det ville jo være en skam hvis de ikke kan følge med Amd & udfordre Amd. Vi vil vel alle sammen gerne have lidt billigere produkter fra begge producenter eller?

?:( ?:( :r :D :p :00 :e

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2004 14:37:19
Svar/Indlæg:
4120/115
Typiske udtalelser fra AMD whiners...

Kunne vi ikke få nogle lidt mere seriøse indlæg, istedetfor at starte AMD vs. Intel krig hver gang der kommer en nyhed omkring Intel? Det er sjovt nok ikke tilfældet når der kommer "negative" nyheder fra AMD, at Intel folk med det samme begynder at komme med dumme kommentare...
f.eks. nyheden om at AMD ikke vil producere 90nm. A64 aligevel, ikke en eneste dum kommentar! Men nyheder der bare kunne hentyde den mindste negativitet ved Intel, bliver med det samme over spammed med
"Jeg griner...

Intel - hvordan synes i selv det går ?! :00 :p ;) "

"Så kan de lære det :P" kommentare, det lugter sku lidt for meget af konfirmander... Og det er sku efterhånden træls at skulle til at læse sig igennem alt den slags for at finde nogle enkelte seriøse kommentare.

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2004 14:39:55
Svar/Indlæg:
3532/303
Hmm... Se det lige på en anden måde!
De omstrukturer, hvilket kan betyde at de laver en mere aggresiv plan mod AMD. Det vil måske betyde at de sætter lidt mere på at udvikle cpu'er og lidt mindre på marketing. Eller omvendt, jeg kan ikke sige noget. Men det at de laver deres roadmap om synes jeg er godt. For det giver mere konkurrence = Mindre priser :D
Mvh. Rage

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2004 14:40:44
Svar/Indlæg:
3162/78
100% Enig. det er som om Intel "folkene" er mere seriøste.

i sær dig. sådan noget der kommer du altid med, skriv noget seriøst og du vil muligvis blive taget seriøs

red_martians

Moderator
Tilføjet:
12-09-2004 14:41:21
Svar/Indlæg:
7881/1165
5# fuldstændig enig, men på den anden side, er situationen ikke meget bedre idag end et monopol!!
Et dipol som Intel/AMD og nVidia/ATi er faktisk næsten ligeså slemt som et monopol. Firmaerne kender hinanden i hoved og ... . Og udnytter, spærre af, og gør alt til deres egen fordel, og for at skade den anden mest muligt, både fysisk og psykisk. Det er ligesom krig!! Idag er verden et monopol med USA, for femten år siden havde vi et dipol under den kolde krig. Det er præcis det samme der sker med virksomheder... Hellere mange små konkurenter én en eller to store.
2 Store firmaer ender ofte op med kvantitet fra begge parter!! Vi vil jo hellere ha' noget kvalitet!! ik?? Så Via og Transmeta, se at få fingeren ud!! :e :e

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2004 14:44:52
Svar/Indlæg:
4263/107

Den kommentar synes jeg ikke er helt rimelig, for vi kan vel begge være enige om at Intel har kvajet sig gevaldigt i år - kan vi ik' ?

Derudover holder jeg bestemt ikke kun med AMD, for var det Intel der kunne levere det bedste produkt til det jeg skal bruge det til - jamen så var det minsanten sådan en krabat der sad i min maskine ;)

Mht. at AMD ikke vil producere 90 nm - jamen umidelbart lyder det da ikke så smart (jeg har ikke nået at læse den endnu), men resultatet vil vi kunne se senere...

Derfor finder jeg det lidt vanskeligt at komme med en "fanboy" kommentar omkring den nyhed ;)

Håber du kan følge mig.. :i

john_doe_dk

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2004 14:45:25
Svar/Indlæg:
303/32
¤6 måske kommer der flere indlæg mod intel, fordi at når der er fremgang for amd og tilbage for intel. er det fordi en lille producent har tager kampen op med en firma som har dominere det meste af cpu market i mange år.

det samme er jo tilfælde med linux, jeg har sjælden læst noget om linux når de møder problemer, men en masse mod microsoft når de laver lort i den.

sådanne er det når de små begynder at hale ind på de store.

men for mig er det fremtiden som betyder noget og de produktere som kommer frem, og helt med en del konkurence så vi er sikret produktere til fornuftige priser.

men ingen fantisme her. Bare billige priser

palle

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2004 17:52:57
Svar/Indlæg:
2307/37
#6, hvad bygger du lige den påstand om at AMD ikke vil producere 90 nm chips på??? De er da allerede begyndt at sende 90 nm AMD64 mobile chips på gaden, så det er da lidt en påstand...

Men ellers er jeg da såmen enig i, at der bør holdes en ordentlig og saglig tone. Men alt andet lige, så er det da lidt underholdende at se Intel agere som en kollods på lerfødder - det har simpelthen for længe været deres marketing afdeling frem for deres dygtige ingeniører, der har styret udviklingen og tempoet i Intel. Forhåbentlig er en del af omstruktureringen, at deres marketingsafdeling bliver udskiftet... ;)

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2004 17:59:34
Svar/Indlæg:
4120/115
Prøv at læse hvad det er jeg skriver! ;)