Problemer med brænding over USB 2.0

Diverse d.  12. september. 2004, skrevet af Ascanius
Vist: 229 gange.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2004 21:02:26
Svar/Indlæg:
725/128
Hej.

Jeg har en del problemer med at brænde over USB 2.0.

Jeg har en Pioneer 108
Jeg får mange fejlbrændinger samt besvær med at rippe dvdér
Er det specielt for USB 2.0, skal jeg skifte til firewire og er det bedre, jeg er utroligt interesseret i at høre fra folk der også har ekstern brænder eller kender til de problemer.

En kammerat af min har sagt at det har noget med USB 2.0 at gøre, men jeg ved selv intet ud over det er skide kedeligt med alt det besvær det giver.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2004 11:30:34
Svar/Indlæg:
725/128
Er der ikke nogen der kender til problemer med brænding over usb 2.0 her på sitet??

vand@ngo

Overclocker
Tilføjet:
14-09-2004 13:54:51
Svar/Indlæg:
58/18
Jeg gætter på, at dine porte ikke kører USB 2.0. Jeg har selv samme problem, dog med en printer og en iPod mini. Problemet er, at der skal de rigtige drivere til før det kører 2.0, det gør det ikke standard i XP.

Jeg har ikke selv fundet en løsning på problemet, men har nu skrevet til Asus, for at få nogle drivere der passer til mit bundkort. Mit bundkort er helt nyt (Asus K8N-E Deluxe) så alle USB porte understøtter 2.0.

Hvis du kun kører 1.1 eller 1.0, så er det klart at der kan være problemer, da hastigheden her er ringe.

Håber du finder en løsning, måske kan den hjælpe mig også.

Good Luck!

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2004 20:45:36
Svar/Indlæg:
725/128
Portene kører usb 2.0 og jeg kan også brænde uden problemer med f.eks. Nero
Brænder 4 x dvd med Nero og det kan jo slet ikke lade sig gøre med usb 1.1 hbis man tænker bare meget meget lidt over det.

Der er bare så mange andre programmer der "pludseligt" har problemer med at rippe, læse og skrive efter det er kommet over i den eksterne usb 2.0 kasse.

F,eks, kan der være en dvd jeg let kan rippe, men flytter jeg så drevet ud i den eksterne boks fatter drevet pludseligt minus, somom det kun prøver halt så godt, jeg har tænkt meget over om der mon er en forsinkelse ud til drevet nu som gør drevet forholdsvist ubrugbart, for hvis det er snadt er det jo så let, så kan man bare bytte lortet og kræve pengene retur fordi det ikke virker ordentligt.

har overvejet at skifte til firewire, men ved intet om det er bedre eller om det har lign. problematiker.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2004 20:52:19
Svar/Indlæg:
2870/65
Nogle eksterne bokse skal have en USB2-hub for at kunne køre USB2 hastighed. Har haft det samme problem med min Vipower eksterne boks. Samtidigt skal man sikre sig, at den USB2-hub kan levere min. 500 mv, ellers kan disken finde på at lave nogle underlige krumspring...så som at slette din MFT$-tabel på disken...med resultatet at du mister alle dine data.

Jeg bruger min USB eksterne disk til at hente data til DVD, til brænding. Siden jeg fik min USB2-hub har jeg ikke haft problemer....og jeg kører 8x hastighed.

Jeg vil ikke anbefale Firewire, da det skulle være endnu mere ustabilt til windows end USB2.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2004 21:21:32
Svar/Indlæg:
725/128
ja det er korrekt, det er et ide 66 drev jeg monterer i en ekstern boks.

Går ud fra at når man køber en ekstern usb 2.0 boks med indbygget strømforsyning at den da så for en i xxxxxxx kan leve op til det den er skabt til, nemlig at kunne tage et ide 66 drev.

Satans til lort for at sige det mildt.

Hvad er det vi skal ud og have fat i så, er det et firewire hus til min lille dejlige dejlige brænder?

Skal bare have noget der funker og det kan kun gå for langsomt, så kyler jeg det her hus i hovedet på dem der sælger det igen, så det sidder fast i nakken på dem.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2004 21:33:39
Svar/Indlæg:
725/128
Hvis der er bare en der komme her og kæfter op om at firewire er bedre end usb 2.0 til ekstern dvd brænding og hvorfor giver jeg en kold hotdog, en kold hot dog er også en hel del billigere end den eneste anden løsning der med garranti virker, nemlig ekstern scsi.

klonen

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2004 22:14:26
Svar/Indlæg:
599/14
hej.. jeg har også haft problemmer med dvd brænder i extern case... det viste sig dog at jeg kunne løse problemmet ved at flytte usb stikket til en anden usbport på bundkortet (jeg har et abit it7max2v2 mobo), mit bundkort har to forskellige usb2 controllere, en intel og en via.

Der er dog stor forskel på hvorledes de performer, jeg afprøvede med nero cd-dvd speed, og her gav via en underlig kurve, den stoppede ligesom hele tiden, og throughput var ikke specielt godt, men alligevel godt nok til 8x burning.. men til rip og deslige funkede det helt ad pommern til.. derimod virker det helt perfekt på intel usb2 controlleren..

jeg har haft afprøvet en maxtor extern hd, som havde både usb2 og firewire interface, og overførelses hastighederne var identiske, jeg fandt at der intet var at vinde med firewire..

jeg er dog nok klar over at du hverken har intel eller via usb2 controllere... well.. eh... ja...

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2004 17:00:28
Svar/Indlæg:
725/128
Tusinde tak for rådet, jeg vil hente det program og prøve det af lige så snart jeg har fundet det.