Ukendt enhed ?

Diverse d.  13. september. 2004, skrevet af melander
Vist: 180 gange.

melander
 
Superbruger
Tilføjet:
13-09-2004 11:44:17
Svar/Indlæg:
211/39
har lige geninstalleret noget fammiles comp, med xp-home men den kan ikke finde gfx det står som en ukendt enhed, og der er ingen driver til det på de skiver der følger med maskinen. Jeg kan ikke åbne den og kigge ind, da garantien så vil ryge, og det er de ikke intereserret i.

kan egentlig kun sige af den er købt hos tdc som en bundle med allinone printer 15"tft skærm, kabi er med blå front. det er en medion-life serie, men heler ingen held på medion.com

resten af hardwaren er

celly 2.6 ghz.
40 gig hdd
256 mb.
noget sis-snask motherboard.

gfx er et agp kort ikke onboard.

men er der noget software ting der kan identificere sådan en ukendt enhed. eller hvad faen ka jeg gøre??

har prøvet en ,masse forskellige gfx-driver. men uden held

kom frisk.


so/7ic
 
Superbruger
Tilføjet:
13-09-2004 11:48:20
Svar/Indlæg:
289/79
sisoft sandra?? kan de ikke?... er ikke sikker, det kan være den bare kigge på driveren?



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2004 11:54:15
Svar/Indlæg:
6052/189
tja..

åbne dyret og se hvad det er for et kort? maskinen lyder som om den er af nyere dato, så hvis du kan bestemme om det er et nvidia eller ati eller andet, så er det jo bare at hente driverne til henholdsvis ati eller nvidia.. og det er vel der chancen er størst ?



melander
 
Superbruger
Tilføjet:
13-09-2004 12:16:39
Svar/Indlæg:
211/39
er der en komplet driver pakke til hendholdsvis ati - nvida ?? så jeg bar ekan indstallere den og så finder den selv kortet hvis det er den rigtige "pakke"?



so/7ic
 
Superbruger
Tilføjet:
13-09-2004 12:22:46
Svar/Indlæg:
289/79
der jo catalyst til ati

og detornator til nvidia..?

så kan du selvfølgelig bruge udelukkelse metoden..

personligt tror jeg der sider et geforce 4 mx 128mb ddr i.. men det er blot et gæt, og et finger peg om at jeg vil starte med at smide detornatoren ind...

dog syndes jeg det er underligt at den ikke genkender den...

en helt anden mulighed er at det kan være en tredje produncent så som matrox ?



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2004 12:30:53
Svar/Indlæg:
2540/228
tror os bare du skal starte med at hente detornator, hvis det ikke virker så prøv catalyst



melander
 
Superbruger
Tilføjet:
13-09-2004 12:37:47
Svar/Indlæg:
211/39
dte prøver jeg takker for hjælpen.



Heide
 
Superbruger
Tilføjet:
13-09-2004 12:43:20
Svar/Indlæg:
89/4
Det med at garantien ryger er da noget pjat. De kan da ikke sige at garantien ryger hvis du åbner for maskinen. De kan kun sige garantien ryger hvis du ikke ved hvad fanden du laver og smadrer noget. Jeg ved godt at mange pc forhandlere prøver at skræmme deres kunder med at garantien ryger, men den holder altså ikke i retten. Der er kun et udsagn de bruger for at du skal bruge 500 kr. for at få dem til at sætte en ny stang ram istedet for at gøre det selv. Så åbn du bare maskinen og kig. Hvad dælen vil du ellers gøre hvis du f.eks skal sætte en ny stang ram i eller skifte grafikkortet?

Måske som denne svensker
http://www.datadocktorn.nu/se_...

Ellers er en hårtørrer ret god til at blødgøre limen på klistermærkerne så de kan tages af / og påsættes uden man kan se det.



Comp
 
Superbruger
Tilføjet:
13-09-2004 12:47:09
Svar/Indlæg:
191/6
TDC-butikken må da kunne oplyse hvad der sidder i ?

Det er i øvrigt ikke korrekt, at man ikke kan stille krav om fx. at kabinettet ikke må åbnes, og det vil holde i retten.

Derimod vil din reklamationsret under normale omstændigheder ikke blive påvirket af at kabinettet åbnes.



Heide
 
Superbruger
Tilføjet:
13-09-2004 12:55:44
Svar/Indlæg:
89/4
F5 - arghhhhhh...