MSI NX6800GT

Diverse d.  14. september. 2004, skrevet af Greforb
Vist: 1212 gange.

Greforb
 
Superbruger
Tilføjet:
14-09-2004 01:17:41
Svar/Indlæg:
359/115
MSI er tilbage. Denne gang med et GeForce 6800 GT grafikkort, som absolut er værd at få fingrene i. Læs mere her...

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
DTU_XaVier
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 21:42:25
Svar/Indlæg:
2786/120
Jeg har nu siddet med dette kort i lidt over en måneds tid, og jeg kan kun være 100% enig... det koster lidt meget, men det er absolut det værd! :e
En sjov ting er, at mit kort er på grønt PCB, og det fik mig lige til at tænke på, om de har ændret kortet siden jeg købte mit... Men det har de vist ikke... :)



DTU_XaVier
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 21:48:02
Svar/Indlæg:
2786/120
Hmm... fandt lige ud af, at de åbenbart HAR puttet en ny køler på, siden jeg fik mit :l ... Mit har bare standard stock nVidia køler.... Noget der så undrer mig er, at MSI i deres egen køleløsning har pillet kølepladen af bagsiden af kortet... :)

MVH.
Toke



Kiwi
 
Overclocker
Tilføjet:
20-09-2004 13:04:46
Svar/Indlæg:
93/0
Citat: "Af nye effekter kan nævnes displacement mapping, soft shadows, subsurface scattering og High Dynamic Range rendering.". Ingen af disse effekter hører specielt til SM3.0, mig bekendt er det kun vitual displacement mapping der er en ny eye candy funktion i SM3.0. Alle de andre funktioner stammer fra SM2.0, dog kan 6800 serien udføre HDR med FP32 præcision i forhold til at Radeon kort "kun" kan køre med FP24.
Som sagt 100 gange før: Bortset fra virtual displacement mapping, indeholder SM3.0 KUN optimeringer.
Ellers fin forklaring af rotated grid teknikken, måske skal man lige nævne at Radeon kort stadig har en teoretisk fordel idet de bruger gamma correction.



DTU_XaVier
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2004 15:15:01
Svar/Indlæg:
2786/120
#3 Ja, men hvis du kigger på testen, så vinder 6800GT over X800pro i stort set hvad som helst... og det er altså de to kort der skal sammenlignes.. ;)

MVH.
Toke



Kiwi
 
Overclocker
Tilføjet:
20-09-2004 15:37:16
Svar/Indlæg:
93/0
#4 den fik jeg ikke helt fat i... Det jeg siger er at der åbenbart er lidt forvirring angående hvilke features der er inkluderet i SM3.0, jeg har slet ikke kommenteret hvor hurtigt kortet er i forhold til konkurrenterne... Det er fint at komme med en beskrivelse af de shader effekter som vi kommer til at se i fremtidige spil, MEN de effekter der er vist på billederne i testen understøttes også af R9XXX (minus 9000 og 9200 kortene), FX serien og selvfølgelig også X800. Når man læser testen kunne man nemt tro at disse effekter kun kan laves på 6800 kort.
Jeg er dog helt enig i at ydelses mæssigt er der en del forskel på X800pro og 6800GT, men det er kun pga. af det ene kører med 12 pipes og det andet med 16.... Det bliver i den forbindelse spændende at se om det for fremtiden bliver den nye X800XT mod 6800GT, det ville ihvertfald være et smart træk af ATI...



DTU_XaVier
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2004 16:11:56
Svar/Indlæg:
2786/120
#5 ok, så forstår vi hinanden... jeg troede bare det du mente med optimeringer var noget med, at det kunne køre bedre, uden tab af IQ... Og deraf min kommentar om hastigheden... Og ja, det er sq dejligt med 16 pipes til 3600-3800 i stedet for 43-4500... ;)

MVH.
Toke



Fragman
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2004 20:37:39
Svar/Indlæg:
33/1
nu skriver i godtnok at eneste forskel til utra er færre hz på core, men er det sandt? er det ikke 2.0ns ram på GT hvor ultra har 1.6ns ram på?

desuden er der 2 strømstik til ultra så det kan få mere strøm uden at skade printbanerne....og det får generelt mere strøm (hvilket en bios flash dog kan ordne).