forskel fra dvi til normal skærmstik

Diverse d.  14. september. 2004, skrevet af p0nk_DK
Vist: 259 gange.

p0nk_DK
 
Superbruger
Tilføjet:
14-09-2004 01:56:17
Svar/Indlæg:
316/21
Hej!

jeg har kigget lidt på en billig 17" fladskærm, men denne har altså ikke dvi stik... betyder det noget? altså hva er dvi lige godt for?

computernoob
 
Overclocker
Tilføjet:
14-09-2004 03:24:57
Svar/Indlæg:
58/24
så vidt jeg ved skulle dvi give et bedre billede på fladskærme, det gjorde det i hvert fald i mit tilfælde. Da jeg skiftede fra alm kabler til dvi på mine tft skærme blev skrift meget tydeligere og billedet i det hele taget flottere og skarpere at se på.



dashhi
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2004 06:58:10
Svar/Indlæg:
378/106
jeg kan kun tilslutte mig #1 ... jeg synes også godt man kunne se forskel.. men du kan få en konverter.. fra alm stik til DVI... hvis dit GFX har dvi :)



Comp
 
Superbruger
Tilføjet:
14-09-2004 09:07:02
Svar/Indlæg:
191/6
Jeg vi også tilslutte mig mig #1 og #2, kvaliteten er normalt bedre med 'ren' dvi.

Når det så er sagt, så sidder jeg pt. på en skærm der kører via alm. analogt stik (HP L1925), og billedet er mindst ligeså godt som min skærm derhjemme (som har et på år på bagen).



p0nk_DK
 
Superbruger
Tilføjet:
14-09-2004 09:52:06
Svar/Indlæg:
316/21
#3 det er helt ok! :e

men det er sådan at den skærm jeg har set på ikke har dvi indgang, eller hva det nu hedder... så altså det kan ikke blive bedre med den... men det var mere om det så betød at den måske ikke opdaterede så hurtigt eller noget (hva ved jeg) ?:(

link til skærm:
http://www.edbpriser.dk/Listpr...
link til test:
http://www.hardware-test.dk/te...

her kan i se lidt om den.... hva syntes i, er den for billig eller er der andre alternativer i den pris klasse.....

Jeg så skærmen i funktion hos en kammerat her den anden dag, og kan kun sige jeg blev overrasket over hvor tydelig den egentlig var at kigge på..... men jeg har faktisk heller ikke lige set andre fladskærme i levende live i lang tid. så jeg har ikke rigtigt noget at sammen ligne med....

håber i vil/kan hjælpe mig lidt på rettte vej