bredbåndsrouter....er dette ok

Diverse d.  14. september. 2004, skrevet af System
Vist: 367 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
14-09-2004 15:36:36
Svar/Indlæg:
0/11005
jeg skal have delt min bredbånds internet forbindelse mellem 4 pc´er hvor en af dem skal køre som FTP server...
jeg har Fast IP adresse og ville lige spørge om jeg har opfattet det korrekt at men skal bruge en router for at dele internet forbindelsen mellem flere pc´er
jeg har en swith i forvejen og har prøvet at dele internet med den men det fungere ikke ...er det fordi jeg opsætter forkert..
eller skal jeg bruge en router?
her er linket til den router jeg overvejer at købe:
https://ssl.itbutikken.dk/defa...
#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2004 15:40:05
Svar/Indlæg:
1581/5
1. du skal i routeren forwarde de respektive porte til den respektive pc'ere.

2. du fortæller intet om hvilken internetforbindelse du har, og derfor kan det kun blive gætværk af svar du får.

3. enhver router kan dele een forbindelse til 4 pc'ere, med mindre pc'eren kræver et specielt log-on der er baseret på mac filtrering.

sapoisk

Superbruger
Tilføjet:
14-09-2004 16:01:31
Svar/Indlæg:
78/13
1# du kan med sikkerhed antage det er adsl eller anden form for fast forbindelse når han har en fast ip..

0# ja du skal bruge en router til at dele forbindelsen mellem 4 pc'r når du har fast ip da du kun har en fast ip tilgængelig.. med mindre du selvf. har betalt for 4 :P ....

og du kan roligt købe den router du har linket til.. den er fornem til det du beskriver du skal bruge den til.. og har masse andre gode futures også.. så slipper du endda med at have en switch tilsluttet med 4 10/100 interfaces...

Polle404

Superbruger
Tilføjet:
14-09-2004 16:37:04
Svar/Indlæg:
322/10
Dog skal du bemærke at hvis din udbyder allerede har givet dig en router, skal du nok nøjes med switchen.

Nogen udbydere, f.eks. Cybercity giver dig en router som standard.
8)

sapoisk

Superbruger
Tilføjet:
14-09-2004 22:02:52
Svar/Indlæg:
78/13
det er rigtigt hvad 3# siger men har du forstand nok på routere kan du sagtens selv kofigurere den så den passer til f.eks. ja cybercity... der kan det dog forekomme at du skal tage kontakt til din udbyder for at få alle informationerne til at sætte routeren op..

hvis du har brug for noget hjælp til det kan du altid fyre en PM af til mig så kan jeg hjælpe dig med alt til den router og setup't..

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2004 00:08:16
Svar/Indlæg:
1581/5
#2 - Det kan være adsl ved cc, tdc, tiscali, tele2
Kabelmodem ved: dansk kabel tv, webspeed, stofa, lokale boligselskaber.
FWA
Ethernet: boligselskabsløsninger, som der findes 50 forskellige versioner af, hvor de deler om en stor dirrekte forbindelse.
Ja så er der fiber net, alle har sin egen måde at køre det på, så selvom de fleste har plug and play, dhcp tildelte ip'er uden nogen authentikering, så findes der rigeligt med internetudbydere der kræver authentikering, og begrænser adgang til kun een mac adresse.

Så en sådan antagelse, at det absolut skal være adsl, vil jeg på ingen måde gøre, da der findes så frygteligt mange alternativer.
Det er derfor vigtigt at #0 kommer med lidt mere information for at han kan få et fyldestgørende svar.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2004 02:19:17
Svar/Indlæg:
1581/5
Den passer bare 10-4 til det du skal bruge den til :)

sapoisk

Superbruger
Tilføjet:
15-09-2004 18:24:26
Svar/Indlæg:
78/13
6# ved udemærket godt der er mange forskellige udbydere og forbindelser men da han nævner at han har fast ip er det helt sikkert at hans udbyder og forbindelse er sat op så han selv kan konf. skidtet.. og selv ved tilfælde af det er et lokalt boligselskab kan han sagtens sætte sin egen router på netværket...
men selvf. skal informationerne haves når routeren skal sættes op...

ok fed router selvom jeg ikke er glad for wireless selv

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2004 18:44:20
Svar/Indlæg:
2959/206
Well gør som mig :P
Har 4 netkort... Så har du til 3 comps :)

/DjeavleN

TwinX!

Superbruger
Tilføjet:
15-09-2004 20:00:03
Svar/Indlæg:
909/40
Vi har en Dlink router 614 elelr hva den nu hedder... tjaa og den kører bare derudaf :D