Radiator i miditower - muligt?

Vandkøling d.  14. september. 2004, skrevet af Mathias-K
Vist: 312 gange.

Mathias-K

Superbruger
Tilføjet:
14-09-2004 22:04:58
Svar/Indlæg:
301/14
Hej OC'ere... Jeg sidder med et miditower, 3R Systems Neon Light -> http://3rsystem.co.kr/english/... og et par stumper til vandkøling.

Findes der en radiator, der kan placeres inden i mit kabinet, unders PSU'en ved 80mm blæser huller, med en blæser, der sidder og puster luften gennem radiatoren og ud?

Jeg har set lidt på Black ICE Micro.. Kan man montere den som ovenstående? :)

( Kabinetbagside | [Radiator] <- Blæser <- )

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2004 22:09:12
Svar/Indlæg:
725/128
Varm luft fra cpu inde i kabinettet, arhhhh, tænk lige over den igen, bliver nok en min 50 graders varmt vand der du.
Hvad med lige efter psu og så monteret i toppen hvor du bikser et hul med en nice kopsavsi??

Det er der fornuft i samt 10 grader mindre.

Men elelrs tror jeg let du kan bruge en micro, men psu suger sgu jette nok til at dette vil batte noget for dig er jeg bange for.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2004 22:10:06
Svar/Indlæg:
725/128
Sorry fattede dig ikke, i så fald JO, der skulle kunne være en Micro.

Og Ja vælg HW labs, det giver et par grader i sig selv.

OcBedstefar

Superbruger
Tilføjet:
14-09-2004 22:13:45
Svar/Indlæg:
398/29
jeg har skåret hul i toppen i mit kabinet, som også er det #1 foreslår, det er langt at foretrække fremfor at rodde dernede hvor man ikke kan få plads nok...

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2004 22:16:26
Svar/Indlæg:
1996/65
Det kommer helt anpå hvor stor din CPU køler er ... hvis den ikke er noget problem ... så skulle du godt kunne instalere en Black Ice Micro der ... men sådan en lille radiator giver ikke specielt meget køling ...

Du skulle helre overveje at sætte en radiator på kabinet siden (den som ikke vises på billedet) ... en 120mm ... elller eventuelt en 2*120mm ... det burde kunne lade sig gøre ... :D

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2004 22:38:19
Svar/Indlæg:
725/128
Og dertil skal det siges at jeg sikkert inden ugen er omme har en HW labs Black Ice II Extreme (dem der koster en tusse ny) til salg brugt, med to dejlige transperante Power Fluid blæsere jojo, og det kan du få med voltmod så de larmer behagende lidt i dine øre.

Det koster samlet nyt en små 1300 kr men så får du heller ikke en radiator der køler bedre i samme størrelse.

Vi kunne jo forhandle os frem til en rimelig pris, hvis du er interesseret i noget wasserkühl der også giver noget i forhold til blæsekøling, hvilket nok ikke vil være tilfældet med en enkelt micro, der er jo en grund til den hedder mikro, den er bette.

Don

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2004 01:10:13
Svar/Indlæg:
644/8
Jeg har haft det kabinet du skriver om med en black ice micro under psu'en. jeg har også haft en 2*120mm radiator i toppen, den blokkede så de to øverste 5.25" slots. så der kan faktisk være rigeligt med plads i et lille midi tower. dog vil jeg aldrig råde nogen til at købe det kabinet, da det imo er noget lårt!

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2004 03:47:04
Svar/Indlæg:
1581/5
:) begge mine kabinetter hvor jeg har haft vandkøling monteret er miditowers, og begge har jeg haft blæseren til at suge kold luft nede fra fronten og puste ud i bag, og det virker glimrende, kabinet temp. omkring de 30-32 og cpu under 40.
Jeg hare gjort det at jeg monterer 1x120 radiator i fronten/bunden isteddet.

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2004 08:11:32
Svar/Indlæg:
1713/31
Der findes også en vandkøler som er lavet til montering uden på kabinettet omme bagpå. Det som puster luft igennem den er blæser fra PSU og en blæser man placere bagerst under PSU.

Husk at ligge mærke til størrelsen - den er størrer end den ser ud.
http://www.studiedata.dk/produ...

Da dine 3.5" ramme er fuldt "optrukket" ned til bunden kan du nok ikke placere en vandkøler i fronten, men til det ville en D-tek Procore fra vcore.dk være rigtig god hvis du vil modificere lidt... tror den Hayden vandkøler jeg har linket til vil være en bedre løsning end én Black Ice Micro (eller to)

dr_schlemer

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2004 09:41:18
Svar/Indlæg:
499/44
ellers skal du have en stand-alone kit. Jeg har f.eks. selv lavet et kølesystem, der er placeret under kabinettet - hvor det eneste der går op igennem kabinettet er slanger til cpu-køler samt ledninger til pumpe og blæser :)

Mathias-K

Superbruger
Tilføjet:
15-09-2004 18:40:15
Svar/Indlæg:
301/14
Ahr, det er nok lige i overkanten ift mine skills :p

Tror i sådan en Black ICE Mirco ville kunne tage en 3.0C og et Ti4200?