Bærbar cd/rom drev til stationær muligt ?

Diverse d.  15. september. 2004, skrevet af OCMisuse
Vist: 204 gange.

OCMisuse

Superbruger
Tilføjet:
15-09-2004 08:03:04
Svar/Indlæg:
84/8
Hej Svende.

Nu sidder jeg her og tænker lidt i case mod , da jeg for tiden er ved at ligge sidste hånd på noget hjemmelavet h2o, og i den lejlighed ville det jo være oplagt at lave et lille case mod, når man nu er igang :e

Faktisk vil det sige at jeg selv ville bygge mig et kabinet , og det skulle gerne være så småt så muligt. desværre er cd-rom drevet jo en af de ting som tager rigtig meget plads, i forhold til des anvendelse i mit tilfælde, men det er nu rart at have i en håndvending.

Derfor har jeg tænkt lidt over måske at anskaffe mig en drev til en bærbar , da det jo er en del mindre , her tænker jeg især på tykkelsen.

Så ville jeg lige høre om det overhovedet er muligt at tilslutte sådan et til sin stationær, her tænker jeg især på tilslutning af strøm og datakabel :e .

Håber der er nogen som kan hjælpe med egne erfaringer, eller måske er der nogen som har et lille link.

På forhånd tak

ncdesign

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2004 09:23:19
Svar/Indlæg:
262/26
Det kan ihvertfald lade sig gøre - har lige skiftet et bærbart drev i en stationær PC (ultra slimline), der vart gået i udu. Det drev jeg fandt, var som det jeg skiftede m. std. IDE-connector, men om nogen drev bruger en IDE-connector i ½ størrelse (og har sparet skærmning væk) ved jeg ikke, så det må du lige selv undersøge - men det kan lade sig gøre.

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2004 11:19:12
Svar/Indlæg:
3943/44
#1 det kan han godt han skal bare have en converter, som gør det muligt at bruge bærbar drev på alm ide, converteren koster ca. 150 kroner!