-> Alle
Og. Jeg tager hvad øretæver der måtte komme, men nu kan jeg simpelthen ikke holde det i mig længere...
Følgende er NoNig, og ikke Crew-memberet der taler:
Jeg har været med ret længe, og det er et kendetegnende for mange brugere, og ligeledes for en stor del af crew'et. Folk kan sige hvad de vil, men jeg er efterhånden en smule ligeglad.
Hvis der skal fremlægges en holdningsændring, kan den på ingen måde ske andre steder en hos "jer". Det er brugerne der driver oc.dk og det er brugerne der sætter standarden.
Ændringen skal ikke ske hos brugerne alene, men "vi" i crew'et skal være bedre til at tage hånd om dem, som ikke selv gider at få fingeren ud og tænke sig en smule om, inden de stiller spørgsmål eller bare generelt formulerer sig.
At "tonen er blevet alá hol.dk" er ej heller at pålægge crew'et... af og til føles det som at svømme imod strømmen, og man får ingen pause. Det er et ulønnet "job", og det er viljen der driver maskineriet.
Jeg har stort set hver eneste dag i de seneste år, været ret aktiv her på siden, og jeg kan se tendensen, på samme fod som I kan se den.
Det går "ned af bakke". Men det er på ingen måde crew'ets skyld. Det er frivillige folk der gør et fantastisk stykke arbejde, og af og til kan man blive en smule pissed over at se (læs: generaliserende bemærkning følger) forkælede små snotunger pege fingre og brokke, uden overhovedet at have den mindste smule realitetssans og situtationsfornemmelse.
Folkene her på siden (ikke bare crew'et, men de "gode brugere") lægger hjerte og sjæl i det, men det er noget så degraderende at skulle logge på hver dag, og vide, at 70% at indholdet er rykket under hol.dk niveau... og det er sgu ærgreligt.
Jeg elsker oc.dk meget højt, og jeg føler, at jeg gør hvad jeg kan for at holde folk til ilden. Enten ved at motivere, oplyse eller provokere en smule.
Af og til kan man lyde en smule arrogant, og det er ikke vellidt. I know. Men så må "I" som "forbrugere" også være gode kunder, og vise tillid og velvilje overfor de folk der virkelig gør en indsats for at "I" kan sidde på jeres røv, og more jer...
Man kan, som jeg, blive en smule irriteret over, at sidde med års erfaring eller bare en generel viden, og se den blive skudt i sænk, fordi at det skal hives ned at latterlige kommentarer eller halvuigennemtænke argumenter, der ikke tjener andet formål end at vise den lille smule intelligens der ligger bag.
Jeg siger ikke at jeg altid har ret, men tager jeg fejl vil jeg gerne have en saglig forklaring i stedet for en ordentlig spand kommuleret lort (lidt deraf mit fraværd for et stykke tid siden).
Lysten til at "komme tilbage" var på et tidspunkt, enten, meget lille, eller slet ikke eksisterende.
Jeg skal ikke sidde og stille mig selv på en pedistal, men hold kæft hvor kan jeg få en sur fornemmelse i maven når jeg møder sure opstød, som ikke har mere mådehold end en bøvs i et værtshus.
Sagligheden, seriøsiteten og viljen kommer 110% fra JER!
Ikke crew'et alene. Når jeg sidder og smider stikpiller til højre og venstre er det til dels med crew-hatten, men mestendels "for sjov og hjælpsom"-hatten.
Vi er alle brugere på siden, og at skyde skylden over på den usynlige administration er intet mindre en tarveligt og latterligt.
Jeg skyder ikke #0 i sænk med dette, for jeg ved udemærket godt hvad tanken bag var, og det skal han absolut ikke pilles ned for.
Atmosfæren har længe været lidt sur, og man har skullet have paraderne oppe og passe meget på hvad man sagde. Jeg ved ikke om det kun er mig der har det sådan, men et eller andet sted, så tror jeg, at "vi" er en lille flok der huserer meget i forummet, og inderst inde godt ved, at det er rigtigt det jeg siger.
Hvordan er det blevet sådan?
Det er ikke crew'ets skyld. Vi kan ikke sidde i porten og lege selektive guder der bare vælger og vrager. Der er kommet folk til inden for de senere år som jeg holder meget af, og der er kommet en del til... som så er i den anden kategori.
Det er mig ikke en hemmelighed, at der sidder folk derude der af og til får ondt i røven over at jeg spiller gammelklog og bedrevidende. Men det er nu en gang sådan som jeg er. De ting jeg siger og skriver, baserer jeg ud fra fakta og ting jeg "ved". Ikke ting jeg har hørt, eller tror jeg ved...
Kildekritik, eller bare kritik og mådehold er en ting jeg savner i S T O R stil her på oc.dk.
Nu vil jeg tage i byen og lade være med at tænke på "jer" i et stykke tid...
Vi ses på den "anden" side :l