Tid til en ny målsætning?

Om siden d.  16. september. 2004, skrevet af Myth
Vist: 1316 gange.

Myth
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 09:43:08
Svar/Indlæg:
675/55
Jeg har i den senere tid undret mig ret meget over den kurs OC er stukket ind på, og i lyset af denne ugens afstemning vil jeg gerne have en debat om målsætnigen.. Ikke at kursen ikke er iorden hvis det er det man vil, men er det så ikke på tide at opdatere / omformulere sidens målsætning?

Dette er hvad man kan læse under info om siden:

Vores målsætning med OverClocking.dk er, at lave en utraditionel hardware side, hvor ting som overclocking, køling, casemodding og test af hardware er i centrum.

Forum afspejler ikke denne målsætning mere, så hvis et flertal af brugerne ikke ønsker OC som side om ovenstående, burde målsætningen ændres..

Vi ønsker at være kendt som en uafhængig nyhedskilde til information omkring hardware, og at vi på ingen måde at lader os påvirke i vores holdninger og meninger af kommercielle interesser.

Der har i den seneste tid været mange pressemeddelelser o.l. og jeg synes ud over at der ikke på den måde er så meget nyhedsværdi i dem heller ikke at de passer sammen med denne målsætning.

Det er endvidere vores målsætning at opbygge Danmarks bedste og mest seriøse overclocking/hardware forum. OverClocking.dk vil løbende blive udviklet med flere sektioner og funktioner til glæde for jer læsere.

Lyder flot ikke 😉 Jeg glæder os til udviklingen, og håber at forum igen styrers imod denne målsætning!


Rododendon
 
Superbruger
Tilføjet:
16-09-2004 12:58:14
Svar/Indlæg:
316/11
Hørt!

Mener heller ikke at målsætning og "siden" passer helt over ens..

Der er lidt for meget "alt det andet" i forum...

For ikke at tale om nyhederne - de handler jo næsten kun om grafikkort..

Mvh. Rododendon




beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 13:01:11
Svar/Indlæg:
3943/44
Der skal være plads til lidt sjov og OT
Men vil give jer ret i at der er ved at gå hol i den!




SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 13:09:26
Svar/Indlæg:
1503/128
Jeg har nævnt det op til flere gange, og er ligeledes op til flere gange blevet kaldt en "whiner" af blandt andet OC-Crew i samme ombæring.

Personligt synes jeg at ting som "Studiedata får en ny dims hjem" eller "Abit er i København" har en dyt at gøre i nyhedssektionen. Jeg vil se nyheder fra hardcore gutter med hardcore systemer, der køler alt hvad der bare er håndlunt med kvælstof ;)

Mht. OC's fora, synes jeg der skal modereres hårdere overfor non-målsætning-relaterede topics, således at det gamle forum igen træder igennem.

Hvis ikke ovenstående kan bringes op til en alvorlig revurdering, synes jeg - ligesom Myth - at målsætningen for siden skal omskrives!



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 13:14:36
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg ser en tendens brede sig, som jeg personligt overhovedet ikke bryder mig det mindste om. Ikke alene sidder man "i sikkerhed" ude på sidelinjen og kritiserer forummet og skribenternes / ledelsens arbejde - det er endda 2 tidligere skribenter som leder denne her bataljon af verbale nedskydninger.
Hvor megen respekt jeg end har for Myth og SuperFlyDK - så synes jeg ed***fa****fu**** jeres timing, og jeres metode er ringe!!

Vi er 112% enige om at dette site ikke bliver bedre uden kritik, men det synes jeg faktisk ikke berettiger jer til at blive udenfor, og så bare hakke løs. Meget af det der sker på og bagved www.overclocking.dk / www.hardware-test.dk er et spørgsmål om politik, så hvis i vil gøre en forskel, er det indefra i skal gøre den. Det her ved i to udemærket godt, så hvis det i siger skal gøre en forskel, så kom da ind i kampen på lige fod med os andre i stedet for at stå og pege fingre.

Og lad for guds skyld være med at tro i er de eneste der har det på den måde... ;)



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 13:23:03
Svar/Indlæg:
1503/128
Sajmon>> Har tilbudt min hjælp, og een enkelt gang blev den også taget imod - dog i sidste øjeblik afværget af nogle alvorlige udsagn fra Crewets side om mig som person. Dette ser jeg ingen grund til at komme nærmere ind på, da det har været diskuteret til hudløshed, og der sker ikke en skid i sagen. Crewet har sin mening om mig (og den er absolut ikke stueren), men de vil gerne ha' min hjælp - nej tak om jeg vil arbejde under de forhold!

For at vende tilbage:

Timing er elendig?!? Jeg har igennem et års tid brokket mig over sidens tendens - tendensen som var årsag til at jeg sprang HELT ud af crewet i sin tid - men der sker intet. Hvornår må man så brokke sig og komme med kritik, hvis en periode på et helt år er ramt så fandens dårligt?

Jeg ser mange af jer som yderst kompetente - dig selv inklusive Sajmon - men der er desværre også en alt for stor tendens til at folk ikke kan sluge stoltheden og indrømme at de tager fejl.

Jeg vil æde mit kabinet på at Overclocking.dk om et års tid ligner en 100% sammen-parring af HOL / Hardware-Test (ikke at de to har noget at gøre med hinanden - Overclocking.dk kommer bare til at indeholde det værste fra begge to).

På godt dansk:

Et råbe-forum med platte kommentarer om hinandens kærester, i et omsvøb af alt for mange reklamer og super-subjektive holdninger!



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 13:27:16
Svar/Indlæg:
3943/44
#6 hørt

For man skal tale til andre som man vil have de skal tale til en selv!



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 13:32:40
Svar/Indlæg:
6624/113
#6 - Jamen synes du da det er sådan nu?



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 13:34:13
Svar/Indlæg:
1503/128
Sajmon>> Hvilken af delene tænker du på?



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 13:36:33
Svar/Indlæg:
6624/113
"Et råbe-forum med platte kommentarer om hinandens kærester, i et omsvøb af alt for mange reklamer og super-subjektive holdninger"

Er det der vi er nu?



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 13:38:54
Svar/Indlæg:
1503/128
Sajmon>> Overclocking.dk - nej ... Men som jeg skrev, er mit bud at der vil gå et års tid hvis det fortsætter som det har gjort indtil nu.



#11
Myth
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 14:06:43
Svar/Indlæg:
675/55
#5

Jeg forstår det simpelthen ikke!

Er OC sådan et lukket land at problemer, ønsker, udvikling osv KUN kan diskuteres i det lukkede bag facaden? Jeg opfordrer til en debat om et emne, som jeg allerede nu kan se jeg jeg ikke er alene om at bekymre mig om.

Jeg forstår ikke holdningen med at deltagelse og aktivitet i forum skal ses som brok og modarbejdelse, da en åben debat med brugerdeltagelse vel netop er vejen til at høre hvad brugerne ønsker, og ikke hvad ledelses dikterer!

Det virker næsten som en lille lukket kreds der forsvarer deres domæne eller som om OC er på vej til at blive en virksomhed frem for et sted hvor entusiasmen driver værket.





Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 14:16:45
Svar/Indlæg:
6624/113
#12 - Det er manglen på konstruktivitet jeg er mopset over...

ALLE kan pege fingre som i #0 - men at foreslå hvad vi så gør herfra, er det der afgør om det er noget som bliver taget seriøst....



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 14:20:21
Svar/Indlæg:
3943/44
#13 De forslår at vis siden ikke passer til målsætningen eller kan fåes til det, så skrives målsætningen om!

og SuperflyDK skriver i #4:
Mht. OC's fora, synes jeg der skal modereres hårdere overfor non-målsætning-relaterede topics, således at det gamle forum igen træder igennem.



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 14:24:21
Svar/Indlæg:
1503/128
Sajmon>> Ej nu må i fandme stoppe. Jeg ved godt at det er irriterende at sidde i en ledelse, hvor ens "kunder" bare råber og skriger, men man må sgu' tage det til efterretning! I bund og grund er jeres fornemmeste opgave at stille brugerne tilfredse, uanset hvor meget i hader dem eller ej, for det er dem der er brændstoffet til jeres motor!

Du sidder vel heller ikke som chef i dit eget firma, og siger til kunderne at DE fandme selv må finde ud af hvordan DU skal løse problemet - de regner med at du har ekspertisen til opgaven, eftersom at de har valgt at købe ydelsen hos dig!

Men men men ... Vi kommer alt for langt væk fra emnet her!

Fokusér lige på det her lidt:

* Er ledelsen enig i at sidens målsætning ikke stemmer overens med fakta - hvis ja, jamen så ved i selv hvad der skal gøres. Hvis nej - så er jeg enten en del af en meget lille gruppe af utilfredse folk, eller også er i inhabile i jeres "jobs".

* Er ledelsen enig i at det er brugerne der er den vigtigste ingrediens på siden i forhold til dennes eksistens? Hvis ja - jamen så lyt til dem i stedet for at starte en uhensigtsmæssig debat som drejer udenomkring emnet. Hvis nej - så lever i på lånt tid.



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 14:29:23
Svar/Indlæg:
3943/44
#15 Hvis vi er i under tal så er det fordi der er kommet for mange nye brugere som ikke focusere på OC!

Det er kun 12 af de indlæg der er i forum og 3 nyheder (altså af dem der er på forsiden) der handler om OC

Edit: Hvilket dog nok også har lidt at gøre med at vi deler nyheder og noget af forum med Hardware-test



#16
Myth
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 14:35:06
Svar/Indlæg:
675/55
#13

Den synes jeg er billig.. Jeg peger ikke fingre, jeg påpeger bare som #14 også helt rigtigt siger at det må være enten eller med den målsætning..

Jeg finder det derimod demotiverende og sært at alle former for oplæg til debat som jo precist skal nå frem til konstuktive løsninger, da jeg jo selvom jeg kan se et symptom ikke altid sidder med mirakel kuren imod det, skal skydes ned som værende kritik og mangle seriøsitet osv..



#17
KIJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 14:47:40
Svar/Indlæg:
499/767
Så længe indholdet af Overclocking.dk afspejler målsætningen, så mener jeg absolut ikke der er nogen grund til at ændre den. Hvis forum ikke afspejler målsætningen, er det fordi brugerne ønsker at diskutere andre ting, og så må man acceptere dette fremfor at moderere sig frem til et indhold. Der er stadigvæk plads til dem, som ønsker at diskutere det, der hører ind under vores målsætning. Men jeg tror på ingen måde at Overclocking.dks forum ender som det man finder på HardwareOnline.dk, da vi trods alt har moderatorer, som fører en hård linje, og det vil de blive ved med...

Mht. nyheder, så har du/i ret i at decidere pressemeddelelser ikke hører ind under nyhedssektionen på Overclocking.dk - jeg vil foreslå redaktørerne at få det på plads, eventuelt i en ny sektion, eller hensætte disse emner til Hardware-Test.dk... :00



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
16-09-2004 14:52:22
Svar/Indlæg:
602/17
Jeg vil tilslutte mig SuperflyDK og Myth.

Målsætningen passer ikke længere overens med sidens nyheder og fora eller for den sags skyld de artikler der har været på det seneste.

Enten kan I lave den om så den passer eller også må der andre boller på suppen så den igen passer.

Sajmon>>

Ej! Helt ærligt!

Det der egentligt bliver spurgt om er om i er enige i om jeres målsætningen passer overens med hvordan siden har udviklet sig.

Hvis i mener det er sådan siden skal være fremover så kræver det altså ikke meget mere end 30min at lave den målsætning om. Og så er der jo ikke noget at komme efter - vel :00

Lad nu for gus skyld være med at gøre mere ud af det end højst nødtvendigt.

Desuden Sajmon - Jeg synes nu du er temmeligt hurtig til at altid at pointere at det er noget skidt at folk fra sidelinien tillader sig at kritisere enten jeres holdninger eller indholdet af siden.

Det er mig lige lovligt underligt at du altid skal kaste "lorten" tilbage i hovedet på andre istedet for at se konstruktivt på tingene istedet.

Til sidst - er det sådan at man kan betragte dig som ledelsens udsending mht. holdningen i OC-Crewet?

Ellers vil jeg gerne hører nogle bemærkninger fra andre medlemmer af crewet.



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 14:56:28
Svar/Indlæg:
1503/128
KIJ>> Jeg er ikke enig med dig angående indholdet af Overclocking - eller jo - til dels ... Forummet er i mine øjne en rigtig stor del af Overclocking.dk, så medmindre det bliver modereret hen imod noget mere "OC" relateret, så er det i mine øjne en del af siden der går imod målsætningen.

Nu er det gode ved debatter jo også at man ikke behøver at være enig - faktisk er det sjovest at være lidt uenige så længe tonen holdes forholdsvis sober ;)

Angående nyhederne så glæder det mig at kritikken trods alt er blevet modtaget, og taget hånd om.




#20
KIJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 15:00:24
Svar/Indlæg:
499/767
#19 --> Ledelsen af Overclocking.dk vil tæmmelig sikkert komme med en statement i denne sag, og som Sajmon også skriver i #5 er det hans personlige holdning, han fremfører...



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 15:04:23
Svar/Indlæg:
6624/113
Lad mig lige slå 100% fast at de ting jeg siger her, afspejler mine egne tanker omkring emnet - ikke hvad ledelsen siger eller gør...

#17 - Det var ikke for at score billige point, men der er masser af ting som jeg personligt aldrig får at vide. F.eks er det ikke min sag hvad jeres personlige korrespondance med ledelsen indeholder. Jeg skal osse ærligt indrømme at jeg er en smule uforstående overfor hvorfor folk skulle have et mudret forhold til SuperflyDK. Jeg respekterer alle folk på samme basis - nemlig det billede de viser mig udadtil. Ikke hvad der bliver snakket om i krogene....

Jeg synes personligt at det der mangler, er en grund til IKKE at kapitulere og skrive vores målsætning om.
Vi mangler artikler og forum brugere som virkelig kan løfte niveauet over "bare_hardware"

MEN

Midlet er vel gæsteartikler og flere seriøse brugere - og hvor skal de komme fra?
Vi er trods alt et pæredansk forum, og som følge heraf, er vi ikke interessante for folk med en anden sproglig baggrund. Det er måske der den er gal?
Er der måske en mulighed for at overclocking og tweaking er blevet meget mere mainstream, således at det er en væsentligt bredere vifte af folk, med alternative meninger og spørgsmål, som overclocker?
Vores besøgsantal er stigende as we speak, men kan det mon tænkes at det er vores egen "success" som er ved at kvæle os og vores forums "seriøsitet"?

Jeg er 112% med på at vi er på vej væk fra et nørdeforum, men er det ikke en bedre ide at ødelægge den kurve, og vende udviklingen med konstruktivitet i stedet for brok?



#22
KIJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 15:11:44
Svar/Indlæg:
499/767
SuperflyDK --> Det er meget svært at moderere indholdet af et forum hen imod en bestemt slags indhold, hvis man heller ikke ville skræmme sine brugere væk. Den bedste løsning var sandsynligvis at flytte den generelle del af forummet over på Hardware-Test.dk, men du kan ikke lige flytte brugere - jeg mener faktisk vi har prøvet det...

Desuden vil jeg generelt sige at vi på Hardware-Test.dk og Overclocking.dk har lyttet til vores brugere, ellers ville vi heller ikke være kommet så langt som vi er... ;)

Sidst vil jeg også lige gøre opmærksom på at det er min personlige holdning jeg fremfører... :00



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 15:18:55
Svar/Indlæg:
3943/44
#22 Jeg det stigende besøgstal skyldes at OC.dk er blevet til Hardware-test med pænere design og flere muligheder, for indholdet er det samme!



#24
KTD
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 15:22:29
Svar/Indlæg:
673/535
hey hey...

sikke en tråd...

myth har ikke oprettet denne tråd for at skade "virksomheden" om man vil, men for at gøre den bedre fordi han sikkert bekymrer sig om den og gerne vil have den skal blive bedre.

Jeg holder fast på at hvis der er probs med de nyheder jeg laver, så vil jeg meget gerne modtage kritik over PM's... da jeg aldrig får læst hele forummet igennem mere end 1 gang om ugen..

jeg mener selv at nyheder omkring små ting er okay, bare så længe de store generelle nyheder, osv også er med.. håber jeg også i syntes osv...

Men nok om det jo :)

Cheers m8s!! :e



#25
KTD
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 15:55:52
Svar/Indlæg:
673/535
uh, pas på phaze, - det er bossen du snakke om :p hehe



#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 16:06:53
Svar/Indlæg:
1581/5
#26 Det kan du temlig sikkert betale dig fra, hvis du kommer med et bedre tilbud en de firmaer der vil ha reklamen der ;)



#27
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 16:11:02
Svar/Indlæg:
3640/1231
Tid til en ny målsætning?

1) Ja, det er måske nok muligt at det er tid til en ny målsætning vi vil i samråd med redaktionen få lavet en ny og især tidssvarende målsætning..

OC’s målsætning fra 2001 er i vores øjne nok løbet lidt ud i sandet på grund at udviklingen, man behøver jo ikke være professionel ”nørd” for at overclocke sin CPU som i de gode gamle dage..:)

Vi vil stadigvæk gerne have et utraditionel OC site, hvor ting som overclocking, køling, casemodding og test af hardware bliver prioriteret højt - samtidig med at vi gerne vil have Danmarks bedste og mest seriøse forum til glæde for den brede mængde af brugere vi nu engang har fået.

2) Der er ikke noget med ledelsen diktere alt på hverken HT/OC - i burde da vide, at vi skam gerne lytter både til jer, de andre læsere og til vore skribenter.

3) Vi lader os på ingen måde påvirke i vores holdninger og meninger af kommercielle interesser. Det er ALDRIG sket og kommer heller aldrig til det. Det er vores absolutte vigtigste standpunkt, og et standpunkt som vi har fået stadfæstet og accepteret af mange forhandlere og producenter gennem tiden.

Tak for jeres indlæg i debatten.

BANG & The Boss




The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
16-09-2004 16:15:49
Svar/Indlæg:
4741/1690
# 26 - Ren reklame ? - nej det mener jeg ikke...
(det er jo til gavn for læserne at være på forkant)

Det er helt i orden Kasper - jeg kan godt tåle kritik og som de fleste af jer ved kalder jeg en skovl for en skovl og en spade for en spade...)
- uden er der ligger noget ondt i det eller der er bad felings.

Nyheder omfatter som disse tre...

http://www.overclocking.dk/new...
http://www.overclocking.dk/new...
http://www.overclocking.dk/new...

- også at vi fortæller brugerne hvad producenterne kommer på market med af nye produkter m.m. - derfor bliver sådanne pressemeddelser bragt på lige fod med de andre nyheder.


#26
Vi får bestemt ingen penge for at bringe pressemeddelser, det gør vi alene for læsernes skyld.

The Boss



The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
16-09-2004 16:37:43
Svar/Indlæg:
4741/1690
#22

Tak Sajmon - jeg er enig med dig i dine afsluttende bemærkninger i dit indlæg...

Og så synes jeg at det er lidt for billigt at bare kritisere OC's artikler for ikke at være OC (nørdet) nok, hvor var alle i henne der kommer med kritikken nu, da vi søgte nye skribenter... ?:(



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 16:51:14
Svar/Indlæg:
3346/81
-> Myth, SuperFly, PolleDK, Phaze m.fl. -> well, nu stammer definitionen nok fra HEO, og er dermed ikke af nyere dato.

Der er sket en del i relation til overclockning i løbet af den tid - tag bare sådan noget som vand - det er jo pludselig "main stream" - og det er læææææænge siden at f.eks. SuperFly skrev pionerindlæg om vand.

Derfor kan sidens definiton vel egentlig godt være aktuel, bare fordi vi ikke er en lille sluttet kreds - det er nok også noget sværere at være pioner idag end for bare 2 år siden - der skal satme tænkes hårdt igennem for at lave noget der kommer op på siden af [storm] hw eventyr med gamle kølere og savklinger - læs noget der bidrager med noget nyt og ikke har været prøvet før.

Altså vor "kundegruppe" har ændret sig - og det kan man så opfatte som positivt eller negativt - men hvor hovedgruppen måske var mænd mellem 25 og 35 for 2 år siden er centrum nok rykket til 15 - 25, samt at antallet af besøgende er mangedoblet, det afspejler sig selvfølgelig i debatten.

Jeg tror ikke man kan styre hvilke indlæg der kommer - og personligt er jeg da pissetræt af tråde om hvilken mobiltelefon der skal vælges, når det nu ikke er den Bluetooth egenskaber i relation til en PDA eller en blærbar, men om dyret har polyfoniske ringetoner eller ej............. Dem kan man så kyle i off-topic og håbe på at de dør en hurtig død.

Slutteligt til noget helt andet - der refereres flere gange til OC-Crew og deres holdning til f.eks. SuperFly - der må jeg nok melde pas og sige at jeg finder det ikke passende at male med så bred en pensel - men måske være lidt mere eksakt eller mindre bred i formuleringen.

Tomgun



Kingu
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 17:03:20
Svar/Indlæg:
839/19
Sajmon -->
Du efterlyser løsninger?
Well, som Myth - tilsyneladende - prøver at få frem er det foraet, nyhedssektionen og artiklerne han er utilfreds med.
Ok, så er det på plads, hvordan skal det så løses?
Foraet, er som jeg ser det ikke blevet håndhævet som det "burde", ting som skulle være i offtopic biver ofte liggende i et forkert fora - hvorfor det?
1. Kunne det være manglende respekt for forum reglerne?
2. Kan det være manglende konsekvenser?

1. Skabe en vis oplysning om reglerne i foraet, det vil tildels udluge dem som ikke kender dem og måske også fange dem som misbruger at "Diverse" kan bruges som lege plads. Argumenter som "Der er ikke så mange som ser dem i Off-topic" har jeg set indtil flere gange. De har ret, men giver det ret til at bryde forumets regler?

2. Vise konsekvenserne. Hvis folk som før nævnt regner med at de kan smide deres off-topic indlæg i diverse uden det for konsekvenser. Eller at det får konsekvenser, men at de øvrige forum brugere ikke får det at vide, så tror man jo at det er konsekvens løs, ikke sandt?

Nyhederne: der kommer som før pointeret mange "presse meddelelser" fra diverse firmaer, som andre også har udtrykt det så har det vel ikke så meget med en nyhed at gøre, og da slet ikke hvis sitet her skal virke forretningsmessigt neutralt udaftil.
Måske skulle man overveje kvalitet frem for kvantitet - ikke for at fornærme de gæve nyhedsskribenter, men der er fra tid til anden langt mellem de forskellige guldkorn af nyheder.

Artiklerne: Det er noget tid siden at der er kommet en rigtig hardcore artikel. Jeg husker de gode artikler med [STORM]'s bongkøler. Artiklerne hvor en gammel cpu-køler blev moddet lidt så den kunne smides på et kort. Tiden med voltmods, og generalt artikler med lidt mere "kød" på.
Forstå mig nu ret, det er ikke fordi at jeg har noget imod alle de tests som der kommer, men der er langt mellem de gode artikler/guider.
Noget andet at det virker lidt plat at næsten alle artikler som bliver publiseret her på OC også kommer på HT.

#Alle
Jeg vil give Myth ret i at hvis siden skal fortsætte som den gør nu, så bør målsætningen ændres. Hvorfor?
Foraet (og også siden) afspejler et bredt spektrum, og det er som jeg ser det en stik modsætning til hvad målsætningen siger.:
"Vores målsætning med OverClocking.dk er, at lave en utraditionel hardware side, hvor ting som overclocking, køling, casemodding og test af hardware er i centrum. "
Som siden kører nu, IMO, så er siden mere en "traditionel" hardware side, fremfor en utraditionel! Overclocking, køling er til dels kørt på et side spor.

The Boss / B@ng
Ikke for at kaste med mudder, men når du / i siger at siden ikke har komercielle interesser, hvad placerer så link til studiedata her på OC, og et link til OC på studiedata? Som jeg ser det er det et tæt samarbejde (penge i det eller ej).
Tager jeg fejl?

Det var så lige mine 5 cents
/Kingu



Kingu
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 17:09:41
Svar/Indlæg:
839/19
#33
Hvis du ærligt mener det, altså at de indlæg skal smides i off-topic, så gør da noget ved det ?:(
Evt. en mere præcis difination af hvad foraet skal/må indeholde. Og ellers henvise urelavante indlæg til fx hardware test, og så adskilde de to fora.

/Kingu



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 17:15:34
Svar/Indlæg:
2353/24
jeg syntes også at forummet er på vej væk fra en ellers god målsætning (alderen har ingen betydning for en god målsætning), men jeg har også en løsning på det ;), og det er at vi <B>alle</B> hjælpes ad - nye, gamle brugere og superbruger, osv. - sender en PM til personen som har oprettet en "dum" tråd, med en henvisning til en tidl. tråd og et svar på det han spurgte om + at fortælle at vi har en søgefunktion her på siden.. alt sammen i en venlig tone ;). tror at dette vil hjælpe meget, da folk så er klar over at vi har en søgefunktion på siden... selvom den godt kunne trænge en ændring i opstiling af resulterne, fra alfabetisk, til "sidst oprettet".

Update:
Sagt på en anden måde - teamworks is the way to go!, for moderatorene kan ikke klare det uden vi viser vores støtte til dem + vi selv kan være med til holde forummet på den "rigtige side af stregen"... det nytter ikke at vi kun siger at vi bakker op om dem, for det bliver der ikke mindre arbejde til dem ved. og ingen mig bekendt er blevet arbejdløs, fordi man hjæper dem.

dette er blot min menning/forslag.

/coctail



drator
 
Superbruger
Tilføjet:
16-09-2004 17:26:58
Svar/Indlæg:
1058/61
Jeg har ikke læst hele tråden, men jeg mener ikke der er grund til at brokke sig over at nyhederne ikke er OC relaterede. Der er masser af dem og man kan bare lade være med at læse det der ikke har nogen interresse.

Det er ikke længe siden der var brok over at der var for lidt nyheder - nu er de her og der sidder en flok mennesker og gør et stykke arbejde for at få den lagt herind, det er synes jeg er fedt. Skulderklap til dem der gør noget, for at vi ved lidt om hvad der foregår rundt om i verden;)



#35
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 17:32:35
Svar/Indlæg:
3640/1231
#34 > Vi skal nok lige have på det rene hvad i mener med kommercielt og ikke kommercielt.

Med IKKE kommercielt mener vi:
Vi kan IKKE købes af producenter osv. Det vil sige at uanset hvor meget der bliver betalt, vil en distributør, forhandler eller producent aldrig få en god artikel for en sum penge.
Vi vil aldrig modtage $ i bytte for "gode" artikler.
Der vil ikke være udestående personer som kaster penge efter os.
Vi tjener ikke penge som ikke bliver brugt i sitens og skribenternes interesse og dermed mener jeg godt at vi kan tillade os at kalde os non-kommercielle! Idet hverken jeg, Steen eller nogle andre på trods af 8-10 timers daglig arbejde 7 dage om ugen i 365 dage om året på siderne får nogen former for løn.

Nu siger du så at vi jo samarbejder med StudieData.
Ja det gør vi. Og med AOpen, ABIT, AMD, Shuttle osv osv osv.
Produkter til test kommer ikke af sig selv, og uden samarbejde ville vi selv skulle købe alle de ting vi tester/modder/ødelægger.

Det hverken kan eller vil vi.

Og så syntes jeg at strammer den ved at sige at der ikke bliver gjort noget ved post der ligger forkerte steder.

Jeg har admin rettigheder og kan se hvad der er slettet redigeret osv. Og det er IKKE småting. Jeg tror du er ude i noget du ikke har den fjerneste ide om her :l



#36
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 17:35:01
Svar/Indlæg:
3640/1231
drator > Takker på skribenters vegne :)

Desværre kommer dobbeltmoraler og den kære jantelov jævnligt over os kære danskere.

Og uanset hvordan vi vender og drejer det, så vil vi aldrig kunne tilfredsstille alle, omend vi virkelig gerne ville.

Vi er ikke et øjeblik i tvivl om at siden er på rette kurs og hele tiden har været det. Havde det været anderledes, havde vi naturligvis handlet anderledes ;)



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 17:36:12
Svar/Indlæg:
1503/128
Tomgun>> Er enig med dig i, at jeg nok var lidt for bred i min udtalelse om crewets mening om mig - omvendt vil jeg ikke sidde og hænge enkelte personer ud i en offentlig tråd - ihvertfald ikke i denne :P

Tillader mig at tilføje til min tidligere statement:

NOGEN fra Crewet har ved diverse lejligheder benyttet chancen til at ytre sig - i mine øjne - temmelig uheldigt om mig :r Ikke fordi jeg vil virke selvophøjet, for der er sgu' ingen der fortjener at blive kaldt XXX eller YYY på et fuldstændig tåbeligt grundlag :)

Sajmon>> Glæder mig at du trods alt deler lidt den samme mening som nogle af os andre "gamle rotter" på Overclocking.dk - mit første indtryk var at du generelt bare var hamrende sur på "os" ;)



Anonym202141123645
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 17:38:26
Svar/Indlæg:
79/5
selvfølgelig er situationen stemning aftaget når man lige har skrevet et 2 sider langt indlæg... arrrhh


Kingu
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 18:02:54
Svar/Indlæg:
839/19
B@ng
Det kan godt være at der bliver slettet / flyttet meget, men det er ikke det samme som at der bliver luget ud i det hele.
Hvis et stauterbed er fyldt med alt fra tidsler til mælkebøtter, og intet af det er ønsket skal man jo starte et sted, og så nytter det ikke at være halvhjertet hvis man ønsker et pænt og rent bed.

Det kan godt være at det er svært at våge over foraet 24 timer i døgnet, hver dag og hele året, men så må man jo gøre et eller andet præventivt. Altså sørge for at der er en vis respekt for reglerne, eller måske gøre reglerne mere klare, alt efter hvad man ønsker.
* Hvis man ønsker et bredt fora, jamen så skriv det da i målsætningen, og lad sitet køre løst.
Eller
*Hvis ikke så behold den nuværende målsætning, og opstil nogle klare regler for hvad foraet skal indeholde.

/Kingu



The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
16-09-2004 18:13:28
Svar/Indlæg:
4741/1690
Vi skrev i #30

Tid til en ny målsætning?

1) Ja, det er måske nok muligt at det er tid til en ny målsætning vi vil i samråd med redaktionen <B>få lavet en ny og især tidssvarende målsætning..</B>

OC’s målsætning fra 2001 er i vores øjne nok løbet lidt ud i sandet på grund at udviklingen, man behøver jo ikke være professionel ”nørd” for at overclocke sin CPU som i de gode gamle dage..

Vi vil stadigvæk gerne have et utraditionel OC site, hvor ting som overclocking, køling, casemodding og test af hardware bliver prioriteret højt - samtidig med at vi gerne vil have Danmarks bedste og mest seriøse forum til glæde for den brede mængde af brugere vi nu engang har fået.

Er der så så meget mere at diskuterer ? - vi har jo meldt ud at vi kigger på det.

Eller er der en skjult agenda siden de samme personer bliver ved med gang på gang med jævne mellemrum at komme ind i vores forum og prøver at piske en stemning op...? istedet for som vi har opfordret dem til, at tage arbejdstøjet på og gøre det bedre.

Disse opfordringer bliver jo bare overhørt så hvor meget ligger der i deres gode vilje.

Pudsigt nok står en del af den personkreds også på www.Burn-it.dk under kontaktpersoner, hvilket da godt kan give stof til eftertanke - når man ved at Burn-IT har haft til hensigt at gå på strandhugst efter vore skribenter i vores forum.

The Boss



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 18:16:48
Svar/Indlæg:
3799/43
jeg kan kun give site admin og superbrugerne ret...
uden samarbejde opnår vi intet...

nu her har jeg lige besluttet mig for at lave en kommende gæste artikel det kommer til at tage tid for at lave den.. denne artikel vil blive baseret på barebone vandkølning som er special lavet...
så kan i jo kommentere om den er nørdet..



#42
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 18:22:41
Svar/Indlæg:
3640/1231
Som Steen skriver så skal vi nok få kigget på den målsætning.

Og hvis det ene og alene er den det er galt med, så er diskussionen her vel egentlig afgjort og dermed slut?

Angående det med foraet, så syntes jeg ikke det skal kommenteres yderligere fra vores side.

Jeg mener vores skribenter og moderatorer gør et formidabelt arbejde, og jeg kan ikke se hvordan det skal gøres bedre, og jeg kan ikke finde en grund til at ændre på det.





The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
16-09-2004 18:24:57
Svar/Indlæg:
4741/1690
#44

Hej ICE-Cool - tak for dit initiativ det er den slags positive oplevelser vi har brug for...:)




ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 18:46:01
Svar/Indlæg:
3799/43
det er da så lidt jeg takker sajmon for at lave de nødvendige ting ellers ville den ikke blive til..



Lockheed
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 18:52:34
Svar/Indlæg:
503/516
Hold da op hvor en smøre at komme hjem til :x

Der er mange interessante indlæg at læse i denne tråd og jeg synes ikke jeg vil kommentere ret meget på de forskellige personlige eller ikke personlige ting, der bliver nævnt. Men jeg vil da nævne, at redaktøren på intet tidspunkt er blevet kontaktet af nogen, med henblik på, at de har problemer med sitet, hvad enten det er retningslinier, målsætning eller nyheder for den sags skyld ?:(

Til gengæld kan jeg huske en tråd for ikke så længe siden, hvor bl.a. vores skribent KTD blev hyldet for vildt for hans glimrende indsats med nyhedsflowet, så jeg hører da hvad der bliver sagt omkring nyhederne, men den reaktion der dengang kom på banen, giver ihvertfald mig en indikation af hvad brugerne, hvadenten det så er nye brugere eller gamle røvhuller som Tomgun vil have.

Jeg kan kun give kritikerne ret i at oc.dk målsætning er lidt forældet og det vil der blive kigget på. som B@ng og Steen også nævner det.

Mvh




#46
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 19:41:08
Svar/Indlæg:
3640/1231
Citat: "Dont care, syntes ikke det høre hjemme her.
Så hellere ingen nyheder "

Det gør ovenstående indlæg så heller ikke :00



#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 19:46:40
Svar/Indlæg:
1581/5
#30 jeg gik ud fra der blev ment de bannere osv. der er på siden, ikke desiderede artikler - gad bare ikke bruge tid på at se de links igennem der var linket til ;)



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 19:48:24
Svar/Indlæg:
2651/179
Denne side blev oprindelig lavet som en overclockingsside.
Jeg kom ind på denne side omkring juletid forige år, jeg syntes, at det var fed side, og jeg nød at læse og skrive i forummet. Jeg skrev selv ikke kun om overclocking men søgte også hjælp til forskellige ting, selvom ideen med siden ikke var sådan.
Så skulle jeg måske havde kigget efter et andet forum, søge søge søge, en del forskellige forums kom op. Nogle var uoverskuelige at læse i, andre rente der nogle admins rundt og styrede det hele og redigerede folks indlæg.
Sådan var det bare ikke på overclocking.dk der sagde folk hvis de var utilfredse. Hvis der blev lavet offtopic det forkerte sted, blev tråden hurtigt slettet. Jeg skrev på livet løs og hjalp andre og fik selv hjælp. De andre hardware siders forumer var bare lamme med meget offtopic.

Men lige før sommerferien mistede jeg lysten til at skrive så meget i forumet.

Jeg synes selv at administratørerne, redaktørerne, skribenter og hvad der ellers må være af folk der giver stort bidrag til sådan en side, gør et godt stykke arbejde. Jeg kan så ikke forstå hvorfor nogle skriver negative ting, osv. om de ting som de laver. I kan da bare selv bruge flere timer om dagen på at bidrage til at siden kan fungere !!!!!



The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
16-09-2004 19:53:35
Svar/Indlæg:
4741/1690
#49 Du er så velkommen til at finde et andet sted at læse dine nyheder....:)
Der er ingen der tvinge dig til at læse nyheder på OC.



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 20:13:47
Svar/Indlæg:
2651/179
Samtidig vil jeg sige at overclocking.dk er det bedste computer sted. Der er det hele. Hjælp. Lidt offtopic overclocking, artikler, guides, forum og tests.



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 20:14:25
Svar/Indlæg:
4263/107
#52

Vi er af samme "generation", så jeg kan uden problemer tilslutte mig det du siger ;)

Enten er jeg dømt til ikke at kunne finde ud af php opbygning, eller også er det skodprogrameret ! :o

(tænker på tweak.dk nu)

Hol.dk <-- den siger sig selv.. :00

Tweakup.dk

Handler stort set kun om casemodding... :r

Og så var der jer tilbage - som med en ærindring om en latterlig "bong-køler" - var den næste side som jeg faldt over :e

Pt. er jeg her vel stadig ;)

--

Dog postede jeg på livet løs i sommerferien pga. diverse forhold som tillod det :p



#52
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 20:18:26
Svar/Indlæg:
3640/1231
Altid dejligt at se at vi har tilfredse brugere :e

Man kan vel næsten også gå ud fra at dem som tier er tilfredse?



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 20:55:44
Svar/Indlæg:
3346/81
#35 - ja, det plejer jeg at være, så det er jeg nok også denne gang. Det jeg ville pointere var ikke hvorvidt jeg smider dem i off-topic, det kan jeg nok godt lige finde ud af, men mere den drejning/indhold den type tråde har.

Anyway - jeg sætter pris på en debat/meningsudveksling - hvis det bare fører til noget, og det håber jeg da også at dette gør.

Jeg spenderer - som Sajmon, NoNig og mange andre - mega megen tid med at rydde op/korrigere/anvise/flytte og det synes jeg er helt fint - for kvaliteten af vore fora er vigtig for mig.

Tomgun




Kingu
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 21:28:58
Svar/Indlæg:
839/19
#43
Da jeg i sin tid kom til OC, var det et spændende site fordi at det skildte sig ud. Det var utraditionelt - som målsætningen siger det - hvilket var det som appelerede til mig.
Det var ikke lige som de andre sider, nej det var fokuseret på det emne, og ikke bare hardware generalt. Hvilket er en tendens som efterhånden viser sig.
Som jeg har forstået det far Myth, så er det den specialitet som han savner, og egentlig også det som målsætningen foreskriver. Det er jo også det han stiller spørgsmål ved - at tråden her er kommet meget længere ud og du nu langer ud efter os fra en "konkurrerende" side er så en anden ting.
Og som de siger så er et angreb det bedste forsvar.

Men i har lovet at kigge på målsætningen, og var det ikke det som Myth spurgte efter?

Hvad angår Burn-IT, så har jeg ikke noget kendskab til at der har været forsøgt "tyveri" af skribenter. De eneste som har været i OC crew og som nu er med på Burn-IT, er folk som af - for mig - ukendte grunde har forladt OC crewet.
Det er ikke min intention at starte en højludt diskusion, men blot at ryde evt. misforståelser af bordet.

/Kingu



#55
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 21:39:36
Svar/Indlæg:
3640/1231
Phaze > Der sker skam ikke noget når man udtaler sig.

Vi er altid åben overfor kritik, men der er også grænser.

Jeg ved ikke hvor kendt du er her på sitet, men taget i betragtning af din tidligere status her, burde du nok være lidt bekendt med hvad der rører sig.

Så prøv at tælle hvor mange forskellige navne der har postet herinde, og så tæl hvor mange af dem som er tidligere skribenter/redaktører!

Det er ikke noget personligt med nogen som helst, men jeg syntes absolut ikke at nogen af dem som argumenterer herinde har gjort et større stykke arbejde for at løfte standarden da de havde muligheden.

Og som nævnt tidligere, så kan du undgå lige nøjagtig Steens nyheder hvis de går dig så meget på. De bliver altså læst, måske af andre end lige dig ?:(

Kingu > Der skal nu heller ikke være en masse jammerskrig over OC vs. Burn-IT. Der er bare nogle ting som gør at man bliver harm.

Anyway så var det jo lige nøjagtig det med målsætningen det hele handler om, og endnu engang: Den bliver der kigget på, og ændret i.

Hvis det er OC i dag, eller målsætningen i dag der skal ændres på, så bliver det målsætningen.

OC kommer til at køre videre i samme spor som nu.



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 21:46:11
Svar/Indlæg:
3799/43
nu læser jeg en del om ordet "målsætning" men hvordan kan man definere det når der kommer flere brugere ? der kommer heletiden nye ting som heller ikke bør glemmes..

i de mange år jeg har brugt denne hp (min startside) har jeg nydt at hjælpe folk, der kommer ofte gode spørgsmål og som, nogle nævner er Oc efterhånden ikke så svært, dette gør det letter for os at hjælpe brugerne og samtidig hjælper det os selv. Hvis man ser på, vmods så er antallet af spørgsmål, faktisk steget kraftigt. dette glæder mig meget da jeg kan huske hvor lost jeg var da jeg med mit abit kt7a mobo. så det glæder mig at vi er nået et skridt vidre.

jeg ser ofte folk som er utilfredse over små dataljer jeg syntes at folk er kritiske hvilket kan være godt og dårligt. jeg er glad for siden og for de frivillige, som hjælper. Jeg glæder mig meget til php versionen kommer og trykker samtidig tommelfingere, for at det skal blive godt...

Ros til alle frivillige som hjælper med at gøre siden bedre..



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 21:56:16
Svar/Indlæg:
4338/142
Her er mit syn på tingene!

Der var engang, hvor overclocking var en, for offentligheden, ukendt tendens.

Det var dengang man overclockede med ; lommelygte, loddekolbe, jumpere og sved på panden - det var tider, men tiderne skifter desværre.

Idag kan enhver idiot købe et motherboard med "easy overclocking", "auto overclock", "smart clock" (eller hvad det nu hedder) funktion - det der tidligere var en "kunst" (overclocking) er blevet hvermandseje, om man kan lide det eller ej.

Det nyeste skud på stammen er "Alienware's" pre-overclockede maskiner, med P4 cpu'er oc'et til 4Ghz.

Der var engang hvor computeren selvantændte hvis cpu'en var for varm, idag sætter maskineriet selv hastigheden ned :00 .

Så overclocking er blevet; børnevenligt, idiotsikret, til for alle og næsten uden risiko.

overclocking.dk's mission er lykkedes og overstået <--- ment på den måde at, de svære tider, hvor man søgte hinandens råd og vejledning for ikke at brænde hytten ned, er overståede.

Man skal lede længe efter "kunstnere" som Lars, Rododendon og m. flere der gør sig i ekstremerne, de er de sidste af en udøende race.

Snart er det hele standardiseret, og computeren clocker sig selv :l - dermed slutter endnu et kapitel i computerens historie, nemlig "da overclocking var et håndværk".

At siden hér er blevet mere allround i indhold, er IMO bare en afspejling af samfundets tendens og så kan man hoppe på toget eller lade være - men jeg er sikker på, at de "gamle" oc-måder synger på sidste vers.

Det er med en klump i halsen, at jeg siger:

"Thats all folks"

C.C.



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 22:12:38
Svar/Indlæg:
3346/81
#61 - Man kan jo så gisne til man bliver blå i hovedet hvorvidt folk har opgivet at "protestere" eller er "tilfredse", men mon ikke det er ordsproget: "Den der tier, samtykker!" der refereres til?

Du kan jo så mene hvad du vil om valg, men det er vel egentlig således at sofavælgere er med til at understøtte det eksisterende styre, ved ikke at stemme, eller hva'?

Tomgun





#59
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 22:16:58
Svar/Indlæg:
3640/1231
Phaze > Af mystiske årsager var du ikke blevet degraderet fra skribent status, og har så haft mulighed for at kunne følge med.

Derfor undrer det mig lidt at du siger "Tit ser det ud til at nyheder bare bliver smidt op for at indtjene point, om de så er relevante eller ej" <----- Man kan jo ikke bare smide 20 nyheder op på en dag, og så score kassen på det, vel ?:(

"Desuden belønnede i ikke skribenter som ville poste nyheder, selvom det ikke lige var deres dag til at være aktive." <------ øøh er det ikke en modsigelse af det du skrev lige før med at man bare kunne skrive løs ?:(

Ledelsen er skam den samme, sjælen er den samme, men tiderne skifter jo altså :) Vi vil bare følge med, og jeg kan sagtens sige det igen: "Jeg syntes det går meget godt, bedre end nogensinde før faktisk" :)



#60
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 22:19:43
Svar/Indlæg:
3640/1231
BigBird > Det er meget muligt, men der er altså ikke ligefrem mange "Jammerskrigs-tråde" på OC i forhold til de andre sites i DK.

De tråde der endelig er, kommer fra de samme brugere hver gang.

Og jeg tror at når 7000 brugere vil kigge forbi, og 5 af dem vil komme med kritik en gang i måneden... Så må vi gøre et eller andet rigtigt.





Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 22:22:47
Svar/Indlæg:
3346/81
#69 - Selv sludder - prøv lige at lytte til valgforskeres mening om sofavælgere.

Populationen i denne tråd er nok ikke lige stor nok til at danne et fornuftigt statistisk grundlag, eller hva'?

Tomgun



#62
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 22:29:36
Svar/Indlæg:
3640/1231
BigBird > Ja det er ikke meget galt.

Der er selvfølgelig nogle flere ting bag mine udtalelser, men du kan da godt få det i korte træk:

  • Der sidder en rigtig god (den bedste endnu) redaktion ved roret.
  • Arbejdet med kontakter og produkter er blevet struktureret og forbedret.
  • Vi har endnu større respekt end nogensinde før fra producenterne
  • Vi har en meget struktureret programmør/udviklingsgruppe bag os
  • Vi kan levere bedre artikler end tidligere.
  • Vi har uden tvivl det bedste OC (eller hardware om du vil) forum i DK

    Og ja - jeg har ikke nævnt noget om det "nørdede" i ovenstående, og det er fordi at det er ikke på samme måde som det var for 3-4-5 år siden.

    Man er ikke nørd fordi man kan overclocke mere. Nu skal man have kvælstof mellem lapperne for at være OC nørd.
    Tiderne skifter og det er meget muligt at vi kører mere "hardware" stilen end "overclocking", men det er nok også mere det folk vil have efterhånden.

    Nu nævner du selv besøgstallet... inden året er omme er det steget med 200% bare siden 01 Januar.

    Det må da betyde at foraet her er mere interessant nu end før, eller hvad?

    Det kan godt være at nogle hopper fra, det vil der altid være.

    Personligt kan jeg da sige at jeg ikke overclocker det mindste mere, men jeg bruger da foraet, og er glad for det, bare som bruger.



  • #63
    B@NG
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    16-09-2004 22:32:37
    Svar/Indlæg:
    3640/1231
    "Det tog: 86.04688 sek
    Selve denne siden uden design delen, tog:63.0625 sek at eksekvere"

    Fortæl mig lige at siden er blevet ringere igen...

    Vi har nok DK langsomste server :x

    Det kan tage op til to minutter at loade den, og alligevel kommer flere og flere brugere til. :e



    #64
    B@NG
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    16-09-2004 22:36:55
    Svar/Indlæg:
    3640/1231
    Phaze > Jo, det tror jeg da.

    Men jeg tror til gengæld også at antallet at OC nørder er faldet med minumum 50% siden Januar...

    Er jeg alene om at tro det?



    manley
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    16-09-2004 22:43:22
    Svar/Indlæg:
    139/50
    hej

    min mening om denne side er, at der er kommet alt for meget ikke OC ralateret info ind på den! den bedste part på hele siden er sælges forumet, for det er da det bedste forum til at købe ting til at OC sin computer med, og det takker jeg for! desvære er der også kommet en del ikke computerrelateret ting ind på sælgers forum som ikke høre til i såden et forum!!

    jeg syntes også at der er for lidt om OC på siden i det hele taget!
    kunne godt tænke mig at der kom flere gør det selv guids! FX den med den hjemmelavet HDkøler den er da kanon og Vandkølingseventyr det er sku da det der får mig til at komme igen.
    men der er desvære langt imellem der kommer noget på den front!

    så er der alle de nyheder som er stomet frem her på siden på det sidste!! AK og VE AK og VE hvad skal vi med dem? dem kan vi se på alle de andre sider, hvis det så bare var noget OC relateret så var den ok men det er det jo ikke!!

    nej OC.dk er blevent mere en nyheds forum
    :( og ikke et OC forum.

    der er ogås kommet flere der spøger om hvordan man overclocker sin computer!! bude det ikke være sag for OC.dk og få lavet en god Guid til hvordan man overclocker sin computer

    der er ogås en masse om ram, som er svært at sætte sig ind i!!
    der kunne OC.dk også lave en guid til hvordan man kan indstille sine ram!!

    så mine ider til siden er

    1. se at få lavet nogle flere Guides til div ting, FX om vandkøling
    2. se at få alle de dumme nyheder væk
    3. test nogle flere ting der er OCrelateret
    4. få lavet en guid til folk der vil oc sim computer
    5. få lavet en guid til hvordan man sætter sine ram ordentligt op

    håber i kan bruge det til noget!!

    MVH
    manley

    P.s
    hvis i ikke kan overkomme det hele hvad så med at tage noget af den hjælp i kan få, og ikke afvise den af personlige oversager!! sytes der har været en sag elle to med det
    ;)



    The
     
    Chefredaktør
    Tilføjet:
    16-09-2004 22:43:31
    Svar/Indlæg:
    4741/1690
    Vedr. mit indlæg #43 så skal jeg hermed beklage mine afsluttende bemærkninger :

    Pudsigt nok står en del af den personkreds også på www.Burn-it.dk under kontaktpersoner, hvilket da godt kan give stof til eftertanke - når man ved at Burn-IT har haft til hensigt at gå på strandhugst efter vore skribenter i vores forum.

    Det som jeg henviste til var noget som GORK blot havde haft en tanke om og hvor han først spurgte mig om det var i orden.
    Vi havde på bedste vis en fin snak herom og derfor er det ufint af mig at trække dette frem i denne sammenhæng - så hermed min uforbeholdne undskyldning til GORK og Burn-IT.

    Jeg lod mig rive med af diskutionen's intensitet.

    The Boss




    Kingu
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    16-09-2004 22:43:55
    Svar/Indlæg:
    839/19
    #78
    Vil jeg give dig ret i. Men nu du selv bringer det på banen, kan du spørge hvorfor.

    En anden ting er så at jeg ikke tror at de er stoppet med OC, men nærmere har fundet andre grasgange..

    /Kingu



    Tomgun
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    16-09-2004 22:49:23
    Svar/Indlæg:
    3346/81
    #74 BB siden hvornår er du blevet til Phaze? Jeg deler ikke din opfattelse af det med vælgere, og det er der nok mange med hang til analyse/statistik der heller ikke gør, men som du selv siger: "Lad nu det ligge!"

    Hvem er det der er bagstræberiske her? Det er dælme længe siden jeg har set dig bidrage med nogle solide indlæg om placeringen af din radiator og tilhørende alublæsere.

    Og sådan kunne man blive ved - de fleste i denne tråd (gengangere) der larmer over manglende nørderi er da selv holdt op - i crew eller privat sammenhæng er mig ligegyldigt - med at bidrage med "nørdede" indlæg.......... det er vel lidt som min kontubernal CC skriver i #63: "Snart er det hele standardiseret, og computeren clocker sig selv - dermed slutter endnu et kapitel i computerens historie, nemlig "da overclocking var et håndværk".
    - Men det er da ikke ensbetydende med at vi ikke skal diskutere og dele hw-erfaringer - samt nyde de ildsjæle med WC/faseskifts køling etc. og lade dem være inspiration til nye tiltag i kassen?

    Tomgun




    #69
    B@NG
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    16-09-2004 22:55:41
    Svar/Indlæg:
    3640/1231
    79 > Det er fint med konstruktiv kritik og med nye ideer og forslag :)

    Guides er også stort arbejde, og vi vil gerne kunne levere varen til alle brugerne. Du har ret i at der mangler guides, ingen tvivl om det.

    Vi afviser absolut ikke hjælp, heller ikke af personlige årsager.
    Jeg ved ikke hvor du har den ide fra, men du er forkert på den der ;)

    Vi søger med jævne mellemrum nye skribenter, men det er ikke altid lige nemt. Skribenter falder jo også fra med tiden. Ofte er det jo unge mennesker som bruger meget tid ved computeren i forvejen, men når der så melder sig familie liv, så skal der prioriteres lidt. Jeg kender det fra mig selv ;)

    Jeg er ikke enig i at nyhederne bare "skal væk"
    De er måske ikke OC relaterede, men der kører mange gode debatter i nyhederne, og jeg tror nu at mange er glade for dem. Mange har da udtrykt det i foraet :)

    78 > Hvorfor? Fordi det er en uddøende race. Det er blevet for nemt at overclocke. Man skal jo ikke engang i BIOS for at gøre det mere :x
    Tag ikke fejl, jeg hyggede mig skam MEGET med at overclocke tidligere, og jeg har brugt OC på samme fod som jer i starten.

    Jeg er ikke helt med på hvad du mener med "andre græsgange"?
    Hvis du mener at de har fået andre interesser end hardcore OC, så er jeg enig.

    Hvis du mener de er gået til andre sites, så er jeg ikke enig... Slet ikke



    Stamps
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    16-09-2004 22:55:50
    Svar/Indlæg:
    4263/107
    #76

    Sidder og preloader HL2 på en 512/128 linie

    Jeg vil modsat dig postå at den, med det i mente, er hurtig i aften 8)

    --

    Hvorfor kan folk ikke indse at tiderne skifter, og hvad der engang var - ikke mere er ?

    Jeg kan simpelthen ikke fatte jeres naivitet overfor samfundets/hw-verdenens udvikling venner ! :o



    FARMER
     
    Superbruger
    Tilføjet:
    16-09-2004 22:58:54
    Svar/Indlæg:
    67/1
    En ting der ville siden meget bedre imho, er et script der foretager en søgning på google _inden_ at brugeren får lov til at poste ;)
    Hvis oc.dk skulle køre godt, dvs som den mest hardcore oc-side i dk hvilket navnet ligger op til, så bliver man nødt til at få stoppet alle de tråde i forummet. "hvordan oc'er jeg" osv. Jeg tænker tit på hvor mange tråde hvor enten "RTFM" eller "GOOGLE" kunne besvare spørgsmålet - ret mange. Hvis oc.dk's forum glider mere over mod hol-stilen, kender jeg ikke længere et dansk forum der er værd at besøge.



    #72
    B@NG
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    16-09-2004 23:01:03
    Svar/Indlæg:
    3640/1231
    82 > Nu snakker jeg ikke om hvor mange oprettede brugerprofiler vi har, men hvor mange besøgende vi har om dagen ;)

    Et hurtigt kig på 2004:

    Besøgstal: indtil videre en forøgelse på 180%

    OC'ere: Kender ikke tallet, men jeg er overbevist om at hvis der var 1000 hardcore overclockere 01 Januar, så er der måske 600 nu.

    Konklusion: Følg da med strømmen, og så indse at det er sket med det hardcore OC.
    Nyd da foraet som det er. Et eller andet sted er der bare plads til flere mennesker.

    Og husk lige... Foraet er KUN hvad I brugere gør det til ;)



    #73
    Lars
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    16-09-2004 23:03:44
    Svar/Indlæg:
    3712/44
    Hmm, kender I fornemmelsen af at man har lyst til at sige et eller andet fornuftigt, det ligger lige på tungen, men man kan bare ikke lige få det formuleret....

    Omtrent sådan har jeg haft det det meste af aftenen med denne tråd. Jeg vil slet ikke blande mig i de personkonflikter, som ret åbentlyst lurer under overfladen, men det må da være muligt at holde dem udenfor forummet?

    Nyhederne? Jeg er i alt fald én af dem, der har rost især KTD for hans nyheds postning. Det er dejligt at der er mere liv i sektionen. IMO er alt hardware da mere eller mindre interessant for de fleste af os. Hvis nyheds sektionen udelukkende skulle handle om direkte oc relaterede emner ville der nok være meget langt mellem snapsene.... Personligt finder jeg langt størstedelen af "hans" (og I andres) nyheder både gode og relevante. Hvad jeg derimod finder lidt trættende, og i visse tilfælde grænsende til det belastende, er de kommentarer der kommer fra mange af overclocking.dk's brugere. Oftest er det sådan med kommentarer, at de siger meget mere om den, der poster dem, end om det de handler om. Som eksempel kan nævnes især nyheder om Intel/AMD's nyheder, produktions ændringer/problemer, salgs/marketings strategier osv. Her ville det være rart at kunne læse nogle (og jeg undskylder på forhånd hvis jeg skulle støde nogen her) "intelligente" svar/kommentarer... bare engang imellem. For sådan "et gammelt røvhul" som mig (for nu at bruge en i denne tråd tidligere nævnt kategorisering af Tomgun, som jeg nok også kan puttes i), der nok har flere års erhverserfaring på bagen end mange af de nye brugere herinde har leveår, ja så kan det være lidt belastende gentagne gange at læse meget unuancerede, ofte yderst polariserede og helt igennem uovervejede (eller slet og ret dumme) indlæg. Nogle dage springer man det bare over, andre dage sukker man dybt og finder et andet forum at boltre sig på.

    Heldigvis er der også stadigvæk de lyse øjeblikke, hvor man kan dele glæden ved at overclocke og tweake med andre brugere herinde fra, og personligt er jeg glad hver gang det er lykkedes mig at hjælpe/vejlede nogen med et hw/oc problem/spørgsmål. Og jeg elsker at høre om andres erfaringer. Det er nok i virkeligheden derfor jeg stadigvæk er her. For her er mange hyggelige folk. Jeg synes desværre der er forsvundet for mange, men måske er det naturligt at interessen for overclocking og overclocking.dk kommer og går lidt engang imellem.

    Jeg ved egentlig ikke hvad crew'et kan gøre mere end de gør. Jeg synes også klart focus primært bør være på overclocking, men i forbindelse med overclocking er der jo en masse hw komponenter der naturligt "hører til". Cpu, bundkort, ram, grafikkort, psu, køleprofiler, kabinetter og blæsere osv. er jo alle ting der i højeste grad relaterer til oc. Derfor er nyheder om disse vel, som udgangspunkt, altid relevante.

    Faktisk synes jeg at det eneste overclocking.dk virkelig har brug for er nogle endnu bedre (klogere) brugere, eller måske bare nogen der opfører sig lidt bedre? Og jeg tror der skal mere end crew'ets indsats til at støtte op om det for at det skal lykkes.

    Det er ikke alle knægte på 15 år der skriver "dumsmarte" kommentarer, lige så lidt som det er alle 40 årige der skriver fornuftige indlæg. Jeg kender adskillige gutter under 18 år, som er yderst kompetente overclockere og hw kendere, så jeg hentyder til modenhed og viden/indsigt, IKKE til alder.

    I den forbindelse har jeg her på det sidste faktisk observeret at man ovre på selveste hol.dk (no offense intended) er begyndt at irettesætte folk der skriver "dumme" kommentarer under nyhederne. Se dét synes jeg faktisk er en god idé. Man kunne også i nogle tilfælde måske i stedet prøve på at "løfte" diskussionen op på et "højere niveau" (<- og det er ikke fordi jeg er højrøvet at jeg skriver det sådan, men jeg mener det altså), men desværre kræver det ofte en del tid og energi, hvilken jeg personligt i alt fald ikke altid lige har til rådighed.... Og så er det at man sukker dybt og finder et andet sted at bruge sin tid.... i alt for for en tid.

    Jeg er ikke så indbilsk at jeg tror overclocking.dk er et bedre sted fordi jeg f.eks. er her, og det er såmænd heller ikke fordi jeg har tænkt mig at forlade stedet foreløbigt, men faktum er at mange af de gamle overclockere efterhånden er forsvundet, og for at være helt ærlig, så savner jeg altså mange af dem. Om det så er fordi de er blevet trætte af at overclocke eller af overclocking.dk... tjaeh, det er vel så spørgsmålet.

    Måske er det tid til en grundig gennemgang af målsætning og strategi for overclocking.dk, eller måske er én æra bare ved at være forbi, og en anden ved at begynde, ligesom #63 beskriver det (og tak for de pæne ord i øvrgt C.C: :r ). Jeg savner også "de gamle dage" med lommelygte, jumpere og masser af sved på panden, men de kommer jo ikke tilbage.

    Jeg tror nu også overclocking.dk skal klare sig, men jeg tror at man er nødt til at holde rigtig godt øje med hvordan man styrer forummet, for i øjeblikket er der IMHO mere kvantitet end kvalitet. Og det kan godt blive et stort problem i længden...



    manley
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    16-09-2004 23:04:25
    Svar/Indlæg:
    139/50
    hej

    85# ok min fejl mente bare der var en sag med det engang!! undskylder mange gange :r





    Stamps
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    16-09-2004 23:12:21
    Svar/Indlæg:
    4263/107
    Og mens vi er ved det, og en hel armé fra crew kigger:

    Vil i ikke være venlige at skrive "redigeret af XXX/YYY" fremfor bare at slette ?

    Man bliver skrup forvirret når der mangler en tpost et sted, og man refererer til nogle forkerte personer/citater/whatever :r

    I hvert fald "slette med måde" :i :00

    ;)



    #76
    B@NG
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    16-09-2004 23:13:21
    Svar/Indlæg:
    3640/1231
    87 > Nu fatter jeg efterhånden dart af hvad du snakker om ?:(

    Er du i det hele taget klar over hvem du skriver til ?:(

    "Min ledelse og mine planer" ?:( Hvad i ALVERDEN skulle du kende til dem???
    Hvis du kendte til mine planer, ville du ikke være så uforstående som du er nu.

    Det er fint at i har hjulpet brugerne, om det så er med de mest banale ting, men at vi ikke giver jer et "tak" ?:(

    Vi kører siden, holder den i live, sørger for at den bliver omprogrammeret, holder med nød og næpper serveren i live.
    Siden har gennem en længere periode kørt så dårligt at vi rent faktisk skulle betale for at i kunne bruge den.

    Og så forventer du at vi skal takke brugerne også?
    Vi er glade for sitet og brugerne af det.
    Brugerne er glade for sitet (må vi jo næsten gå ud fra), og det har altid været rigelig løn til os.

    Du siger selv at OC kun lever på Forum. Jeg er helt enig, men igen, det er jer brugere der skal levere varen i et forum.
    I får jo kun det som i selv er med til at skabe.

    Jeg syntes det er et meget foruroligende indlæg du har skrevet der, og jeg syntes bestemt ikke det er fair at sige at det er foraet vi gør mindst ud af. Jeg ved ikke hvad du tror om os, men vi er altså ikke et øjeblik i tvivl om at det er foraet OC lever på.
    Det har vi heller ikke tænkt os at ændre på.

    Men lad os lige tage et eksempel igen:

    Din konklusion:
    Artiklerne er noget crap, og bliver slet ikke læst
    Nyhederne kan vi lige så godt sløjfe da der ingen OC relaterede er.
    Generelt så er der kun forummet der dur. (Det kan jeg godt acceptere)

    men så sidder du og siger at det heller ikke dur mere, og der ikke bliver arbejdet på det, mest fordi ledelsen prioriterer det lavest.

    Erm... no offence igen, men du er her stadig...

    - Kan du så fortælle mig hvorfor, for det er jeg ret nysgerrig efter at vide.

    Et eller andet må jo holde jer her endnu... eller hvad ?:(

    Hopper også i kassen nu...



    Sajmon
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    16-09-2004 23:15:12
    Svar/Indlæg:
    6624/113
    Når jeg rydder en tråd, redigerer jeg altid de efterfølgende så antallet og henvisningerne ser rigtige ud - det er bare ikke altid man lige får det hele med...

    Men jeg er gået meget over til at skrive Redigeret... Grunden_her

    :D



    #78
    B@NG
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    16-09-2004 23:20:00
    Svar/Indlæg:
    3640/1231
    Lars > ?:( nok den bedste og mest fornuftige kommentar jeg har læst i meget lang tid.

    Jeg orker ikke at skrive en masse mere, og jeg syntes det er lidt unfair at copy/paste Lars' indlæg (jeg kunne selvfølgelig deaktivere hans, og bare nakke det 8) )

    Jeg er i hvert fald meget enig med dig

    Manley > Det er okay ;) :)



    #79
    B@NG
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    16-09-2004 23:26:18
    Svar/Indlæg:
    3640/1231
    Erm... BigBird... de sidste mange posts jeg har lavet var til Phaze, og ikke til dig :r

    Tror den fucker lidt op med indlægs-tallet :r



    #80
    B@NG
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    16-09-2004 23:29:49
    Svar/Indlæg:
    3640/1231
    Det takkede lige HELT over med dobbeltposts...

    Ved ikke hvad der skete, men tror vi deaktiverede lidt om kap :r

    Men shiiit jeg er træt nu, og skal på kursus i morgen.

    Takker for debatten for i dag.

    Nat nat guys ;)



    Tomgun
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    16-09-2004 23:31:57
    Svar/Indlæg:
    3346/81
    #87 - fordi jeg i #72 refererede til #69 skrevet af Phaze som du så svarede på i #74 - derfor.

    Fint nok med henvisningerne til dine indlæg/svar - man når ikke op på 5757 indlæg, med mindre man udviser en eller anden form for aktivitet. Undskyld hvis jeg lider af en erindringsforskydning - men smed du ikke en radiator i toppen af et kabinet, bragte billeder af hvorledes dine alublæsere kunne monteres - for at få en evaluering heraf? Husker jeg forkert, så må du sandelig meget pardon.

    -> Lars, ja nu ved jeg da ihvertfald hvorledes vor kære Redacteur mener jeg skal tituleres! Det er så nok iøvrigt ikke helt forkert.

    Når du skriver:

    "Jeg er ikke så indbilsk at jeg tror overclocking.dk er et bedre sted fordi jeg f.eks. er her,......., men faktum er at mange af de gamle overclockere efterhånden er forsvundet, og for at være helt ærlig, så savner jeg altså mange af dem. Om det så er fordi de er blevet trætte af at overclocke eller af overclocking.dk... tjaeh, det er vel så spørgsmålet?"

    Så skal jeg kommentere følgende:

    "Jeg er sikker på at stedet er bedre med din tilstedeværelse end uden" 🙂

    "Yes - jeg savner også en del af de "oprindelige" gutter" 😕

    Min opfattelse af situationen udtrykker du smukt med ordene: "måske er én æra bare ved at være forbi, og en anden ved at begynde"

    Det kan man så synes om eller ej - jeg tror bare det er tilfældet.

    Ærbødigst

    Tomgun







    Kingu
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    16-09-2004 23:34:18
    Svar/Indlæg:
    839/19
    Jeg håber at I i crewet vil tage oc.dk's fremtid til lidt ekstra overvejelse og ikke lade sitet gå hen imod en børnehave agtig tilstand.
    Det kan godt være at hardcore oc'ere er en uddøende race, og endnu desto mere grund til at holde lige netop den race i live!

    Jeg tror også snart at jeg vil finde køjen.

    /Kingu



    Tomgun
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    16-09-2004 23:44:26
    Svar/Indlæg:
    3346/81
    #104 - Intet er det fjerneste forkert idet - tværtimod! Jeg ville bare fremhæve det som et positivt eksempel på selvbygger/pionerånd/you name it - og at det var længe siden.

    Læs: "Måske er én æra bare ved at være forbi, og en anden ved at begynde" planket fra Lars - igen.

    Tomgun





    FARMER
     
    Superbruger
    Tilføjet:
    16-09-2004 23:48:00
    Svar/Indlæg:
    67/1
    Gå nu i seng ffs :D
    Så kan I få en snak om det til oc.dk lan, vi ses dér :)



    Tomgun
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 00:00:49
    Svar/Indlæg:
    3346/81
    #106 - Er også på vej i kassen - skal nok til LAN, men det skal da ikke forhindre en debat! (Iøvrigt fin guide)

    #107 GL med SKPerne! 🙂

    Tomgun





    NoNig
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 02:56:05
    Svar/Indlæg:
    23132/740
    -> #102 ( - eller bare Tomgun generelt)

    ... jeg har også været tæt på at forlade den "synkende skude".

    Men jeg er kommet tilbage, fordi jeg tror på siden og på de folk der er her.



    #87
    B@NG
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 08:19:21
    Svar/Indlæg:
    3640/1231
    :o :o :o .oO( Kan dette være NoNig's korteste post til dato) :p



    #88
    Myth
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 08:31:37
    Svar/Indlæg:
    675/55
    Damn! væk en enkelt aften og så løber tråden amok..

    Jeg fortstår simpelthen ikke hvorfor crew og ledelse ikke kan diskutere emner på en normal måde uden at straks skulle råbe op og piske en stemning op som nærmest minder om at al initiativ til at debatere bare skal trynes.

    Ideen med mit indlæg var ganske simpel, hvor er OC på vej hen og hvad er det meningen med siden skal være i fremtiden for det er jo IKKE den side mere der står beskrivet i målsætningen. Hvis det kan tolkes som negativ kritik er jeg da ked af det for kritik er folk herinde MEGET dårlige til at håndtere..

    Jeg ville bare have en saglig debat som kunne ende ud i at folk herinde gav deres besyv med om fremtiden af siden, men al lyst til at snakke yderligere i den her tråd er da blevet helt ødelagt af de monster angresive kommentarer fra ledelse og admins, og jeg gider IKKE deltage i noget som helst på det niveau som åbenbart foretrækkes af disse. SUK x(



    #89
    B@NG
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 10:03:10
    Svar/Indlæg:
    3640/1231
    Myth > Jamen du ved vel efterhånden hvilken debat der kommer ud af sådan en tråd her, ik?

    Var det ikke dig der startede den sidste også for ikke så længe siden? Som omhandlede nøjagtig det samme?

    Jeg syntes nu ikke at admins og ledelse pisker en stemning op, og jeg syntes heller ikke der er en "monster agressiv" tone hone herinde.

    At du ikke gider deltage i debatten er jo helt din egen sag. Der er skam ikke nogen der trækker dig ind i noget mod din vilje.

    Alle er blevet hørt, og et eller andet sted fik du jo meget tidligt svar på dit spørgsmål i tråden (som du også har fået før)

    Målsætningen er forkert, og bliver ændret ;)



    #90
    Myth
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 10:23:32
    Svar/Indlæg:
    675/55
    #112

    Hvis du nå læser de to nedenstående posts, og så fortæller du mig hvordan jeg ikke skal opfatte det som omtalt i #111

    Synes du har en utrolig firkantet måde at se det hele på, men jeg må vel bare antage at højere besøgstal uanset om det så er for lektiehjælp er målet for oc, og navnet på siden bare et et lævn fra fortiden ☹

    #5

    Hvor megen respekt jeg end har for Myth og SuperFlyDK - så synes jeg ed***fa****fu**** jeres timing, og jeres metode er ringe!!

    #43

    Eller er der en skjult agenda siden de samme personer bliver ved med gang på gang med jævne mellemrum at komme ind i vores forum og prøver at piske en stemning op...? istedet for som vi har opfordret dem til, at tage arbejdstøjet på og gøre det bedre.







    Ironfox
     
    Superbruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 10:57:32
    Svar/Indlæg:
    382/37
    Jeg har nu kun læst lige de første par stykke.

    Fra toppen :e

    Jeg vil bare sige at jeg selv har brugt overclocking.dk siden begyndelsen næsten og må jo sige at ja det har da ændret sig men ikke til det dårlige.

    Håber at i kan løse jeres personlig konflikter af diplomatisk vej.

    Både Soper fly & Myth i har begge lavet nogle gode indlæg & artikler. Men crewt på oc.dk gør også et stykke godt arbejde.

    Man kan jo bare deltage som man har løst. Jeg selv fra sidelinien. og der vil jeg nok blive da jeg ikke selv er den bedste til at formulere mig skriftligt og derfor ikke bidrager med artikler.



    #92
    B@NG
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 11:52:22
    Svar/Indlæg:
    3640/1231
    Phaze > Det er fint du forventer mere klasse fra min side, men er du klar over hvad mine arbejdsfunktioner er :00

    Jeg ville foreslå en øjeblikkelig degradering af dig som skribent da jeg så din ovenstående post, men fik så at vide at du slet ikke var skribent mere.
    Derfor degraderede jeg dig.

    Du kender nok udemærket til vores politik i crew når det kommer til at poste i offentligt forum, og du tror vel ikke vi vil acceptere at du gøre dette med "skribent" status ud for dit navn.

    Så vidt jeg ved er det ikke mig der har "kicket" dig som skribent, jeg har bare sørget for det administrative i det, som åbenbart har været glemt.

    At vi ikke gør noget for foraet... Ja okay, vi kunne godt bruge energi på en "rediger" knap... Og alle de andre ting vi bliver bedt om, men vi ER altså igang med en omprogrammering af hele skidtet og lægger AL vores energi i det.

    Og DET er for foraets skyld!

    Nu siger du igen at mine nyheder ikke er så gode.

    Så vidt jeg husker (uden at jeg gider tjekke) har jeg postet 3 nyheder på ½ år, og alle tre omhandler jeres kære LAN.
    Så undskyld mit franske, men hvad h****** snakker du om?



    beatmore
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 11:53:39
    Svar/Indlæg:
    3943/44
    Siden jeg for 4-5 år siden så oc.dk første gang har jeg stort set været her siden, men overvejer på det kraftigste at finde mig et andet forum, for siden er ikke hvad den har været, jeg syntes at det er gået helt galt for OC.dk siden i lagde siden samme med Hardware-test (ikke at vi ikke kan bruge nogle af de nyheder også ligende, men vi kan ikke bruge det hele), og jeg mener at vil man have hardware nyheder kan man bruge OC.dk's søsterside Hardware-test.dk!

    I skriver at OC er død, nej man kan stadigt presse sit udstyr til det yderste, det dog blevet nemmere, det vil jeg give jer ret i, men jeg mener ikke heller ikke at "auto-overclocking" er overclocking!

    Der er nogen der skriver at vi i stedet for at brokke os skulle tage ansvar! (ok jeg bliver skribent og lader vær med at poste nyheder!, det ville nok stanse det overflow der er!) ville også gerne tage ansvar, men har desværre ikke ret meget fri tid, og har heller ikke ordenligt inet!



    #94
    B@NG
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 12:12:30
    Svar/Indlæg:
    3640/1231
    Beatmore > Jeg kan sagtens forstå dig. Eftersom det er søster-sider benytter vi dem naturligvis som sparring for hinanden.

    Vi prøver hele tiden nye ting. F.eks. har man jo ikke altid kunne se HT's artikler på OC som previews, det har vi så forsøgt med.

    Formålet med sådan nogle ting er jo netop at få de brugere som ikke kender den anden side, til at opdage den.

    Formålet med at poste nyhederne begge steder er jo egentlig som en service for jer.

    Et eller andet sted får i jo en masse nyheder serveret, og man kan i de fleste tilfælde læse ud fra resumeet om det omhandler hardcore OC, eller om det er en test af 10 grafikkort.
    Dermed skulle i også kunne sortere dem fra som i ikke gider læse.

    Det er vigtigt at i forstår at de ting som bliver gjort, bliver jo kun gjort for jeres skyld.
    Vi får jo ikke noget ud af at poste 20 nyheder frem for 10 om dagen...

    At du ikke har tid til at være skribent er forståeligt.
    Sådan er det for mange, og derfor falder der også skribenter fra med tiden.

    Et eksempel er [storm] som virkelig gerne VIL lave projekter til OC, men som heller ikke rigtig har tiden mere.



    #95
    B@NG
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 12:17:12
    Svar/Indlæg:
    3640/1231
    Phaze > Det med "faste dage" er vist et overstået kapitel for LÆNGE siden, eller er det bare mig ?:(

    Om ikke andet, hvis du havde postet hvad du skulle på alle dine dage, plus "når du havde lyst" til det, ville du vist have opnået en DEL flere points end det du skriver ;)

    Hverken KTD eller KIJ er faste nyheds-skribenter... Makes you wonder :i

    Pressemeddelelser eller ej, så har jeg STADIG intet postet i 1 år... Kan vi godt blive enige om det snart?



    beatmore
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 12:22:05
    Svar/Indlæg:
    3943/44
    #120 tak for rådet, men hvis denne side fortsætter den retning den tager, så bliver jeg ikke skribent her!



    #97
    B@NG
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 12:36:46
    Svar/Indlæg:
    3640/1231
    BigBird > A HVAD????

    Jeg har ikke sparket Phaze, og absolut ikke fordi han ytrer sin mening om mig.

    Jeg kan godt lide at debattere og er skam åben overfor kritik og forslag.

    Men der er da også grænser. Hvor fedt ville det være hvis hele crewet kastede mudder efter hinanden offentligt?

    Vores brugere må jo ikke engang gøre det, og fordi man er skribent kan man ikke tillade sig "alt".

    Jeg har ikke kicket Phaze, blot degraderet ham, fordi det åbenbart ikke blev gjort da han stoppede som skribent!

    Men vil man starte konflikter og mudderkastnings debatter som denne, så er det lige nøjagtig måden at starte det på: Plapre løs om ting man intet aner om, overhovedet! :00



    #98
    Myth
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 12:36:52
    Svar/Indlæg:
    675/55
    Hmm

    Nu vel jeg så lige bede B@NG og Phaze om at tage deres diskussion et andet sted, for den er MEGET offtopic og hører vel hjemme i PM. DET burde faktisk ikke være nødvendigt at fortælle noget..



    #99
    B@NG
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 12:42:06
    Svar/Indlæg:
    3640/1231
    Denne tråd er vist også løbet helt af sporet i forhold til hvad meningen var med den (går jeg ud fra).

    Jeg vælger ikke længere at kommentere i den yderligere, da vi som ledelse af OC har meldt ud: Der bliver ændret i målsætningen.

    Hvis nogle mener der er ting som ikke er uddebatteret kan i kontakte mig via PM.

    /out 8)



    beatmore
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 12:48:23
    Svar/Indlæg:
    3943/44
    #126 kort sagt Overclocking.dk skal til at finde sig et nyt navn! for man kan ikke kalde en side som ikke handler OC for OC

    Man skal jo kalde en spade for en spade og en skovl for en skovl



    emilnt
     
    Superbruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 13:26:41
    Svar/Indlæg:
    23/5
    #127 (kan ikke tage dig seriøst)

    Hvordan kan du sige det? overclocking.dk er den mest oc relaterede side på dansk jord.
    Derfor hedder den overclocking.dk... Det kan du umuligt opponere mod.

    Lidt off-topic men blev bare forarget x(



    beatmore
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 13:38:34
    Svar/Indlæg:
    3943/44
    #128 Det bliver den ikke ved med at være!



    #103
    KIJ
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 14:03:07
    Svar/Indlæg:
    499/767
    #129 --> Hvad ved du om det ?!?



    beatmore
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 14:15:46
    Svar/Indlæg:
    3943/44
    #131 nemlig
    #130 jeg har været bruger på denne side i 4-5 år og har set hvad der er sket med Oc.dk de sidste 2 år, hvis det forsætter på samme måde, så har vi Hol2 om ikke så frygtelig lang tid, Syntes bare at vi skal prøve at redde oc.dk, ellers må vi jo finde andre forummer/lave et nyt

    Kunne jo altid søge over på usenet!



    #105
    KIJ
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 14:19:42
    Svar/Indlæg:
    499/767
    #131 --> Endnu engang - hvad ved du om det ?!?

    "Fordi man fra ledelsen åbenbart ønsker at blive så store som mulige også bare ignore at det ikke har noget med OC at gøre... Fordi de vil hellere have flere brugere og bedre omdømme, end at holde sig til det siden i sin tid var..."

    Tror du ledelsen sidder og dikterer hvilke nyheder vi skal skrive ?
    Det bestemmer vi da selv, men er det ikke relavant for en overclocker at de kan læse en test af et bundkort, eller at der kommer et nyt grafikkort ?

    "Det er både nyhederne, som typisk blot er pressemeddelser. Det er alle mulig spil og software spørgsmål. Generelt bare ting som ikke har OC relevans.. "

    Med det arbejde jeg ligger i nyheder, så er dybt skuffet over den udtalelse - for jeg vil vædde med at det er under 1/20 af nyhederne der overhovedet er pressemeddelelser !!!

    Skal en nyhed absolut have OC-relavans for at være interessant for en overclocker ?:(



    beatmore
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 14:31:10
    Svar/Indlæg:
    3943/44
    #133 jeg kritiserer ikke jeres arbejde med at finde nyheder, syntes at det er godt at der er nogen der kan og vil bruge deres tid på dette.

    Men syntes bare at der har været temmelig mange nyheder om det samme (grafikkort), og syntes også at når nu OC har en søster side som kun handler om hardware hvorfor så ikke lade den få ene ret på det, også selv om det sikkert vil gå temmeligt meget ud overbesøgs tallet på OC.dk!

    Jeg kan godt forstå at du bliver gal, og opfatter det som et angreb på dit arbejde (jeg ville også blive gal), men det er ligeså meget brugernes skyld!

    Er først online igen efter weekenden!



    Tomgun
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 14:33:47
    Svar/Indlæg:
    3346/81
    #131 -> Når der er oprettet fora til software og spil osv. så er det vel ganske naturligt at brugerne også opretter spørgsmål i de kategorier?

    Off-topic er off-topic -> man kan så diskutere om hvorvidt Diverse er en kategori der skal bruges til Off-topic emner man gerne vil have på forsiden.

    Som jeg har nævnt i et tidligere indlæg er jeg meget tilhænger af at telefoner m.v. ryger i Off-topic for det har da om noget intet at gøre med OC.

    Beatmore, BB og 3B -> jeg er nu helt og aldeles af den opfattelse at af danske fora så er vi ganske OC mindede!

    Tomgun



    #108
    KIJ
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 15:43:11
    Svar/Indlæg:
    499/767
    #136 --> Du skrev: "Det er både nyhederne, som typisk blot er pressemeddelser."

    Det blev jeg pisset over, for det er da den største løgn, der er i værste fald tre om ugen !!!
    Og da jeg skriver nyheder, så HAR du faktisk udtalt dig direkte om mit arbejde, du siger jo at nyhederne typisk er pressemeddelelser !!!

    Men som jeg også har skrevet i starten af tråden her, så vil jeg foreslå at pressemeddelelser bliver begrænset til Hardware-Test.dk, og det agter jeg skam også at gøre....

    "Det hjælper bestemt på det.. Jeg så helst få OC relevante nyheder, og som så var lidt længere på listen, fremfor et hav af diverse andre mere eller mindre relevante nyheder. Hvis det er nyheder jeg ville have, så findes der andre sider til den slags."

    Så er du én ud af 100...

    Og hvad får dig iøvrigt til at sige at vi ignorerer OC, det gør vi da bestemt ikke, hvis vi har noget OC, så poster vi det, desværre er der ikke så meget. Prøv at lav en nyhed om OC, og fortæl så hvor mange du kunne lave af dem om ugen, uden at poste den samme nyhed flere gange...!

    Vi prøver selvfølgelig at overclocke de bundkort og processorer vi tester, og vi tester kølere, strømforsyninger, blæserstyringer osv. - hvad er det du vil have - at vi sparker brugere ud, som interesserer sig for mere end bare OC ?

    Det er da klart at ledelsen gerne vil have flere brugere, for hvis vi kørte sitet som du gerne ville, og som det kørte i de første år, så skulle ledelsen ligge flere tusind i projektet hver måned, og er det ikke ret naturligt at man ikke har lyst til det ?!? Især når man ovenikøbet skal ligge mange arbejdstimer i det hver dag...



    Emillos
     
    Overclocker
    Tilføjet:
    17-09-2004 15:57:10
    Svar/Indlæg:
    14079/622
    Der er da mange tråde der omhandler "hjælp til oc" synes jeg.
    Og vi må heller ikke glemme at det også er en hardwareside, og ikke KUN oc.

    Men er helt enig i at flere posts burde ligge i OT fra start. Det er der åbenbart nogen der ikke helt fatter :o.

    Vi mangler nok nogle af "de gamle", som laver syge ting med fanducts, flydende kvælstof og mods for at opnå et bedre OC resultat. :P
    Men jeg synes stadig siden er god.. dog er niveauet blevet sænket en del på det sidste. Men det kan ikke undgås, med mindre der blev lavede en "limit" på nye brugere om måneden.
    Ellers skal vi bare have flere "kvalificerede" ind på siden.

    Desværre synes jeg også at mange helt nye brugere er for flabede, og ikke opfører sig ordentligt x(



    SuperflyDK
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 16:08:13
    Svar/Indlæg:
    1503/128
    Damn det her er da blæst helt ud af proportioner! :x



    Jeffrey
     
    Superbruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 16:51:06
    Svar/Indlæg:
    50/3
    Jeg vil ej tie, men har ingen ordentligt kontruktive argumenter, jeg kan komme med...
    Men er da også blandt gruppen, som synes siden, har taget en lidt uheldig drejning, fra at være den utraditionelle side, med det fedeste forum, til "blot" at være den traditionelle side, med et lækkert forum...

    forummet er og bliver lækkert, men dog med (i mine øjne) alt for meget Off-topic, og diverse gamer-tråde...
    Der skal selvfølgelig være plads til gamer-tråde osv, men synes nu, de fylder en del, for tiden, og det samme med diverse...

    Jeg kan desværre ikke hjælpe så meget med at fylde forummet med lækre OC tråde, da jeg ikke har alt for meget viden indenfor området, så burde jo næsten ikke brokke mig...

    Vil dog også give en stor klapsalve til Crew'et for deres indsats og arbejde, I gør det godt.... MEN!
    Jeg synes ikke at sjælen er den samme som da jeg første gang, besøgte siden, dengang med det HELT gamle lækre design, med den knækkede CPU osv...
    Den har sq' ændret sig, både på godt og ondt, men det er da nok også meget, pga. det er ved at blive mere mainstream, med vandkøling & OC...
    Synes blot det er trist....

    Ved ikke helt, om det måske også var da HeO "forlod" siden, at sjælen stille begyndte at forsvinde, eller måske da nyhederne, blev slået sammen med HardwareTest.dk...

    og som Phaze, deler jeg meningen om at nyheder som han linkede til, burde måske nok ikke være her...
    Kunne vi måske ikke holde den slags "ovre" på HardwareTest.dk... ?

    Well, That's all....

    (Håber I kan læse mit dårligt skrevne indlæg, der mangler nok lidt punktum, komma'er, og afsnit.. :00)

    //Jeffrey//



    Jeffrey
     
    Superbruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 20:10:17
    Svar/Indlæg:
    50/3
    #142

    Well, Tak så... :) :00 :D
    ....

    //jeffrey//



    #113
    NoNig
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 20:18:51
    Svar/Indlæg:
    23132/740
    -> Alle

    Og. Jeg tager hvad øretæver der måtte komme, men nu kan jeg simpelthen ikke holde det i mig længere...

    Følgende er NoNig, og ikke Crew-memberet der taler:

    Jeg har været med ret længe, og det er et kendetegnende for mange brugere, og ligeledes for en stor del af crew'et. Folk kan sige hvad de vil, men jeg er efterhånden en smule ligeglad.

    Hvis der skal fremlægges en holdningsændring, kan den på ingen måde ske andre steder en hos "jer". Det er brugerne der driver oc.dk og det er brugerne der sætter standarden.

    Ændringen skal ikke ske hos brugerne alene, men "vi" i crew'et skal være bedre til at tage hånd om dem, som ikke selv gider at få fingeren ud og tænke sig en smule om, inden de stiller spørgsmål eller bare generelt formulerer sig.

    At "tonen er blevet alá hol.dk" er ej heller at pålægge crew'et... af og til føles det som at svømme imod strømmen, og man får ingen pause. Det er et ulønnet "job", og det er viljen der driver maskineriet.

    Jeg har stort set hver eneste dag i de seneste år, været ret aktiv her på siden, og jeg kan se tendensen, på samme fod som I kan se den.

    Det går "ned af bakke". Men det er på ingen måde crew'ets skyld. Det er frivillige folk der gør et fantastisk stykke arbejde, og af og til kan man blive en smule pissed over at se (læs: generaliserende bemærkning følger) forkælede små snotunger pege fingre og brokke, uden overhovedet at have den mindste smule realitetssans og situtationsfornemmelse.

    Folkene her på siden (ikke bare crew'et, men de "gode brugere") lægger hjerte og sjæl i det, men det er noget så degraderende at skulle logge på hver dag, og vide, at 70% at indholdet er rykket under hol.dk niveau... og det er sgu ærgreligt.

    Jeg elsker oc.dk meget højt, og jeg føler, at jeg gør hvad jeg kan for at holde folk til ilden. Enten ved at motivere, oplyse eller provokere en smule.

    Af og til kan man lyde en smule arrogant, og det er ikke vellidt. I know. Men så må "I" som "forbrugere" også være gode kunder, og vise tillid og velvilje overfor de folk der virkelig gør en indsats for at "I" kan sidde på jeres røv, og more jer...

    Man kan, som jeg, blive en smule irriteret over, at sidde med års erfaring eller bare en generel viden, og se den blive skudt i sænk, fordi at det skal hives ned at latterlige kommentarer eller halvuigennemtænke argumenter, der ikke tjener andet formål end at vise den lille smule intelligens der ligger bag.

    Jeg siger ikke at jeg altid har ret, men tager jeg fejl vil jeg gerne have en saglig forklaring i stedet for en ordentlig spand kommuleret lort (lidt deraf mit fraværd for et stykke tid siden).

    Lysten til at "komme tilbage" var på et tidspunkt, enten, meget lille, eller slet ikke eksisterende.

    Jeg skal ikke sidde og stille mig selv på en pedistal, men hold kæft hvor kan jeg få en sur fornemmelse i maven når jeg møder sure opstød, som ikke har mere mådehold end en bøvs i et værtshus.

    Sagligheden, seriøsiteten og viljen kommer 110% fra JER!

    Ikke crew'et alene. Når jeg sidder og smider stikpiller til højre og venstre er det til dels med crew-hatten, men mestendels "for sjov og hjælpsom"-hatten.

    Vi er alle brugere på siden, og at skyde skylden over på den usynlige administration er intet mindre en tarveligt og latterligt.

    Jeg skyder ikke #0 i sænk med dette, for jeg ved udemærket godt hvad tanken bag var, og det skal han absolut ikke pilles ned for.

    Atmosfæren har længe været lidt sur, og man har skullet have paraderne oppe og passe meget på hvad man sagde. Jeg ved ikke om det kun er mig der har det sådan, men et eller andet sted, så tror jeg, at "vi" er en lille flok der huserer meget i forummet, og inderst inde godt ved, at det er rigtigt det jeg siger.

    Hvordan er det blevet sådan?

    Det er ikke crew'ets skyld. Vi kan ikke sidde i porten og lege selektive guder der bare vælger og vrager. Der er kommet folk til inden for de senere år som jeg holder meget af, og der er kommet en del til... som så er i den anden kategori.

    Det er mig ikke en hemmelighed, at der sidder folk derude der af og til får ondt i røven over at jeg spiller gammelklog og bedrevidende. Men det er nu en gang sådan som jeg er. De ting jeg siger og skriver, baserer jeg ud fra fakta og ting jeg "ved". Ikke ting jeg har hørt, eller tror jeg ved...

    Kildekritik, eller bare kritik og mådehold er en ting jeg savner i S T O R stil her på oc.dk.

    Nu vil jeg tage i byen og lade være med at tænke på "jer" i et stykke tid...

    Vi ses på den "anden" side :l



    Tomgun
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    17-09-2004 21:58:47
    Svar/Indlæg:
    3346/81
    Gaflet direkte fra denne nyhed:

    http://www.overclocking.dk/new...

    Ovre på Anandtech skriver de følgende:

    "There are really two reasons to overclock. The first is to reach the absolute top performance levels possible with computer components. The second is to get superb value from your components - to make a sow's ear into a silk purse, so to speak. While this is impossible as the saying goes, in the computer arena, it is not only possible, but it is pretty easy to do."

    Denæst definerer de:

    Overclocking Ground Rules

    Overclocking is a very big subject, so the first task is to define where our Overclocking Guide is heading. We do not believe, at present, that AnandTech readers really want Buyer's Guides for phase-change cooling, water cooling, and other cooling techniques that change by the minute and are used in high-end overclocking. Instead, we have decided to concentrate on the best components that you can buy for overclocking on air with a decent Heat Sink/Fan (HSF). This could change in the future if other cooling techniques go mainstream, but for now, our Overclocking Guide will recommend components for an air-cooled system. Of course, if you do use water, phase-change, or other exotic cooling solutions, you could get even better performance from the components that we will recommend.

    While board modifications are also common in high-end overclocking (to extend memory voltage in particular), we will not be recommending board mods. Please keep in mind that board mods will normally void your warranty. If we know of a board mod that is commonly used, we might mention it, but that is not the purpose of the AnandTech Overclocking Buyer's Guide. We will be recommending components you can buy that have proven to provide significant overclocking capabilities at stock.

    If you are interested in finding out more about the extreme end, there are plenty of places on the web that cater to extreme overclockers, with widely varying degrees of success. You can go to sites like the forum at www.xtremesystems.org and see comments from names like Macci or OPPainter or Fugger who routinely appear at the top of charts for 3Dmark and Aquamark3. You'll find discussions of phase-change cooling and maybe even liquid nitrogen testing. The extreme high end is as much black magic as technology, and what works almost changes by the minute. We'll leave that arena to sites that already do it well.

    Og dertil synes jeg egentlig at overclocking.dk hører hjemme - vor største hæmsko er selvfølgelig sproget - der er 250 millioner i USA, og lige så mange i Europa der har engelsk som første/sekundært sprog, men 5 millioner der har dansk som sprog - altså 1% - og det begrænser mærkeligt nok deltagelsen i vort forum :00

    Anledningen til at bringe det lange citat fra Anandtech er egentlig at sætte i perspektiv havd vi selv er begyndt at betragte som "main-stream" og hvad et relativt stort site betragter som "main-stream" !

    Kan i se hvor jeg vil hen? Jeg tror vi sidder imellem extremesys og mainstream - tættere på extreme end vi selv er klar over.

    Tomgun



    Hawski
     
    Superbruger
    Tilføjet:
    18-09-2004 09:17:13
    Svar/Indlæg:
    751/42
    Det tog sin tid at læse alle indlæggene igennem, nogle mere grundigt end andre dog :p

    Mht. en generel bevægelse fra at være en lille niche-side til at blive mere mainstream orienteret pga. forum-indlæg er i mine øjne bare et udtryk for at der bliver flere og flere brugere af internettet, og som mange før mig også foreslår, så bliver begrebet overclocking mere og mere kendt.

    Jeg husker tydeligt når Anandtech før i tiden skrev et bundkort review, så blev det bundkort udsat for stabilitetstest ved default hastighed. I dag bliver det clocket så hårdt det kan, og ordet overclocking er brugt meget meget oftere end før i tiden. Mediernes udbredelse af begrebet overclocking er steget enormt på det sidste, og det er derfor ganske naturligt at et site som oc.dk får en større brugerskare som gør at der bliver et problem med at beholde den gamle tone og den gamle måde med tingene.

    OC.dk har nok fået samme stød som Ace's hardware har. For godt og vel 2 år siden var Ace's hardware den side med det mest tekniske og interessante forum jeg kendte til, og alle kendte hinanden og der var en god intim og blid tone folkene imellem. I dag er forummet overfyldt med personlige indlæg, personlige angreb og ikke mindst indlæg om dårlige pressemeddelelser uden den mindste form for teknisk relevans. "Kommercialiseringen" (dvs. bruger-boom) af Ace's hardware er gået den forkerte vej, og det har været en uoverkommelig arbejdsbyrde at rette forumemt op. Der er kommet så mange nye til, at de ikke nåede at blive kørt ind i den netiquette vi brugte på boardet. Det er desværre endt med at alle de gamle postere på Ace's er blevet lurkere, som kun popper frem i meget få tilfælde. Ace's har jeg besøgt i godt og vel 6 år, så det var lidt af en nedtur at se sådan et prægtigt forum gro til i ukrudt.

    Jeg tror at oc.dk kan blive udsat for samme udvikling, men allerede denne tråd har sat en større debat igang, og fokus er endt på forummet hvor vi vist alle er enige om at vi vil forsøge at få en ordentlig tone tilbage og få noget mere oc relateret indhold på. Det kan også snildt ordnes, men så længe min 3500+ clocker så dårligt (som jeg vist har nævnt 60 gange) så kan jeg ikke bidrage så meget selv :e

    Jeg tror det vigtigste er at der er blevet skabt en debat som har lagt fokus over på at oc.dk skal rettes op så vi alle kan lide at være her, og vi undgår at lave en "Ace's hardware" :)

    Jeg er helt sikker på at hvis vi arbejder sammen, så kan vi snildt vende forum-skuden om, men det kræver et samarbejde imellem admins og brugerne. Jeg er overbevist om at alle er interesserede i at hjælpes ad så vi får styr på situationen :)

    Mvh. Uffe



    The
     
    Chefredaktør
    Tilføjet:
    18-09-2004 15:15:27
    Svar/Indlæg:
    4741/1690
    Vi har fra dags dato ændret vores målsætning til :

    <B>Målsætning for Overclocking.dk</B>

    Vores målsætning med OverClocking.dk er, at lave en utraditionel hardware side for <B>både</B> dem som er newbees og de lidt mere garvede , hvor ting som overclocking, køling, casemodding samt test af alm. hardware vil være en <B>naturlig del</B> af hvad vi beskæftiger os med. Vi ønsker at være kendt som en uafhængig nyhedskilde til information omkring hardware. Vi vil på ingen måde at lade os påvirke i vores holdninger og meninger af kommercielle interesser. Det er endvidere vores målsætning at opbygge Danmarks bedste og mest seriøse overclocking & hardware forum som løbende vil blive udviklet til glæde for jer læsere.

    - som vi synes vil være ret dækkende for OC.dk fremover og som adskiller sig væsenligt fra målsætningen på HT, som kan læses her - http://www.hardware-test.dk/om...


    Det betyder så at OC.dk er for <B>alle</B> og ikke kun for de hardcore OC'er - men det betyder så også at vi bestemt ikke har "glemt" artiklerne om overclocking osv...

    Vi vil hellere end gerne lægge sådanne artikler "i den gamle ånd" online ind imellem - men det kræver at der er crew til det.
    Tidens artikler fra dengang da STORM og Rune m.m. fik psykotiske anfald og fandt på mærkelige ting som var hylende interessante at læse om er forbi - fordi de har fået kærester, andre interesser og job som der også skal passes.

    Derfor vil vi her opfordre jer til, fordi vi må indrømme at vi ikke kan løfte den opgaven alene - at hvis i sidder inde med lysten til at lave en gæsteartikel a la "STORM" & "Rune" en gang imellem om at kontakte Lockheed, som er redaktør på OC/HT på hans mail : <B>lockheed@overclocking.dk</B>

    Vi vil med glæde tage imod jeres mail.



    Mvh


    The Boss




    Coctail
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    18-09-2004 16:17:02
    Svar/Indlæg:
    2353/24
    nu er det vores tur til at sørge for at vi forbliver ved med at være et utraditionelt forum, selvom målsætningen er mere "mainstream" end den var før :l

    #147
    hvad vil du mene at der kendetegner en utraditionelt hardwareside? før lå det utraditionelle (overclcoking-relateret) i målsætningen, hvilket det ikke gør nu.



    #118
    Kingu
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    18-09-2004 16:46:05
    Svar/Indlæg:
    839/19
    #147
    Ikke for at skyde målsætningen ned, ej heller for at angribe OC.
    Men peger den målsætning ikke lidt mere retning af et traditionelt hardware site (så tradionelt som et hardware site nu engang kan blive).

    Det utraditionelle var før i tiden jo at sitet ikke var så generalt som fx tweak, hol, tweakup og hvad der nu ellers er.
    Tag det nu ikke ilde op - for det er ikke ment sårn..

    /Kingu



    The
     
    Chefredaktør
    Tilføjet:
    18-09-2004 17:37:22
    Svar/Indlæg:
    4741/1690
    # 148
    Ja, det er jeres ansvar at sørge for at OC's forum (for)bliver ved med at være et utraditionelt forum, selvom målsætningen er mere "mainstream" end den var før - det er jo jer der bruger det.

    #148 + 149
    Utraditionelt hardwareside ??

    Det betyder så at vi bestemt ikke har "<B>glemt</B>" artiklerne om overclocking osv.

    Som jeg skrev - vi vil hellere end gerne lægge sådanne artikler "<B>i den gamle ånd</B>" online ind imellem - men det kræver at der er crew til det.
    Tidens artikler fra dengang da STORM og Rune m.m. fik psykotiske anfald og fandt på mærkelige ting som var hylende interessante at læse om er forbi - fordi netop de to har fået kærester, andre interesser og job som der skal passes.

    Og hvis den type artikler skal mere op igen kræver det jeres hjælp derfor opfordringen jer til, fordi vi må indrømme at vi ikke kan løfte den opgaven alene - så hvis i sidder inde med lysten til at lave en gæsteartikel a la "STORM" & "Rune" en gang imellem så skriv til Lars.
    Jo flere gæste artikler, jo mere af den "gamle ånd" kan der så komme tilbage i form af artikler - og var det ikke det i ønskede ?


    Vi må så løfte i flok - fordi "vi" er for få til at vi kan forære jer det hele.




    The Boss







    emilnt
     
    Superbruger
    Tilføjet:
    18-09-2004 17:42:41
    Svar/Indlæg:
    23/5
    I overclocking.dk målsætning er der gjort plads til akkurat så meget OC som brugerne ønsker.
    At der så ikke er så mange skribenter og brugere som kan lave nogle vilde OC artikler kan da kun tilskrives et skiftende interesse område.
    Så hvis du synes der mangler noget OC så post noget eller skriv en artikel!

    og så kan der vidst snart ikke siges mere om det! x(



    balder
     
    Elitebruger
    Tilføjet:
    18-09-2004 18:17:27
    Svar/Indlæg:
    367/3
    Jeg har besøgt siden jævnligt de sidste 4-5år og synes det er overordentligt ærligerligt at I ikke forsøger at holde fast. De sidste par år er forumet og artiklerne blevet noget udvandede i forhold til tidligere, men der er vel ikke nogen grund til bare at give op?
    Hvis overclcoking.dk ikke længere har sit primære fokus på overclocking kan siden vel ligeså godt lægges sammen med Hardware-test.dk? I bringer jo alligevel stort set de samme nyheder og tests på begge sider.

    Efter min mening var nyhedssektionen et godt sted at starte hvis I vil prøve at vende skuden. Hvis der var knapt så mange nyheder om mere eller mindre "ligegyldige" grafikkort, skærme mv. og lidt flere omkring overclocking ville det nok smitte lidt af i forummet.
    Tidligere var der ingen der spurgte om f.eks bærbare computere herinde, men efter at nyhedssektionen efterhånden handler om alt andet end overclcoking kan man godt forstå at nye brugere har svært ved at se at dette site primært handler (eller handlede?) om overclocking.

    Jeg er godt klar over at der relativt er knapt så mange nyheder om overclocking. Men de få der er drukner i den endeløse strøm af andre nyheder, så måske var det en idé at være lidt mere OC-selektive i jeres udvælgelsesprocess? Hellere få relavante nyheder end mange som dybest set ikke er så interessante.

    Og det her er ikke nogen decideret kritik af jer der finder nyheder, jeg synes bare i skulle filtrere dem noget kraftigere.





    red_martians
     
    Moderator
    Tilføjet:
    19-09-2004 09:25:14
    Svar/Indlæg:
    7881/1165
    Nu er det jo, at vi er mange der har hørt en fugl synge, om en ny hjemmeside!!
    Denne kunne jo laves så den kunne rette sig mod et kommende og de nuværende besøg!
    Personligt kunne jeg forstille mig en side, med evt. 3 faneblade med OC, HW og Forum, som man så kunne skiftes til at bruge. Jeg har en stærk fornemmelse af, at det som flere nævner som problemet er: at forumet er blaceret på forsiden, så man direkte kan finde vej til svar og spørgsmål! Ved at kombinere de 3 sider på den måde, kan man også nemmere blacere de væsentlige ting de rigtige steder, og for brugeren ville det være lettere at skifte mellem siderne. Er man hardwareintereseret, vil man nu pludselig befinde sig i HW. Et andet problem er, at hardware-test virker som en ret død side, selvom der er mange nyheder og test. Men det er ikke her nørderne befinder sig, og ikke her det spændende skér!!
    Jeg ser frem til den nye hjemmeside :e og håber at i kan finde en god måde at sortere i brugerne, uden at de bliver stødt af det!! :)
    mvh Jan Tams aka red_martians



    Rododendon
     
    Superbruger
    Tilføjet:
    21-09-2004 15:29:16
    Svar/Indlæg:
    316/11
    Det lyder ellers lovende det med de nye tiltag synes jeg - flere gode ideer er der da!

    Så er hele den tråd ikke B.S. alligevel..

    Mvh. Rododendon



    The
     
    Chefredaktør
    Tilføjet:
    22-09-2004 16:54:59
    Svar/Indlæg:
    4741/1690
    # 153

    Dit forslag er med i vores overvejelser...

    Mvh

    The Boss