Forskellen på nFORCE 3 og nFORCE 4

Bundkort / CPU d.  16. september. 2004, skrevet af jrl
Vist: 268 gange.

jrl

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2004 15:17:28
Svar/Indlæg:
212/61
Hvad er forskellen på de to chipset

Grunden til at jeg spørger er at DFI har skrevet til mig at de lancere nFORCE 4 omkring 1. november og udskyder nFORCE 3 til engang i december.
Og godtnok er jeg tålmodig meen vente helt til december synes jeg sgu er længe!!

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 15:41:35
Svar/Indlæg:
725/128

Der kommer ikke nogen pivfræk lyddel på NForce 4 og det har NVidia officilt meldt ud for længe siden, Soundstorm er dermed afblæst officielt.

Så det bliver derimod sikkert noget c-media eller hvad der elelrs er på hylderne af billige lydløsninger for OEMerne

Totalt nederen.
Læs om det her:
http://www.nforcershq.com/foru...

Så hvis man venter på NForce 4 på grund af lyd kan man godt opgive det og finde en anden løsning nu, det der kommer tættest på det er Intels nye løsning med "optionel" real time dolby 5.1 encoding.
Men der skal man så være klar over hvad optional kan betyde i IT verdenen, nemlig at det er noget der aldrig kommer.

Så der er så Creative, Creative og Creative at vælge imellem, syntes det er meget flot klaret af IT industrien og specielt flinkt mod os audiophile slutbrugere der bare gerne vil have noget rigtigt fedt.

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 15:44:22
Svar/Indlæg:
3943/44
#2 ja og så de mindst 30 andre producenter af lyd kort, hvor mindst 5 af dem laver bedre og billigere lydkort end Creative!

red_martians

Moderator
Tilføjet:
16-09-2004 16:05:10
Svar/Indlæg:
7881/1165
nForce4 får PCIe, ret sikkeret flere SATA-slots, muligvis 6(måske SATA-II)

abit AN8 som er baseret på nforce4

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2004 16:20:56
Svar/Indlæg:
725/128
Syntes bare det er mega nederen at man ikke kan få noget andet mobo med APU der kan enkode i Dolby 5.1, det gør det altså noget lettere og federe for slutbrugeren.

Bare en ledning over i noget Dolby 5.1 forstærkerværk og så kører det og det er med en lydkvallitet der får alt andet til at visne ved siden af.

Det er ligesom at spille hovedrollen i en dvdfilm hvad angår lydkvallitet og hvis man så har et ordentligt grafikkkort og Doom 3 eller Far Cry, ja så er det faktiskt som at være hovedrollen selv en den fedeste film.

Kan man ønske sig mere??
Ja, at ønsket bliver opfyldt selvfølgeligt ;)