Hej alle - jeg har endelig fundet ud af, hvordan man fjerner MEGET varme fra den ***king CPU...
Jeg fik fat i den "udevendige" del af en aircondition til et serverrum.
(Sørg for at den er tømt for kølervæske)
Derefter tog jeg køleribberne fra den, som havde størrelsen 120 cm x 140 cm.
Så købte jeg en brugt grundfoss UPS pumpe til varmtvandscirkulation, og en brugt ekspansionsbeholder...
En af mine venner fræsede et stykker kobber ud til et kølehoved.
Her kommer så selve ideen. - HEHE
Rent faktisk havde jeg fået ekspansionsbeholderen med, da jeg købte pumpen, men da jeg havde samlet det hele, fik jeg det problem, at der var for meget luft i systemet, og det var svært at påfylde...
Derfor tilsluttede jeg ekspanisonbeholdern på højeste punkt, og fyldte den med vand.
Oppe i toppen på exp beholderen sidder der en cykelventil, så man kan få tryk på systemet...
Hvis man efter, at der er fyldt vand på systemet, pumper beholdern med en alm. cykelpumpe, kommer der tryk på systemet, og al luft i systemet går op i exp. beholderen.
Herefter indstiller man systemet (mest pumpens hastighed) til et tryk på ca. 4 bar.
Dette gør, at vandet i ens kølesystem bliver meget mere effektivt til at køle, og er samtidigt utroligt billigt at bygge...
(det har kostet mig ca 500 kr. at bygge)
Det skal lige siges, at jeg brugte denne kæmpe køleribbe, da jeg ikke ville have blæsere...
Jeg kan evt sende dig nogle billeder, hvis det er..
MVH
BENSHI