Konfigurer printserver med fast IP

Software d.  17. september. 2004, skrevet af Sorte Slyngel
Vist: 240 gange.

Sorte

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2004 08:43:54
Svar/Indlæg:
684/95
Hejsa, nu har jeg simpelthen været så uheldig at jeg har fået en opgave jeg simpelthen bare ikke forstår, og håber derfor i kan hjælpe mig. Jeg er simpelthen så fræk at jeg skriver hele min opgave ind, så håber jeg en af jer har forstand på det (hvilket nogen jo nok har 🤡

Here we go:

Konfigurer printserveren med en fast IP adresse. Og få en printer til at virke som netværksprinter v.h.a. printserveren. Du skal nok bruge programmet JetAdmin e. lign. som kan downloades fra HP's hjemmeside.

Beskriv fremgangsmåden så udførligt at en anden ved hjælp af din vejledning kan gøre det samme.

Når du har fået det hele til at virke, skal printserveren konfigureres om med en anden IP adresse, og sættes til det administrative netværk med en anden printer. Det aftaler vi nærmere når du er færdig.

Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe, jeg har hentet programmet JetAdmin og skal konfigurere sådan en lille box der hedder JetDirect 170X...

Håber nogen kan guide mig nogenlunde igennem,

Mhv Mikkel

Sorte

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2004 09:06:13
Svar/Indlæg:
684/95
Okay... 1000 tak for hjælpen, tror faktisk en del af mit problem ligger i at det er et forkert program jeg har til det... prøver jeg lige at tjekke nærmere... men mange tak indtil videre :)

Sorte

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2004 09:13:50
Svar/Indlæg:
684/95
Øhm... er dette det rigtige program?

http://www.overclocking.dk/bil...

Sorte

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2004 09:23:05
Svar/Indlæg:
684/95
Øhm, og lige en ting mere, før man kan finde boxen... skal man så have en printer sat til?

jAMBAZZ

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2004 09:38:51
Svar/Indlæg:
156/18
Hvis du sætter et kabel fra JetDirect boxen til din printer, typisk med et gammeldags printerkabel eller en USB ledning, og derefter plugger din JetDirect box på netværket vil den efter lidt tid modtage en IP fra jeres DHCP server.

Nu trykker du på TEST knappen bag på 170Xeren, og så skriver den to papirer ud på din Printer. Det sidste vil fortælle dig IP adressen.

Denne IP-adresse skriver du i en browser således:

eksempel: http://192.168.0.233

Nu har du direkte fat i printerens web-interface, og slipper dermed for at bruge JetAdmin, SOM ER NOGET HØ. Nu skal du bare via web-interfacet sætte din statiske IP og hvad du ellers ønsker at ændre.

Med denne metode går det meget hurtigere end via JetAdmin..

Sorte

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2004 10:15:03
Svar/Indlæg:
684/95
Okay... tusind tak, det var bare fordi min tossede lærer påstod jeg ikke behøvede slutte en printer til...