jeg vil næsten sige at de windows versioner som jeg kender (fra 3.11 til xp (-mellenium)) er stabile, bare man ikke begynder at rode i registreringsdatabasen, eller for virus ind på den, da virus faktisk ofte er en væsenlig årsag til crash, ikke sikkert at det er virussen som gør det, men følgevirkningerne af at man fjerner den (sletning af den fil som virussen ligger i). den eneste grund til at jeg formatere rimmelig ofte, er at jeg kun har en computer, der tilgengæld er "testperson" for alt hvad jeg kan finde på, samtidig at jeg ikke kan fordrage langsomme computere... der er ingen fidus i at have en 2,4ghz pc, hvis den er lige så langsom som en 500mhz.
mange crash sker ved at folk som selv tror at de ved en masse om computere (læs: 'Komputer for alle'-læsere), og så har de lige læst en artikkel om hvordan man optimere computeren vha. regedit.. men da de ikke ved havd de gør, så kommer de til at ændre nogle forkerte nøgleværdier.. (resten kan i gætte jer til..).
min computer har aldrig været mere stabil, end den er nu efter at jeg har lagt sp2 ind :)