ja, switch-mode psu'er har det med at regulere efter hindanen, så der skal en lille belastning på 5v og 3.3v hvor lidt der skal til, tjae 20ohm burde være fint.
20 Ohm er nok ikke tilstrækkeligt - jeg har bemærket at man desværre ofte er nødt til at trække 2-5 Ampere fra +5V for at få lidt liv i +12V.
(Dette gælder så kun "almindelige" PSU'er - visse dyrere modeller med individuelle linjer til 3.3,5 og 12V skulle kunne klare sig med uden den slags "fusk".)
så fik jeg sat 3 80mm med lys i, plus 2 stk. 120mm og en 12V rød knallert baglykte sat til. dette resulterede i at jeg fik min 12V linie op på 11,01 Volt :l
skal jeg prøve med lidt mere modstand på 5volt linien? eller skal jeg evt. prøve at smid noget på 3,3 volt linien?
mon det vil hjælpe mig at smide tingene på en Q-tec 450 bambus Watt, med 16 peak-amp og 12 max-amp?
Deep Thought <---- Hvad smidder du på dine test PSUer?
Har i slet nogle foreslag, som bruger en 2-5Amp (eller hvor meget der end er brug for, for at få 12V linien til at blive stabil) samtidig med det ik fylder så meget?
Varme er ikke et så stort problem... Men det skla være billigt + let at få fingerne i!
jeg har en gammel CRT skærm!! er der noget fra den, der kan bruges? eller andre HW komponenter?
McAnus: Jeg bruger en hulens masse 10 Watt effektmodstande fra http://www.el-supply.dk/ i mine opstillinger.
Du kan da muligvis finde en brugbar modstand i den skærm - kig efter nogle store klodser - men beregn lige effekten først så modstanden ikke overopheder:
Effekt = spænding*spænding / modstand
Spænding = 5V, modstand og effekt burde være angivet på modstanden.
Moderator
Tilføjet: 01-10-2004 10:10:12
Svar/Indlæg:
5039/109
Hvis du sætter den til 5 volt, vil der løbe en strøm på 2,27 A=5v/2,2Ohm, og 5volt*2,27A er 11.35 w, så bliver den meget varm, og ryger. Så den kan ikke tage 5 volt. Så find en der er større end 11,35w, hvis du vil trække lige over 2 amp.
Moderator
Tilføjet: 01-10-2004 10:13:59
Svar/Indlæg:
5039/109
Du kan godt bruge den hvis du sætter en mega køleprofil på. Det er lige som oc, der skal bare meget køling til, så kan man sagtens køre over max specifikationer.