Nødvendige programmer?

Diverse d.  18. september. 2004, skrevet af slettes
Vist: 255 gange.

slettes

Superbruger
Tilføjet:
18-09-2004 10:51:34
Svar/Indlæg:
69/23
Hej fellow overclockers!

Jeg ville lige høre om jeg misser noget i den besværlige process at beskytte min maskine mod alt det bras der huserer på nettet i dag?

Jeg bruger følgende programmer:

Avast Antivirus
 ZoneAlarm
 Webroot Spy Sweeper
 Spydoctor
 Ad Aware
 (service pack 2) erstattede min gamle popup killer

Og desuden en hardware firewall. Jeg mener selv at jeg er rimeligt godt garderet, men det skulle dog ikke undre mig om jeg har glemt noget. Derfor ville jeg lige høre jeres mening?

M.v.h.

Martin

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2004 10:56:08
Svar/Indlæg:
4263/107
Spybot S&D

HijackThis <-- NB. slet ikke noget uden at spørge folk der ved noget om det først !!! :o

ruzz

Superbruger
Tilføjet:
18-09-2004 11:02:50
Svar/Indlæg:
734/32
Google searchbar med pop-up blokker kunne være en mulighed

slettes

Superbruger
Tilføjet:
18-09-2004 11:09:32
Svar/Indlæg:
69/23

Nåh ja Hijack this har jeg også, men jeg bruger den meget sjældent. KUn når der er noget de andre ikke tager selv. Spybot Search and Destroy har jeg ikke installeret fordi jeg helst ville klare mig med så få p´rogrammer som muligt, og regnede med at den tager ca det samme som Spy Docter og Spy Sweeper. Men hvis du har erfaringer med at det ikke er tilfældet er jeg da helt sikkert også nødt til at hente den.

Google searchbar er fin, men jeg foretrækker SP2's popup blocker. Jeg kan generelt ikke lide værktøjslinier der ikke følger med som standard i Windows og IE. En følgesygdom af browserhijacks og adware i guess :00

Kays

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2004 11:11:14
Svar/Indlæg:
406/600
http://www.spywarefri.dk/vaerk...

Hent programmer til spyware osv. på ovenstående link.
Spørgsmål om spyware og hijack this logs bør også stilles til spywarefri.dk ;)

-------------------------------------------------------------------------------

Det er ikke nok at have programmer der kan fjerne spyware når det har fundet vej til computeren, det rareste er vel at forhindre det adgang til PC'en.
Derfor er der både programmer der kan fjerne spyware, hijackers osv. og programmer der kan beskytte/patche eller overvåge PC'n i realtime for spyware...

Når det så er sagt så bruger jeg selv følgende sprøjte af programmer, som vaccine mod spyware, hijackers osv.:

- Ad-Aware
- SpywareBlaster
- Spybot Search&Destroy
- IE-Spyad
- StartupMonitor
- SpywareGuard

---------------------------------------------------------------------------------

- StartupRun
- HiJackThis
- CWShredder

De 3 programmer beskytter ikke men kan være rare hvis du har fået spyware.

---------------------------------------------------------------------------------

Men find oplysninger om spyware o.lign. på www.spywarefri.dk ...

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2004 14:28:54
Svar/Indlæg:
830/15
Jeg klare mig fint med Spybot, adaware og norton antivirus 2002 uden andet af den slags...andet end lige housecalls online scanner en gang om måneden.

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2004 14:49:44
Svar/Indlæg:
1713/31
Din sikkerhed bør være i top hvis du har:

- Fuldt opdateret windows så diverse sikkerhedshuller er lukket.
- Hvilken som helst Anti-Virus software - et du kan lide?
- Ad-aware SE Plus/Professional med Ad-watch (følger med)

Det sidste nævnte er lækkert. En real-time ad-ware/spyware/malware monitor. Har ikke haft nogen af de ting inde siden jeg installerede den (har Professional). Programmet er bestemt de 29$/39$ værd det koster... støt dem så de kan lave mere af det. Eneste det skulle have svagheder overfor er visse varianter af malware, men det skulle ens anti-virus meget gerne tage.

Har hørt at Spysweeper skulle være bedre end Ad-watch, men jeg er tilfreds.