cmos

Overclocking d.  18. september. 2004, skrevet af syNeR
Vist: 231 gange.

syNeR

Superbruger
Tilføjet:
18-09-2004 13:45:39
Svar/Indlæg:
25/10
igår aftes rodede jeg med min puter (legede lidt med clocken) og alt virkede i skønneste orden.... den kunne køre 3dmark og super pi uden problemer...... så her til morgen kan den ikke starte ordenligt. Hver gang den åbner windows crasher den og genstarter..... jeg tænkte cool jeg clearer bare cmos. Problemet kom bare nu - idet den ikke vil tænde når jumperen står i "keep cmos"..... computeren vil kun starte med jumperen siddende i "clear cmos" setting...... den starter og man kan komme ind i windows... men den er meget ustabil - crasher for et godt ord.... har været inde i bios og kører den i fail safe settings men lige meget virker det.... den er meget ustabil.
Det er som om computeren overhovedet ikke får strøm når cmos står på keep cmos.... intet liv overhovedet.... og det kan vil ikke være særlig sundt at køre computeren med cmos stående på clear cmos konstant????? eller??? nogen der har en ide om hvad der er sket?? er motherboardet blevet brændt af og skal jeg ud med pengepungen for et nyt??? hilfe!

MVH Anders

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2004 14:32:57
Svar/Indlæg:
3346/81
Det lyder weird - normalt vil et board ikke starte med jumperen i Clear CMOS positionen.

Det er ikke brændt af når du kan komme ind i Windows - der kan selvfølgelig være andre fejl, men, men.

Prøv lige en gang til fjern strømkablet til PCen - Clear CMOS - vent 5 minutter og flyt jumperen tilbage til normal position.

På med strømkablet og prøv så at boote.

Tomgun

syNeR

Superbruger
Tilføjet:
18-09-2004 17:11:02
Svar/Indlæg:
25/10
så er det afprøvet... no go! Computernen kan heller ikke gå i windåse længere - genstarter istedet efter windows loading skærmen eller forstsætter over i sort skærm hvor man kan bevæge muse markøren rundt. stadig ingen tegn på strøm når cmos står på "keep cmos" kun start når den står på "clear"! nogle gode ideer???? desperat efterhånden!!!!!

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2004 17:14:17
Svar/Indlæg:
2353/24
jeg er bange for at din bios/bundkort er fucked, så hvis jeg var dig ville jeg sende det ind til rma.

syNeR

Superbruger
Tilføjet:
18-09-2004 20:02:01
Svar/Indlæg:
25/10
ingen andre forslag end frem med pungen??

lapd

Superbruger
Tilføjet:
19-09-2004 08:27:05
Svar/Indlæg:
1/0
prøv evt at loade "default settings i bios`en" også genstarte din pc .

killroy

Superbruger
Tilføjet:
19-09-2004 08:29:35
Svar/Indlæg:
53/3
Default settings er det ikke = Clear Cmos?

syNeR

Superbruger
Tilføjet:
19-09-2004 09:42:47
Svar/Indlæg:
25/10
har prøvet at loade default settings men computeren genstarter hvergang lige efter windows loading skærm - computeren vil stadig kun tænde med jumperen i "clear cmos" position.

havde tænkt på at skrotte det hele og købe value performance pakken i overclocking buying guide - men er der nogen der ved hvornår lanparty motherboardet (det sorte og gule) kommer til DK?

The

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 10:03:43
Svar/Indlæg:
1836/61
Har da hørt om bios firmware der var "fucket up".
Hvis du ikke har garanti på bundkort mere kunne du prøve at flashe bios,
med ny eller samme version, det kan da næsten ikke blive værre.

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 10:45:31
Svar/Indlæg:
3346/81
#6 - Nej det er det heldigvis ikke. Det ville betyde at CMOS der skal gemme BIOS data ville være ryddet ved hver boot og derfor skulle man genindstille BIOS.

#8 - Lyder som en god ide!

Tomgun