Netværk opsætning

Diverse d.  18. september. 2004, skrevet af System
Vist: 126 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
18-09-2004 19:05:33
Svar/Indlæg:
0/11005
jeg ved ikke helt hvor jeg skal pladsere dette indlæg...
men gør det her og håber nogle ved vad jeg skal gøre...

jeg har købt en router og kører nu bag en router for første gang nogensinde... jeg har en ftp server som jeg gerne vil gøre tilgængelig uden for mit eget netværk..og kan derfor ikke bruge min ftp server bag routerens ip-adresse..
derfor har jeg taget ftp-servens computer og givet den internet direkte fra min adsl-forbindelse og sat et ekstra netkort i.
netkort1(internet) & netkort2(deling af internet) har sat win xp til at dele internet forbindelsen så pc2 får internet fra ftp-pc netkort2 vidre igennem en router der så skal give alle de andre pc´er internet...
har sat netkort2 lan kablet til routerens wan port..
men det ser ikke ud til at fungere..
har ledt google igennem men har desvære ikke fundet noget jeg kan bruge..
hvis nogle havde en soho router og sat den op så man kan gøre en ftp server tilgængelig udefra ville jeg blive superglad for lidt hjælp....
tak på forhånd---
Comp
 
Superbruger
Tilføjet:
18-09-2004 19:10:48
Svar/Indlæg:
191/6
Umiddelbart lyder det noget nemmere blot at sætte alle pc'ere bag routeren og så forwarde ftp-porten til ftp-maskinen, men uden lidt mere info om fx. hvilken router og udbyder, kan jeg ikke hjælpe mere specifikt.



Comp
 
Superbruger
Tilføjet:
18-09-2004 19:30:30
Svar/Indlæg:
191/6
Forudsat routeren kan forbindes direkte til din internetforbindelse via routerens wan-port (hvis du har et adsl-modem), så kan alle maskiner sættes til de 4 switchede porte routeren har.

Derefter finder du ud af hvilken ip din ftp-maskine får fra routeren, hvorefter du via routerens web-interface finder noget der hedder port-forward, nat-forward, nat-table ell. lign. Her skal du indtaste ftp-porten (typisk 21), og den ip-adresse ftp-maskinen har.