Varmeproblemer @ p4

Diverse d.  18. september. 2004, skrevet af System
Vist: 190 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
18-09-2004 20:43:54
Svar/Indlæg:
0/11005
Hejsa jeg ville høre om nogen herinde kunne hjælpe mig med et problem der har stået på nogen tid. Jeg har en P4 ( Northwood ) Cpu der bliver alt for varm.. Faktisk på Grænsen til det latterlige.
Idle er den ca 70 grader og load 80-90 grader. Jeg har et abit bundkort og jeg ved det måler forkert. Men stadig burde det ikke være betydeligt lavere? Jeg har en Sp-94 køler monteret og kølepastaen arctic silver og det er påført korrekt. Der sidder en Titan alu-fan på..

Jeg har bare svært ved at forstå hvorfor min temp. er så høj. Køleren er ikke støvet til eller lign. Det er ikke noget der genere mig, men jeg vil nu gerne overclocke. Og så er det lidt surt den er så varm på standard
Lusingando.

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2004 20:45:35
Svar/Indlæg:
1015/47
Tjek om køleren er ordentligt monteret, evt. for meget brug af kølerpasta?.. Og sæt lige nallerne på profilen og mærk om den er over håndlun, for ellers er det jo din probe der er fucked! ..

RainMaker

Superbruger
Tilføjet:
18-09-2004 20:48:14
Svar/Indlæg:
637/15
tror det er din probe der er død, eller lettere defekt
men ved den temperatur burde din CPJUkøler have en vis tenmperatur så den vil nok være godt varm, hvis den i modsætning er kold kan det tydew på at den ikke har helt kontakt med CPU'en, så det er lidt af et tvivlsspørgsmål i dit tilfælde. men tror selv det er proben :00

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2004 20:48:36
Svar/Indlæg:
4263/107
1) Mærk efter med nallerne, er den "av for satan, jeg får ristet mine pølsefingre" varm - så har du et problem. Ellers bare ignorer det. ;)

2) Prøv at genmonter din SP94 - det hjælper engang i mellem ;)

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2004 21:05:01
Svar/Indlæg:
1713/31
puster eller suger blæseren?

hvis den suger kan man tabe et par grader, men lyder stadig slemt og dog ikke. Havde et Abit AS8 for blot 14 dage siden hvor det uGuru software målte min CPU til 70 grader idle og 82 load, men det "sjove" er CPU'en ikke kørte langsommere. Ved 71-72 rigtige grader går en Pentium 4 ned i hastighed så den kan køle sig selv passivt... når den så kommer under 71-72 igen full speed.

På mit Asus board bliver CPU'en målt til 36 idle og 45 load. Er ikke lige det system i min profil, men da det nye ikke er færdigt er det ikke sat ind i :)

Så kan meget vel være dit bundkort der måler helt forkert... er det også med Abit's uGuru chip?