Hjælp til opgradering af system med henblik p

Diverse d.  18. september. 2004, skrevet af System
Vist: 152 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
18-09-2004 22:02:45
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej til jer eksperter, jeg håber der er en eller flere der vil give jeres mening og råd til kende, når jeg nu beder om lidt hjælp til min computer, som snart står for at skulle opgraderes lidt...

Mit system, som hovedsageligt bruges til spil og film, ser ud som følgende:

CPU: Pentium 4 3,0 GhZ 800 Box 1MB Box, monteret med Zalman CNPS 7000B Al-Cu i stedet for standard køler
MB: AsRock P4VT8+ SATA Raid
RAM: Elixir 512 MB DDR PC3200 med Revoltec RAM Freezer monteret
GRAFIK: Daytona Palit Gforce FX 5600 XT
HD: 2 Maxtor 80 GB Sata i RAID0, plus 2 Seagate Barracuda 120 GB 7200 RPM. Da mine SATA disks blev ret varme, er den ene monteret i en Cooldrive4 og den anden monteret med en tHansen harddisk køler til 100,-
PSU: Thermaltake ATX 480W

Det hele står i et Codegen midi-tower kabinet, som er eftermonteret med 80mm blæser bagerst, for at skabe en smule bedre air-flow... Men overvejer at skifte kabinettet ud, med et andet, så gode råd til et kabinet til omkring 500,- vil blive taget i mod med kyshånd.

Samtidig kunne det være fedt med gode råd om systemet, hvor er begrænsningerne og hvad ville være fedest at skifte ud først?
Tror bundkortet er direkte dårligt med henblik på OC, er der nogen med erfaringer med dette?
Overvejer nyt bundkort, hvilket er godt der?
Skal være med SATA og mulighed for mere end én PC3200 RAM-blok, det er der nemlig begrænset på mit nuværende kort...

Puha, en masse, men jeg håber der er en eller flere der gider tage sig tid til at vejlede en newbie inden for OC-verdenen!!!

SimTex

Superbruger
Tilføjet:
18-09-2004 22:29:46
Svar/Indlæg:
527/21
Jeg ville udskifte i følgende rækkefølge.

1. Bundkort (ABIT IC7-MAX3 eller ASUS P4C800 Deluxe)
2. Grafikkort (billig løsning r9800pro, dyr: 6800gt/eller standart)
3. 1024MB ram, billig løsning: en ekstra 512blok, dyr løsning 2x512 der kan overclockes, salg af den gamle blok.

Resten af systemet ser jeg ingen grund til at udskifte. Personligt er et kabinet bare en opbevaringskasse, så der ville jeg ikke bruge min penge. Men hvis du alligevel vil ofre 500kr vil mit bud være: http://www.shg.dk/link.asp?got...

ruzz

Superbruger
Tilføjet:
18-09-2004 22:34:36
Svar/Indlæg:
734/32
Asus eller Abit bundkort. Det må være "toppen af poppen".
Nyt grafikkort kunne også pynte. Geforce 6800 et-eller-andet.
Kabinet til 500,- Chieftec måske?
Og måske har jeg bare fordomme - men jeg kunne ikke drømme om at smide noget fra T. Hansen ind i min pc.

Umiddelbart ville du få mest ud af at skifte grafikkort når nu du især bruger din pc til spil og film.