Færdigt sæt

Vandkøling d.  19. september. 2004, skrevet af The Almighty
Vist: 252 gange.

The
 
Superbruger
Tilføjet:
19-09-2004 00:09:32
Svar/Indlæg:
54/14
Hvis jeg nu skulle få lyst til at skifte til vandkølig, kan det så gå an at købe et komplet sæt som f.eks. Asetek CPU/ VGA/ Chipset Waterchill vers. 2.
Det virker overskueligt for en begynder frem for selv at skulle sætte en masse sammen.

SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2004 00:16:20
Svar/Indlæg:
1503/128
Det er helt sikkert ikke et dårligt sted at starte (eller slutte for den sags skyld). Relativt høj kvalitet og ydelse, og perfekt mht. brugervenlighed :)



Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2004 08:15:14
Svar/Indlæg:
4230/89
jeg ville oxo mene at det er bedst at købe et færdig sæt... medmindre du er 199% sikker på hvad du laver... for som du nok ved, "en dråbe er nok", til at du ikke har en fungerende comp længere...



Storm_DK
 
Superbruger
Tilføjet:
22-09-2004 08:40:41
Svar/Indlæg:
237/37
Start med et Asetek sæt. Det er et rigtig dejligt sæt.

Som #1 siger, så er det rigtig nemt at sætte op, og manualen forklarer det hele. Det eneste der rigtig behøves fra din side er kreativitet.

Samtidig så ydelsen også rimelig høj, og kvaliteten er også god.

Når du så bliver lidt mere erfaren med vand, kan du jo altid sammensætte dit eget ;)



TorQue
 
Superbruger
Tilføjet:
22-09-2004 10:16:55
Svar/Indlæg:
235/13
Jeg er af en anden opfattelse en #1-2-3
Jeg mener ikke at den pris som de anførte sæt har, retfærdiggøres af ydelse.
Og du skal stadig selv sætte det sammen !! det kommer bare i en kasse fra en leverandør

Det første man gør er at beslutte sig for om man vil have et 10 eller 12 mm system. derefter køber man pumpe,slanger,kølehoved(er) radiator,blæser. i den forvalgte størelse så har du faktisk det du får i det færdige sæt
minus instruktionsbogen der faktisk kan koges ned til:
saml,fyld vand på, test tæthed, monter... gør du det rigtigt, har du sparet alt lige fra 2-500,- på at bruge 1-4 timer på nettet med at undersøge hvad du skal bruge.. (eller 10 min på OC.dk, bare spørg)

Endeligt kan det gøres meget billigere med brugte dele, og er som sådan ikke et hak mere kompliceret end at købe et færdigt sæt. tager somregel bare længere tid, da udbudet af brugte dele svinger.
Eller hvad med at købe et færdigt hjemmelavet system, en anden har lavet?? kig i køb/salg der dukker en op indenfor en uge, hvis der ikke allerede er en.. sådan plejer det at være.

Med andre ord: der er altså ikke noget trylle hokus pokus med vand... bare man er lidt omhygglig, og det gælder også de færdig støbte pakker