nu skrev ikke ordet kun i forbindelse med windows` stabilitet, jeg skrev at windows i sig selv ikke er skyld i crash`ne.
jeg valgte ikke at skrive noget om linux eller macOS, da jeg intet kender til dem, men en del af "problemmet" med windows er at 94% af alle computere kører med det, mod at 6% deles om resten, og eftersom at folk er bedst til at fortælle deres mening når det ikke virker, så jeg går ud fra at det er "roden" til det ry det har(læs: flere "munde" fortæller, istedet for procent).
jeg kender nogle som kørere med linux som formatere meget oftere end jeg gør, da de syntes deres ikke kørere optimalt.
Jeg formatere ca. en gang hver 1½ måned, og det er da ikke pga. at den crasher, men fordi jeg vil have at det kørere optimalt, hvilket en 1 år gammel installation ikke gør, og for at jeg kan "mærke" at mit hw er af nyere dato, for jeg kan ikke se nogen grund til at have en 2,4@3,0ghz cpu og 1gb ram, hvis den afligevel ikke er hurtigere end en computer med 800mhz og 256mb ram i det daglige. så kan det godt være at et testprogram viser at min er mange gange hurtigere, men det kan jeg ikke bruge til en sk*d når jeg bare sidder og surfer lidt rundt på nettet.